כסף וצרכנות

בשורה נהדרת לכיס: ההתייקרות של מוצרי החלב נחתכת

?התייקרות החלב נחתכת בכמחצית. עליית התעריף שתוכננה לנובמבר 2023 שמקורה בהסכם של שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן, בשווי 1.5%, לא תתרחש. ההתייקרות תעמוד על 9.28% במקום 17.5% ו3.1% במאי 2024
מערכת ice |  11
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ שריה דיאמנט, יונתן זינדל, shutterstock)
אחרי לילה קשה של ויכוחים, שהיה נראה שאפילו מתפוצץ בשל חוסר הסכמות של המחלבות לוותר על העלאת המחירים, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומועצת החלב הגיעו להבנות, בכפוף להסכמות הדירקטוריונים של הגופים הרלוונטיים, על צמצום בכמחצית של עליית תעריף החלב לשנת 2023.
במסגרת הסיכום הוסכם גם שעליית התעריף שתוכננה לנובמבר 2023 שמקורה בהסכם של שר האוצר הקודם אביגדור ליברמן, בשווי 1.5%, לא תתרחש. ההתייקרות תעמוד על 9.28% במקום 17.5% ו3.1% במאי 2024. עד שעות הבוקר הצדדים דנו ולבסוף הגיעו לסיכום המיוחל שמהווה בשורה טובה לצרכנים בישראל.
 
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הסביר: "הצלחנו לבלום את התייקרות החלב כמעט בחצי. זה לא היה פשוט, בעיקר בעקבות ההתנהלות חסרת האחריות של לפיד וליברמן. למחלבות היו דרישות, אך לאחר משא ומתן ארוך – בלמנו את ההתייקרות שהיתה אמורה להיות כפולה. אנחנו מבקשים להודות למחלבות שעל אף ההסכם הקודם שנחתם על ידי ליברמן שגרר את הזכאות להעלאת המחיר, הסכימו לבקשת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לפרוס את ההתייקרות ולהקל על הציבור".
עוד טען: "אחרי המענה הדחוף שנאלצנו לתת בזמן קצר אנחנו נכנסים להליך תיקון מעמיק במשק החלב. הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד האוצר שיבחנו את כל שרשרת הייצור, החל בריכוזיות במקטע יבוא הגרעינים והמזון לפרות, דרך מחיר המטרה, וכלה במחלבות, בבעלויות הצולבות ובמחיר המפוקח, כל זאת המטרה לשחרר את המשק מריכוזיות עודפת ותכנון אנכרוניסטי ולהתקדם לעבר שוק פתוח ותחרותי, לצד שמירה על החקלאות והציונות בישובי הספר".
לסיום הסביר: "המאבק ביוקר המחיה איננו פשוט אבל אנחנו מגויסים אליו בכל הכח. האינפלציה בעולם פוגשת כלכלה חזקה ומדינה עם חוסן חברתי. רק אתמול חתמתי על צו שמנע את התייקרות הדלק לחלוטין וקידמתי יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב קיש את תכנית יוקר המחייה להורים לגיל הרך. נמשיך לדאוג לכלכלת ישראל ולרווחת אזרחי ישראל".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    סמוטריץ
    מצוי 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סמוטריץ למד מביבי מהר אשמה ממשלה קודמת בהכל זה לא אנחנו תירוץ פלצני ועלוב ביבי הצטלם לקמפיין עם שקית חלב בתחנת דלק והבטיח הרים וגבעות ובינתיים חוץ מעליות מחירים בהכל כי כאשר ניפכעים אז זה כולם וסיפורי פוגי לא קונים בסופר אתם הורסים את הכלכלה ואת המדינה
    סגור
  • 9.
    i ce תגידו אתם אמיתיים?
    ישראלי 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו להגיד כל הכבוד לבעל מכה על זה שרק מכה ולא רוצחת את אישתו...ציפיתי מכם ליותר...ושלא יספרו לכם סיפורים על האחר האשם!זאת מניפולציה, יש נוסחה לחישוב מחיר החלב כבר שנים, אם סמוטריץ היה כל כך רוצה היה מכניס את היד לכיס (בכל מקרה היה צריך לעשות כך גם ללא החלטות קודמות). אז שלא יעבדו עליכם?!
    סגור
  • 8.
    סמוטריץ שר אוצר שלא יודע חשבון
    ניר ק 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יוקר המחיה רק עולה אבל סמוטריץ ממשיך לספר לנו סיפורי גרנדמייזלר
    סגור
  • 7.
    אומר רק את האמת
    אומר את האמת 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באו נראה עם אתם דואגים ללחם של מדינת ישראל תתחילו להוריד במסים של המדינה. ובריבית של הבנקים ושיהיה לאזרחי ישראל מקום לקנות בית. השם רואה הכל ומקווים מאוד שיפוט למען אזחי ישראל הוא הכל.
    סגור
  • 6.
    פשששש... איזו בשורה !
    בועז 05/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יום אחרי זה העלו כל המחלבות את המחירים על המוצרים הלא מפוקחים. הם יקחו את הכסף מאיפשהו, אם לא מהמוצרים המפוקחים, אז מהלא מפוקחים
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    דמגוגיה
    נדב נחמייאב 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אי אפשר כבר לאמין לכם אתם שופרות של מחנה מסוים עוד פעם לאשים את הממשלה קודמת תפתחו את השוק אני רוצה לראות אחרי זה עם המחלבות ישבו איתכם למשא ומתן
    סגור
  • 4.
    בשורה?
    נתן 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השתגעתם? הבדורה המרה אודות עלית המחירים הופכת לנהדרת כאשר עדיין יש עלית מחירים? שוב הינדוס תודעה?
    סגור
  • 3.
    כותרת מטופשת להתייקרות של כמעט 10%.
    טל 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תיכף גם נשלח פרחים לבצלאל. ״בשורה נהדרת״ עאלק
    סגור
  • 2.
    ניחא הפכתם להיות שופרות אבל גם מביכים (ל"ת)
    צומי 73 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 1.
    כמה סתומים
    משה 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    6 1
    אכן, בשורה נהדרת לכיס... התייקרות של תשעה אחוז! כמה סתומים אתם יכולים להיות
    סגור
  • אכן כותרת הזוייה
    לא יעזור 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מכניסים עז בגודל של 19% ויורדים ל 9.5. אם זו ההבנה של הביבונים ניחא אבל אתר כלכלי ?...
    סגור