קריפטו

בכירי הקריפטו מנתחים: ברקע עליות הענק, מה היעד הבא של הביטקוין?

הביטקוין, המטבע החזק ביותר בשוק הקריפטו שבר השבוע שיא חדש כאשר מחירו חצה את מחסום ה-52,000 דולר ושווי השוק שלו עבר את סף הטריליון דולר. מכאן עולה השאלה מהי התחנה הבאה של הביטקוין? נבחרת הקריפטו עם כל התשובות 
מערכת ice |  1
גיא סרוסי, שאולי רג'ואן, ניר הירשמן, נעה משיח, חיים ונציה, ‏‏בן סמוחה, יובל רואש (צילום מקסים דינשטיין, יעל צור, איתמר אריאלי, shutterstock)
שוק מטבעות הקריפטו רשם בשבוע האחרון שיאים חדשים, כאשר שווי השוק חצה את רף 2 טריליון דולר. בנוסף בשבוע האחרון, הביטקוין המטבע החזק ביותר בשוק מטבעות הקריפטו, הגיע גם הוא להישג כשלראשונה מאז שנת 2021, ששווי השוק שלו חצה את סף טריליון הדולר. כמו כן, מחירו של המטבע ממשיך לעלות כשמחירו עומד על יותר מ-52,000 דולר.
העליות הללו מתרחשות כאשר ברקע ישנם דיווחים על זרימת השקעות לקרנות המחקות של הביטקוין בוול סטריט. בשבוע שעבר נכנסו לקרנות המחקות של הביטקוין בוול סטריט (שהושקו לפני קצת יותר מחודש) השקעות בסכום של 1.1 מיליארד דולר ומאז השקתן לפני חודש נכנס סכום של 2.8 מיליארד דולר.
 
לאחר שמחיר הביטקוין עבר את מחסום ה-52,000 דולר פנינו לבכירי הקריפטו בישראל על מנת להבין מה תהיה התחנה הבאה של המטבע החזק ביותר בשוק. ראוי לציין שדבריהם של המומחים לא מהווים המלצות להשקעה.
בן סמוחה, מייסד CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו':
"על פניו, על פי ניתוח טכני בלבד, התחנות הבאות שצפויות לשמש כרמות התנגדות (כלומר, רמות מחיר שבהן צפויים מימושי רווחים והשתלטות על המחיר על ידי מוכרים) הן ה-$52,000 מולה ביטקוין מתמודד בימים אלו, $55,000 לאחר מכן, והטווח שבין $58,000 ל-$60,000 - כאשר מבחינת "עוצמה", ה-$55,000 לא אמורה להיות רמת התנגדות קשה בעוד שזו שאחריה - בהחלט כן".

בן סמוחה. צילום: איתמר אריאלי.
שאולי רג'ואן, שותף מנהל קרן הון סיכון Masterkey:
"ביטקוין היא תנועה, אין לה תחנות, יש לה רצף. כל מי שמסתכל על הנתונים רואה שהנפקת תעודות הסל  היא אחת המוצלחות בהיסטוריה, הרבה מעבר למצופה.  תוך כחודש הגענו ל10 מיליארד דולר שנכנסו דרך שוק ההון ואין ספק שזאת רק ההתחלה. ההשקעות הללו הן מהציפייה לעליית ערך ומתוך אמונה שהתחום יגדל ויממש את הפוטנציאל".
"ביטקוין ומטבעות דיגיטליים משתייכים לקבוצת נכסים קטנה מאוד ביחס לאפיקי מסחר אחרים. רק מהשבוע הוא חזר למעל 1 טריליון הדולר, ורוב האפיקים הרבה יותר גדולים, יש של מאות טריליונים, אז אנחנו ללא ספק רק בתחילת המסע".
"בנוגע לשער הביטקוין, על מחיר הביטקוין משפיעים כרגע שלושה כוחות מרכזיים: אירוע החציה, רגולציה עולמית מתקדמת- השלכות ה etf והצורך של AI במערכות מבוזרות.  לפי הצפייה שלי בטווח של כ 18 חודשים הבאים נראה את ביטקוין בשיא חדש".

