קריפטו

בכירי הקריפטו מנתחים: גיוס העובדים לשוק בעלייה, מה עתיד המקצוע בארץ?

לאחרונה קיימת מגמה של גיוס עובדים מאסיבי לתחום הקריפטו, כשברקע הביטקוין מצליח לענות על ציפיות האנליסטים ולשבור שיאים מרשימים. מכאן עולה השאלה, האם התחום צפוי להמשיך להתפתח ולמשוך אליו עובדים נוספים? נבחרת הקריפטו שלנו עם כל התשובות
מערכת ice |  1
גיא סרוסי, שאולי רג'ואן, ניר הירשמן, נעה משיח, חיים ונציה, ‏‏בן סמוחה, יובל רואש (צילום מקסים דינשטיין, יעל צור, איתמר אריאלי, shutterstock)
שוק מטבעות הקריפטו ידע השבוע מגמות מעורבות, כאשר הביטקוין הצליח לאחרונה להגיע לשווי שוק של יותר מטריליון דולר, ובכך רשם הישג משמעותי שלא נראה מאז שנת 2021. אמנם חלה ירידה בערכו, אך הוא עדיין ממשיך לשמור על יציבות של יותר מ-50,000 דולר.
נוסף על כך, אנו רואים תופעה מעניינת במיוחד של גיוס עובדים מאסיבי לתחום המטבעות הדיגיטליים. שאלנו את בכירי הקריפטו האם זו מגמה שמנבאת על כך שמדובר על מקצוע העתיד?  נוסף על כך, הבכירים התבקשו לענות ביחס לתחומים בהם שווה להתמקצע, והם השיבו לנו האם גם הם עוסקים בימים אלו בגיוס של עובדים חדשים.
שאולי רג'ואן, שותף מנהל קרן הון סיכון Masterkey:
"לפני חמישים שנים כל אימא יהודה רצתה בן רופא, לפני עשר שנים זה היה מהנדס סייבר.  והיום אמא חכמה רוצה בן שעובד בקריפטו. הסיבה היא פשוטה - ההזדמנות והמטרה לעבוד בתחום עם משמעות".
"תחום הטכנולוגיה של קריפטו הוא תחום שגדל באופן בלתי רגיל שנה אחרי שנה, לאורך 15 שנים.  התחום הזה רק בתחילת הדרך וכמו כל תחום הייטק אחר גם פה יש צורך באנשי פיתוח וכ"ו. אבל, אולי הבשורה הכי משמעותית היא העובדה שכל אחד ואחת יכולים למצוא בו תעסוקה משמעותית".
"לפני כשנתיים עשרות אמנים מצאו את עצמם בלב תעשיית הקריפטו מובילים פרויקטים כתפקיד ראשון בהייטק. כמוהם גם מנהלי קהילות שהיה תחום נישתי לחלוטין, אבל בקריפטו זה דבר שונה לגמרי - מנהל קהילה בקריפטו הוא לב העניינים, ולכן גם נדרש ממנו לעבוד כמו מנכ״ל אבל גם הפיצוי לשכר יהיה בהתאם הולם".
"כמו כן, אצלנו בקרן Masterkey תמיד מחפשים להכיר עוד אנשים טובים ולסייע להם למצוא עבודה בחברות הפורטפוליו שלנו, או בחברות אחרות שאנחנו מכירים שמגייסות עובדים".

שאולי רג'ואן, (צילום: יעל צור) 
בן סמוחה, מייסד CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו':
"בעיניי, תעשיית הבלוקצ'יין והקריפטו היא לא רק העתיד, אלא היא ההווה. התשתית הטכנולוגית-פיננסית של הכלכלה משתנה מקצה לקצה בימים אלו, ועצימת עיניים לא תמנע מהשינוי לקרות - לכן עדיף לקחת בו חלק. בדומה להייטק, בסטארטאפים וחברות הצומחים בתחום מחפשים לגייס עובדים למגוון רחב של תפקידים, החל מהמובן מאליו - מפתחים - דרך אנשי שיווק ומוצר, ועד מנהלי לקוחות, שירות לקוחות, תמיכה, תוכן, ועוד".
"אנחנו ב-CryptoJungle מגייסים בימינו מנהל/ת רשתות חברתיות ומרצה, ומצפים להגדיל את מצבת כח האדם ב-80% השנה. בשבוע שעבר קיימנו סקר עם למעלה מ-20 חברות הפועלות מישראל, וכולן מגייסות או שהרגע סיימו סבב גיוס וכבר מתכננות את סבב הגיוסים הבא".
"כמעצמת הייטק ששואפת להישאר ככזו, ישראל חייבת להתאים את עצמה. הגלובליות של שוק הקריפטו ותעשיית הבלוקצ'יין פותחים לנו את הדלת להפוך לאימפריה גם בתחום צומח זה, ורצוי לפעול מוקדם על פני המאוחר, וללמוד להתמקצע בתעשייה החדשה".

בן סמוחה (צילום: איתמר אריאלי)
יובל רואש, מנכ"ל ומייסד Bits of Gold:
"גייסנו בתקופה האחרונה כ-5 עובדים וכעת אנו מגייסים עוד כ-8 אנשים לתפקידים נוספים – משרות ניהול פרויקטים, פיתוח, מכירות ושירות לקוחות". טכנולוגיית הבלוקצ'יין משנה כיום תעשיות וסקטורים רבים, וכבר נמצאת בשימוש נרחב בתחומי הבריאות, משפט, אנרגיה, קמעונאות, נדל"ן וכמובן בעולם הפיננסי".
"התעשייה והטכנולוגיה ממשיכות לצמוח, ויחד איתן חברות המפתחות פתרונות טכנולוגיים בתחום זה בישראל. מדובר בתעשייה המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת וחדשנות והזדמנויות התעסוקה בה רבות. החל ממהנדסי תוכנה ומפתחים, אנשי ניתוח טכני וניהול סיכונים, חשבונאות סייבר ועוד".

