כסף וצרכנות

מחיר החשמל בדרך לזינוק ב-2023? מיליוני ישראלים יקבלו תשובה

מליאת רשות החשמל תתכנס השבוע כדי לפרסם את השימוע הציבורי על עדכון תעריפי החשמל לשנת 2023, למה אתם צריכים לצפות?
מערכת ice | 
חברת החשמל (צילום shutterstock, freepik)
בתום חודשים של עבודת איסוף נתונים ובחינות שהובילו הצוותים המקצועיים של רשות החשמל, תתכנס ביום רביעי הקרוב (23.11) מליאת רשות החשמל בכדי לדון בעדכון השנתי השוטף של תעריפי החשמל לשנת 2023.
בשל מחויבות הרשות להליך שקוף ולהליך שיתוף ציבור תפרסם הרשות עם סיום המליאה את השימוע לציבור. במסגרת השימוע יוטמע מבנה תעריף המש"בים (מקבצי שעות ביקוש) החדש שמטרתו הגברת התחרות במשק וקידום פיתוח פרטי של אנרגיות מתחדשות ואגירה, והתמריצים למשתמשים בשעות השפל. 
 
לאחר השימוע תחל הרשות בהליך שיתוף ציבור אשר בו תקבל ותבחן הרשות את כלל ההערות לתעריף. ההחלטה הסופית וקביעת התעריף החדש יפורסמו בסוף דצמבר הקרוב ואז נדע אם הסכום עומד לזנק שוב.
רק לאחרונה פרסמה "רשות החשמל" החלטת מדיניות בנוגע לניתוקי חשמל בקרב צרכנים במצב כלכלי ורפואי קשה,  וכן בנוסף תוקם ועדה לבחינת מקרים חריגים. מדיניות הגבייה החדשה תאפשר לכ-300,00 בתי אב פטור מניתוק בגין אי תשלום.
בהחלטת מליאת הרשות ולאחר שימוע בנושא,  נקבע כי צרכנים שיוכיחו מצב כלכלי קשה ובעיה רפואית לא ינותקו מחשמל על רקע אי תשלום חוב. במקביל לקבלת "הפטור" מניתוק יהיה על בעל החוב לשלם את חובו תוך הגעה להסדר תשלומים עם חברת החשמל, זאת מתוך התחשבות באינטרס הלאומי לצמצם את החוב שמשפיע על תעריף החשמל העתידי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה