כסף וצרכנות

מכעיס: מחירי הדגים צפויים להתייקר לקראת החגים, ללא סיבה לכך

סלמון יתייקר בשיעור של כ-15% ואמנון, סול ונסיכת הנילוס בשיעור של כ-10%. במקרה של סלמון מדברים על מחסור עולמי בסוג הזה של דג, במקרים אחרים מדברים על עליית הדולר והריבית, אבל לא משנה באיזו סיבה ינקבו רשתות המזון - מדובר באחיזת עיניים
מערכת ice |  2
צריכת דגים ובשר (צילום shutterstock, פלאש 90/ יוסי אלוני)
בכל פעם שמגיע החג התורן בשנה האחרונה, אנחנו חרדים לשמוע על כמה יעלה המאכל המסורתי של המאורע וכמה המחיר שלו השתנה ביחס לשנים קודמות. פעם זה הבשר, פעם זה הגבינות, הפעם, לרגל חגי תשרי - עסקינן בדגים.
אתרי תקשורת מדווחים בימים אלו על עלייה צפויה של מחירי הדגים לקראת ראש השנה, כאשר סלמון יתייקר בשיעור של כ-15% ואמנון, סול ונסיכת הנילוס בשיעור של כ-10%. במקרה של סלמון, מדברים על מחסור עולמי בסוג הזה של דג, במקרים אחרים מדברים על עליית הדולר והריבית, אבל לא משנה באיזו סיבה ינקבו רשתות המזון - מדובר באחיזת עיניים.
 
כפי שנחשף ב-וואלה!, במקרה של מוצרי "בסיס" כמו שמן, סוכר, קמח, בשר ודגים - רשתות המזון מזמינות אותם בעסקאות ארוכות טווח, כלומר הדגים שנמכרים עכשיו - נמצאים אצלן כבר כארבעה חודשים. המשמעות - הייבוא של הדגים נעשה כאשר שער הדולר היה משמעותית נמוך יותר. לא רק זה, הביקוש בעולם לדגים יורד והיצע עולה.
לא רק שמחירי הדגים לא צריכים לעלות, הם אף צריכים לרדת, בעקבות כניסת רשת "קרפור" לישראל, אשר אמורה להגביר את התחרות וכתוצאה מכך להוריד את המחירים. לכן, לא מעשה אין שום סיבה להעלות את המחירים, מעבר לרצון רשתות המזון "לגזור עלינו קופה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש ממשלה בישראל? בינתיים רק נזקים (ל"ת)
    ליצנים לא מקצועיים 08/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סלומון?????? מה רע ב........
    דויד 08/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    וואלה ערב ראש השנה מתענג על כוסית ערק עם קופסת סרדינים מה רע?
    סגור