יובל רואש. מייסד ומנכ״ל ביטס אוף גולד, (צילום: יעל צור)
נעה משיח, מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי:
"מטבעות דיגיטליים הם תחום מעניין ששווה להכיר, מלבד פתרונות לבעיה הבסיסית של העברת כספים מהירה בלי תלות בצדדים שלישיים, יש הרבה פרויקטים בתחום שעוסקים באבטחה, כלכלה מבוזרת ועוד. זה תחום צומח בעולם ובישראל ולכן ללא ספק שווה לשמוע עליו ולהבין מה הוא מציע".
"כמו ברוב תעשיית ההייטק, הביקוש הגדול ביותר הוא למפתחים, אבל גם אם אתם לא מפתחים תוכלו למצוא משרות בשיווק, ניהול תיקי לקוחות,  ניהול פרויקטים, מידע ואנליזה, עיצוב ועוד. איגוד הביטקוין הישראלי לא מגייס עובדים בימים אלו, אבל בהחלט יכול לחבר לחברות וארגונים שונים בתעשייה הישראלית".
"אם אפשר להסיק ממחזוריות מחיר הביטקוין בעבר, אנחנו ככל הנראה עומדים לפני עליות מחירים בשוק הקריפטו, דבר שמזרים הרבה כספים לתעשייה וגורם ליזמים לפעול ולנסות להרים פרויקטים חדשים. לא כל רעיון מבשיל לחברה מצליחה, אבל מי שכן יצליח ליצור מוצר מוצלח זאת ההזדמנות שלו להתקדם ולפרוח. בישראל חזקים בתחומי אבטחה, סייבר, יש גם חברות שמתמחות במסחר במטבעות דיגיטליים וגם תחום הAI תופס תאוצה ומשתלב בעולם הקריפטו".
"עם המוחות שיש בישראל, המוטיבציה והרוח היזמית, אני צופה צמיחה בתעשיית המטבעות הדיגיטליים, אבל לצערנו צריך לזכור שבישראל יש חסמים רגולטורים רבים שעלולים להניא יזמים ומשקיעים מלפתוח חברות בישראל ולהשקיע בחברות ישראליות. חבל לבזבז את הפוטנציאל הגלום פה וחייבים לעשות כל מה שאפשר כדי לשמר את המוחות האלו בישראל, כך שיתרמו לכלכלה הישראלית ויעסיקו עובדים ישראלים".

 נעה משיח, (צילום: יעל צור)
חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד Proxibit:
"אנו חווים גידול מתמיד בביקושים בתחום הקריפטו, גידול המשקף את הפוטנציאל האדיר של התעשייה הזו לכלכלה העתידית. תחום הקריפטו, לבדו, מציע מגוון רחב של משרות והתמחויות, מפיתוח תוכנה ועד ניהול מוצר, שיווק, ותפעול. בפרוקסיביט, אנו מגייסים למגוון תחומים אלו, עם דגש על משרות שאינן פיתוח, כדי לתמוך בהתרחבות החברה ולענות על הביקוש הגובר. אנו מחפשים אנשים עם תשוקה לקריפטו, שיכולים להביא חדשנות ויוזמה לתפקידם".
"העתיד שאני רואה לתעשיית הקריפטו בישראל הוא בהחלט מבטיח. ישראל, עם תשתית ההייטק החזקה והיזמות הטכנולוגית, ממוקמת באופן אידיאלי להוביל ולהשפיע בתחום הקריפטו. אני מאמין שעם המשך ההתפתחות וההתמקצעות בתחום, נראה יותר חברות, סטארטאפים ויזמים ישראלים פורצים דרך בבינה המלאכותית, ביטחון סייבר, פיננסים דיגיטליים ועוד, מה שיביא לצמיחה כלכלית ויציבות בשוק העבודה בתחום הקריפטו בישראל".
ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3:
"קריפטו הוא אכן מקצוע העתיד, אבל לא בטוח שבישראל. למה הכוונה? בשבועות האחרונים אנחנו רואים את תחילתו של מחזור הקריפטו. בעבר מדובר היה במחזור של כ- 4 שנים, בו אנחנו רואים בערך שנתיים של עליות שערים, השקעות משמעותיות בתשתיות, טכנולוגיה ויזמים, ולאחר מכן שנתיים רגועות יותר, בהן החברות עצמן מפתחות טכנולוגיות ומיזמים שונים. המשמעות היא שכיום, עם עליית השערים, יש יותר כסף זמין שמבקש להשקיע בחברות ומיזמים, מה שאומר שכירת עובדים, הקמת חברות ופיתוח טכנולוגיה".
"הבעיה העיקרית, שישראל פשוט מבריחה יזמים וגורמת להם, כמעט בכוח, לגייס את העובד הבא באירופה או בארה"ב. כך למשל, ישראל היא כמעט המדינה היחידה בעולם המערבי בו לא נפתרו הבעיות של נגישות לשירותים בנקאיים בסיסיים. זאת ועוד, אין ודאות למשקיעים זרים שלא ימוסו בכפל מיסוי בישראל, ועובדים ישלמו פי 2 על האופציות שלהם. בתנאים הללו, קריפטו אכן יהיה מקצוע העתיד, אבל לא בישראל. הגיע הזמן להתעורר, שלא נפסיד את מחזור הקריפטו הנוכחי".

ניר הירשמן. (צילום: יעל צור)
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נבחרת מנצחת
    יוסף 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בגלל חבורת הליצנים הזו הקריפטו בישראל נראה כמו שהוא
    סגור