כסף וצרכנות

שטראוס מסתבכת: מדוע אלפי צרכנים לא מקבלים פיצויים מהריקול?

שטראוס הכריזה על ריקול למוצרים שיוצרו במפעל הממתקים שלה בנוף הגליל. ההודעה לוותה בהבטחה לזכות את הצרכנים תוך 14 יום. אולם, צרכנים שניסו לפנות בימים הראשונים שלאחר הריקול לשטראוס נתקלו בהיעדר מענה וקושי להשיג את החברה: "מי שנופל בין הכיסאות הם הצרכנים המוחלשים שלא תמיד מבינים מה עליהם לעשות בכדי לזכות בפיצוי"
מערכת ice |  4
שטראוס (צילום פלאש 90/ דוד כהן, pixabay)
המועצה הישראלית לצרכנות הודיעה היום (שלישי) לחברת שטראוס: "הענקת פיצוי המותנה בהורדת האפליקציה של החברה מהווה דרישה מפלה שאינה עומדת בהוראות הדין, ומהווה פגיעה באוכלוסיות מוחלשות. מדובר בתנאי שמטיב עם החברה עצמה, שכופה על הצרכנים שנפגעו, לחזור ולרכוש מוצרים מהחברה לאחר שאיבדו בה את האמון".
בתחילת מאי הכריזה חברת שטראוס על ריקול (איסוף מוצרים) שיוצרו במפעל הממתקים שלה בנוף הגליל. ההודעה לוותה בהבטחה לזכות את הצרכנים תוך 14 יום. אולם, צרכנים שניסו לפנות בימים הראשונים שלאחר הריקול לשטראוס נתקלו בהיעדר מענה וקושי להשיג את החברה. 
 
מעשרות רבות של תלונות שהתקבלו במועצה לצרכנות בחודשיים האחרונים, עולה כי שטראוס מתנה את הפיצוי לצרכנים בהורדת אפליקציה שיווקית המעודדת קניות של מוצרי החברה. המועצה מתנגדת לתנאי שמטיב בעצם עם החברה עצמה שכן החברה כופה על הצרכנים שנפגעו, לחזור ולרכוש מוצרים, מאותה חברה שפגעה באמונם.  
המועצה לצרכנות מסרה: "לא ניתן להשלים עם מצב הדברים בו נפגעו אלפי צרכנים, וקבלת הזיכוי הפכה להליך מסורבל ומייגע. מי שנופל בין הכיסאות הם הצרכנים המוחלשים שלא תמיד מבינים מה עליהם לעשות בכדי לזכות בפיצוי".
 
המועצה לצרכנות דורשת משטראוס להקים מנגנון לתשלום פיצוי כספי לצרכנים שרכשו מוצרים פגומים, להשיב להם את מלוא כספם, ולפצותם. המועצה מדגישה כי ההחזר אמור להיות כספי ולא באמצעות מתן שובר זיכוי לרכישה חוזרת של מוצרי החברה.
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    זלזול בלקוחות
    ויירון רמי 07/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מגיבים לתלונה במייל,בקשר טלפוני מתאריך 28/4 מבטיחים לפצות תוך 14 יום,מבקש לדבר עם מנהל/אחראי מבטיחים שהמנל יחזור תוך 48 שעות,עד היום אף אחד לא חזר והעניין שלי לא טופל,בושה וחרפה שחברה כזו מתייחסת בצורה לא מקצועית ומבישה בלקוחות.
    סגור
  • 3.
    4 פעמים הבטיחו לחזור תוך יום. לא חזרו אלי אפילו פעם אח. (ל"ת)
    Raffi 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לעבוד בשביל הפיצוי
    לקוחה מאוכזבת 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לצערי, הורדתי את האפליקציה, אבל גם כשמנסים להשתמש בה- ככ קשה לממש את השוברים, וחייבחם לעבור את הסכום של השובר, ורק המוצרי שטראוס, מעבר לסכום הפיצוי אחרת הוא לא ניתן לשימוש,שלא לדבר על העובדה שאין אפשרות לקנות בו גלעדות, קרמבו וכו', ממש צעצבן שבשביל לקבל חזרה את הכסף שהובטח צריך לשבור את הראש- ברגע שאסיים את כל השוברים, מוחקת את האפליקציה שהוכרחתי להוריד, ואת החברה הזו מהלקסיקון!
    סגור
  • 1.
    עבודה בעיניים
    ירון 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עבדו על כולם שיקבלו פיצוי וזה כדי שלא יתביעו אותם ועכשיו תחפשו אותם
    סגור