שאולי רג'ואן, צילום: יעל צור.
חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד ProxyBit:
"לאחר הביטקוין עבר את רף ה-51,000 דולר, השאלה אודות "התחנה הבאה" תלויה בגורמים רבים, כולל נתונים היסטוריים, דינמיקת השוק הנוכחית, וצפי לאירועים עתידיים בעולם הקריפטו. על פי ניתוחים שונים הגעה לשיא ההיסטורי הקודם של כ-69,000 דולר מנובמבר 2021 נחשבת לאתגר הבא ברף. חציית שיא זה יכולה לשמש כאינדיקטור חשוב לביטחון המשקיעים וכדחף למומנטום שוקי חיובי".
"אני מבין את חשיבות ההסתכלות הרחבה על הפוטנציאל העתידי של הביטקוין, תוך התמקדות בגורמים כמו אירוע החציה הקרוב, העשוי להשפיע על היצע המטבע ולתמוך בעליית מחירו".

חיים ונציה, צילום: יעל צור.
ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3:
"אנחנו רואים כעת את ההשפעה האמתית של ה- etf שאושרו. כבר היום, ההשקה של ה-etf נמדדת כהצלחה גדולה, שנייה להשקה של קרנות הסל על זהב. זו הבעת אמון משמעותית של השוק בהיגיון המסדר של ביטקוין ביכולת ליצור מערכת מוניטרית עצמאית, לאכוף את החוקים שלה ולשמור עליה יציבה לאורך זמן".
"התחנה הבאה של המטבע הדיגיטלי היא התחנה הבאה של כל עולם המטבעות הדיגיטליים ככלל. יותר השקעה בטכנולוגיה, יותר השקעה בנגישות ויותר חברות שיבנו טכנולוגיות מרתקות שיהפכו את המטבעות הדיגיטליים לנחלת הכלל. איש אינו יודע לחזות את שער הביטקוין, אבל הכיוון ברור- יותר טכנולוגיה מבוזרת, יותר חוזים חכמים, ויותר השקעה בהנגשה של הטכנולוגיה להמונים".

ניר הירשמן, צילום: יעל צור.
עו"ד גיא סרוסי, יו"ר (משותף) ועדת מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים בלשכת עורכי הדין:
"הביטקוין שוב חוגג יובל וזה בהחלט משמח. יחד עם כניסת גופים מוסדיים בארץ ובעולם לענף המטבעות הקריפטוגרפים אני צופה שהשנה נראה עניין רב סביב הביטקוין. יחד עם זאת המלצתנו היא להשקיע במוסדות פיננסיים מפוקחים שיאפשרו להחזיר את הכסף בחזרה לבנק ולדווח על הרווחים בעת המימוש".

עו"ד גיא סרוסי. צילום: מקסים דינשטיין.

יובל רואש מנכ"ל ביטס אוף גולד:
״בחודש יולי 2023 צפה בנק סטנדרד צ’רטרד הבריטי כי  שווי הביטקוין עשוי להגיע ל-50 אלף דולר ולזנק ל-120 אלף דולר עד סוף 2024. חצי שנה לאחר מכן אנחנו רואים כי התחזית התממשה חלקית- זינוק הביטקוין בימים האחרונים הנובע ככל הנראה מהדי אישור קרנות הסל שמחקות את מטבע הביטקוין ומאז השקתן לפני חודש הכניסו סכום של כ- 2.8 מיליארד דולר". 
"לצד זה חשוב לזכור שהביטקוין הוא קודם כל טכנולוגיה פורצת דרך. חלק מהמאפיינים שיש לקחת בחשבון בטכנולוגיה הזו הוא מאורע ״חציית הבלוק” באפריל הקרוב, בו מספר מטבעות הביטקוין החדשים ה״נכרים״ בכל כ-10 דקות ייחתך בחצי, ולמעשה מוריד את קצב יצירת הביטקוין החדשים. ניתוח כלכלי אפשרי, הוא שמפעילי מכונות כריית הביטקוין צריכים להצדיק מחיר גבוה יותר, לאותה כמות חשמל שהם צורכים, ולכן ״שומרים״ את המטבעות אצלם מבלי להוציאם לשוק, ובכך יוצרים עוד ירידה בהיצע, מה שמפוצה בעליית מחיר, עד לנקודת האיזון החדשה במחיר".
"אירועי חצייה קודמים מלמדים שככל שהיצע הביטקוין זמין פחות, כך הביקוש עולה ודוחף לעלייה חדה יותר. כך לדוגמה באירוע החצייה ב-2012, הביטקוין זינק כ-8,000% על פני תקופה של שנה, מ-14 דולר למעל לאלף דולר. באירועי החצייה הבאים, נוצרו עליית של מאות אחוזים מהשיא הקודם, למשל לאחר החצייה ב-2016 - ממעל 1,000 דולר למטבע ב-2013, עד לכ-20,000 דולר בסוף אותה השנה".
"לצד זה חשוב לזכור תחזיות אחרות שלא התממשו על כך שמחיר הביטקוין ירקיע שחקים,  כך לדוגמה אנליסט של CityBank אמר בנובמבר 2020 שהביטקוין יטפס עד לרמה של 318 אלף דולר בסוף 2022, אירוע שלא התממש". 
"בשילוב כל האירועים נראה שסנטימנט שוק הקריפטו נמצא לקראת נקודת פריצה חדשה, עם החזרה לשער 50,000$, והשנה הקרובה צפוייה להיות שנה מעניינת מאוד בשוק, הן מהיבטי חדשנות טכנולוגית של השוק, והן ההשלכות של עליית המחיר על התקדמות האימוץ.”

יובל רואש. מייסד ומנכ״ל ביטס אוף גולד, צילום: יעל צור.
נעה משיח, מנכ"לית איגוד הביטקוין הישראלי:
"שער הביטקוין תנודתי וצריך לזכור שבאותה מידה שהוא עלה במהירות כך הוא יכול לרדת, ראינו זאת בעבר. מורכב לחזות מה תהיה התחנה הבאה או מתי היא תגיע- אנחנו לא ממליצים לתזמן את השוק כדי לקנות או למכור. כדאי ללמוד על הטכנולוגיה מאחורי הביטקוין, להבין את משמעויות המהפכה הדיגיטלית שהוא מקדם ורק לאחר מכן, לקבל החלטה מושכלת אם להיכנס לשוק הזה או לא."
"ניתן לומר שהמגמה של עליית המחיר בתקופה האחרונה נובעת בין היתר מהבעת האמון במטבע על ידי גופים מוסדיים, שהשיקו 11 קרנות סל עוקבות ביטקוין ובכך הכניסו לשוק מחזיקים רבים בעלי מאפיינים מסורתיים יותר. העליות הביאו לכך ששווי השוק של ביטקוין עלה כבר מעל לטריליון דולר".
"אירוע פונדמנטלי נוסף שמתקרב צפוי באפריל והוא חציית הבלוק- אירוע מובנה בפרוטוקול של ביטקוין שחוזר על עצמו כל ארבע שנים בערך. החצייה תוריד את היצע המטבעות החדשים שייוצרו, ובעבר אירוע זה הביא לעליית מחיר הביטקוין וככל הנראה ישפיע גם הפעם על מחירו."

נעה משיח, צילום: יעל צור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זהירות מי שמחזיק אוהב למכור אשליות
    ב.ב 02/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הביטקוין חייב לעשות סיבוב למטה וזה יכול להיות סיבוב כואב אולי הוא יפתיע וישבור את 70 אבל גם באזור הזה שוכנת הסכנה תזהרו לא ליפול לדפיחה הזו
    סגור