כסף וצרכנות

כך דואר ישראל חוסך מאות מיליונים על הגב שלכם

בתכנית חיסכון נחשף כי בדואר ישראל סגרו השנה לא פחות מכ-50 סניפי דואר, זאת כחלק מתכנית הבראה של הבנק, מה שבא בעיקר על חשבונם של האזרחים הוותיקים שעדיין משתמשים בשירות פרונטלי
מערכת ice | 
דואר ישראל (צילום Magma Images)
דואר ישראל סגר עשרות סניפים בשנה האחרונה, כך נחשף הערב (חמישי) ע"י שרון קנובליך בתכנית חיסכון. על פי אותה חשיפה מטרידה, הסניפים נסגרים ובמקומם לא נפתחים חדשים, כאשר המפסידה הגדולה מההחלטה היא כמובן האוכלוסיה המבוגרת, שעדיין זקוקה לשירותי הדואר הפרונטלי. 
קנובליך מדווחת כי בשנת 2019 נסגרו לא פחות מכ-50 סניפים דואר. בחיפה נסגרו כחמישה סניפים, במטולה נסגר הסניף היחיד. לצד סגירת סניפי הדואר, נסגרות גם נקודות החלוקה בתוך החנויות והמכולות השכונתיות, אשר שימשו עד כה כתחליף לסניפי הדואר מחוץ לשעות הפעילות.  
גם ברמת גן נסגר אחד הסניפים בעיר, והפתרון? התושבים, בעיקר מבוגרים כאמור, מופנים לסניף מרוחק שמצריכות אותם לקחת יום חופש. גם בנהריה, נתניה וגבעתיים אמורים להיסגר סניפים בשנה הקרובה, כאשר הצפי הוא גם לסגירה של שלושה סניפים בתל אביב. הצפי שבשנה הקרובה יסגרו עוד שלושה סניפי דואר. המהלך מגיעה כחלק מתכנית הבראה שאמורה לחסוך לדואר ישראל כמאות מיליוני שקלים, כשהדבר, לצערנו, מגיע על חשבונה של האוכלוסיה המבוגרת שעדיין זקוקה לשירותי הדואר הפרונטלי. 
תגובת דואר ישראל: "בשנים האחרונות הורחבו משמעותית שיתופי הפעולה עם מאות עסקים, שמשמשים נקודות מסירות לחבילות. במקביל ובהשפעת המציאות העסקית של צמצום השימוש במכתבים והירידה בביקורים בסניפי הדואר, נסגרו יחידות הדואר". 
כזכור, דירקטוריון דואר ישראל אישר בתחילת החודש שעבר את הסכם ההבראה שגובש על ידי משרד האוצר, משרד התקשורת ורשות החברות הממשלתיות, אשר הוציא את תכנית ההבראה של הדואר לדרך לאחר תקופה ארוכה שחברת הדואר נמצאת בגירעון כבד והגיעה על סף קריסה כלכלית.
הסכם ההבראה כולל תכנית התייעלות וצמצום הוצאות שכר, מעבר לשירותים לדיגיטליים, עדכון הרגולציה, פרישה מחודשת של סניפי הדואר ופתיחת מאות מרכזי מסירה, העברת חלק משמעותי מנכסי חברת הדואר לידי המדינה, וכן הפרטה מלאה של חברת הדואר. הסכם ההבראה נועד להציל את הדואר מקריסה כלכלית, לשמור על רציפות תפקודית, ולייעל ולשפר את השירותים לציבור הישראלי, בתקווה שאכן יקרה כך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה