כסף וצרכנות

בכמה עלה מחיר הפסטה השנה, ומהי הרשת הזולה ביותר?

המועצה לצרכנות פרסמה נתוני השוואת מחירים מעודכנים לחודש יוני האחרון: נרשמה עלייה שנתית ממוצעת של 2% במוצרים שנבדקו, מחיר האורז עלה ב-14% ומחיר הלחם ב-6%. מה לגבי מחיר הפסטה ובאיזה מוצר נמצא הפרש של 70 שקלים בין הרשתות השונות?  
מערכת ice | 
קניות בסופר (צילום Magma Images)

המועצה לצרכנות פרסמה היום (ראשון) בבדיקות ההשוואתיות מעודכנות הבוחנות את מחיר מוצרי הצריכה בישראל. בבדיקה חודשית של  הסל הכולל  את  770 המוצרים הנמכרים ביותר בשוק (נתוני סטורנקס) נמצאה עלייה ממוצעת של 2% במחיר כל המוצרים שנבדקו, זאת  בהשוואה לממצאי בדיקת אותם המוצרים בתחילת מאי. 

בבחינת הנתונים בהשוואה לשנה שעברה, עולה כי מחיר האורז עלה ב14% בהשוואה לשנה שעברה. בירקות חלה עלייה של  7% , ובפסטה עליה של 10% בממוצע בהשוואה למחירה אשתקד. בלחם ולחמניות עליה ממוצעת של 6%, כך גם במוצרי עוף (גם טרי וגם קפוא) בהשוואה לשנה שעברה. 
 



כמו כן, ברטבים לפסטה ולבישול חלה עלייה של  11%, בקמח וסולת נרשמה עלייה ממוצעת של 15% משנה שעברה. סלטים ארוזים (חומוס וטחינה, חצילים וירקות) יש עלייה ממוצעת של 6%.


בפיתות יש עלייה ממוצעת של  7% מול שנה שעברה, שמנים צמחיים (שמן חמניות, תירס, סויה וקנולה) יש עלייה ממוצעת של 28% בהשוואה למחירם בשנה שעברה. בשימורי תירס נרשמה עלייה  של  14% ,ובשימורי עגבניות עלייה של  10% .

איפה תמצאו את הסל הזול ביותר?
בבדיקה ההשוואתית נבדקו רשתות להן לפחות 80% מסך המוצרים (כאשר מוצר חסר ברשת מסוימת נבדק לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו), הרשת הזולה ביותר רמי לוי, היקרה ביותר מגה בעיר עם הפרש ביניהן של לא פחות 20%.


ההפרש בין הרשת העירונית הזולה ביותר (מחסני השוק בסיטי)  והיקרה ביותר (מגה בעיר) היה 9% , ואילו הפערבין רשת הדיסקאונט (רשת קמעונאית גדולה)  הזולה ביותר (רמי לוי)  והיקרה ביותר (יינות ביתן)- הוא 7%.
 


אותו מוצר- פחות יקר

בדיקת מחירי אותם מוצרים ברשתות השונות מגלה כי ההפרש מגיע ל-70 שקלים. להלן כמה דוגמאות: "סכיני גילוח 5 להבים לגבר לידית קבועה ג'ילט פיוזן 12 יחידות"- עולים 169.9 שקלים בשופרסל אקספרס לעומת 99.9 שקלים ברשת ביתן מרקט ויינות ביתן וברשת מגה מרקט. הפרש של 70 %. 


מזון לכלב "בוגר בטעם בשר בונזו 3 * 4 קילו", תוכלו לרכוש בעבור 145 שקלים  ברשת פרשמרקט, לעומת 115 שקלים ברשת סטופמרקט. כמו כן, עבור אבקת כביסה "אלפיין פרש טייד 8 קילו", תדרשו לשלם  68 שקלים  ברשת יילו, לעומת 38.7 שקלים ברשת אושר עד.


מחיר קוקה קולה "משקה קולה מוגז 6 * 1.5 ליטר" עומד על  59.9 שקלים  ברשת מיני סופר אלונית לעומת 34.9  שקלים ברשת רמי לוי באינטרנט. 

המועצה לצרכנות, מסרה:" סל המועצה לצרכנות מראה עליית מחיר מובהקת ומדאיגה של  2% מתחילת מאי. בקטגוריות מסוימות העלייה גדולה יותר מאשר באחרות. לכן מומלץ לערוך השוואת מחירים, לפצל את הקנייה בין מספר רשתות, ולבחור, ברשת בה אתם עורכים את הקניות מוצרים חלופיים".


נלקחו בחשבון נתונים של 56 רשתות ותתי רשתות שמשדרות לאתר פרייסז. ליווי סטטיסטי- ד"ר אור כץ, המכללה האקדמית אשקלון. מחירי המוצרים נבדקו  בשלושה תאריכים   29.6.2022,. 11.5.22  ו- 19.5.2021. הבדיקה מתייחסת למחיר הזול ביותר שמציעה הרשת, ללא מבצעי אשראי. המחירים  משקפים את יום הבדיקה המוצג בממוצע רשתי

יש לציין כי העליות המוצגת אינן אחידות בכל הרשתות,  אלא משקפות ממוצע של כלל הרשתות המשדרות.  יש רשתות בהן היו עליות ויש רשתות בהן היו ירידות ויש רשתות בהן לא היה כל שינוי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה