קריפטו

בכירי הקריפטו מנתחים: המשקיעים הגדולים יקפיצו את הביטקוין מחדש?

הביטקוין, נחשב למטבע החזק ביותר בשוק הקריפטו ולאחרונה, המשקיעים הגדולים החלו להשקיע בשוק הקריפטו ובפרט לקנות ולצבור ביטקוין, מה שהוביל לעלייה מטאורית במחירו. כיצד צבירת הביטקוין תשפיע על המטבע בעתיד? נבחרת הקריפטו עם כל התשובות
מערכת ice |  2
גיא סרוסי, שאולי רג'ואן, ניר הירשמן, נעה משיח, חיים ונציה, ‏‏בן סמוחה, יובל רואש (צילום מקסים דינשטיין, יעל צור, איתמר אריאלי, shutterstock)
בתקופה האחרונה, הביטקוין חווה מגמה מעורבת אשר הובילה לירידה מחירו, אך מהר מאוד המטבע הציג סימני התאוששות. כמו כן, המטבע עבר מספר שינויים בתקופה האחרונה שללא ספק היטיבו עמו כשמחירו חצה את רף ה-46,000 דולר.
בין השינויים שחלו בשוק הקריפטו, ניתן למנות את השינויים הרגולוטורים שחלו כמו אישור קרנות הסל אשר מחקות את אותו, כניסתם של משקיעים גדולים לשוק ואף הוכח שלמערכת הבחירות בארה"ב ישנה השפעה על מחירו של המטבע.
פנינו לבכירי הקריפטו בישראל על מנת להבין כיצד צבירת הביטקוין על ידי משקיעים גדולים תשפיע על עתידו של המטבע.
בן סמוחה, מייסד CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו':
הסנטימנט והעליות של ביטקוין בשבוע האחרון מעידות שהרעש סביב אישור קרנות הסל מאחורינו ושהשוק ככל הנראה עובר לשלב הבא של הפרקטיקה, קרי הגופים המוסדיים הגדולים מתחילים להקצות אלוקציות מתוך תיקי ההשקעות של לקוחותיהם לקרנות הסל וכתוצאה המחירים עולים. על פניו, גם עפ״י ניתוח הגרף וגם עפ״י הפונדמנטליות הכרוכה גם באירוע החצייה- ביטקוין מקבל רוח גבית מספקת להמשך עליות.

בן סמוחה. צילום: איתמר אריאלי
שאולי רג'ואן, שותף מנהל קרן הון סיכון Masterkey:
"כניסת משקיעים לתחום בכל גודל נובעת מהאמונה בתחום ומהציפייה לעלית ערך משמעותית.
בעולם ההשקעות יש ספקטרום שלם של התמחויות שונות. משקיעים גדולים זאת לא קטגוריה אחידה יש מגוון של סוגים. לרוב ההבדל בין סוגי משקיעים הוא ברמות הסיכון אילו נחשפים ובטווח ההשקעה.
תחום הנכסים הדיגיטליים הוא מזערי ביחס לשווי של אפיקי השקעה אחרים כמו זהב, מניות, חוב, נגזרים וכו׳ ולכן יש הסבורים שכולל פוטנציאל גדילה משמעותי מאפיקי השקעה אחרים.
בשנה האחרונה מגוון רחב של סוגי משקיעים נחשף להשקעות בקריפטו לאור הרגולציה העולמית המתקדמת וגם בעקבות ה-ETF שאושר לביטקוין. כמות ביטקוין היא מוגבלת ל-21 מיליון. הם נוצרים בקצב אינפלציה ידוע מראש.
שנת 2024 היא שנת חציה, אשר במהלכה, כמות הביטקוין שנוצר בקצב אינפלציה קבוע ומתוכנן מראש, יורד בחצי. התפיסה שמה שמתאים למשקיע אחד נכון גם למשקיע אחר היא לקויה. יש להבין את המשמעויות לפני ביצוע השקעה אחרת זה הימור".


שאולי רג'ואן, צילום: יעל צור.
 
חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד פרוקסיביט:
"הצבירה של ביטקוין על ידי המשקיעים הגדולים מביאה לשוק סימנים של אופטימיות. זהו אינדיקטור לכך שיש ביטחון מסוים בעתידו של שוק הקריפטו, אך חשוב להדגיש כי השוק הזה תמיד יהיה דינמי ותחזיות הן בסופו של דבר הנחות.
למרות שהצבירה על ידי 'הלווייתנים' נתפסת כסימן לאופטימיות, היא אינה מהווה ערובה לפריצה בשוק. מעורבות של משקיעים גדולים יכולה להביא לכך שהתנודתיות הגבוהה שמאפיינת את עולם הקריפטו תקטן בעקבות הנטיה הטבעית של משקיעים גדולים להגדיל בירידות ולצמצם בעליות וכך למתן את המגמה.


חיים ונציה. צילום: יעל צור.
הצבירה של ביטקוין על ידי המשקיעים הגדולים מביאה לשוק סימנים של אופטימיות. זהו אינדיקטור לכך שיש ביטחון מסוים בעתידו של שוק הקריפטו, אך חשוב להדגיש כי השוק הזה תמיד יהיה דינמי ותחזיות הן בסופו של דבר הנחות. למרות שהצבירה על ידי 'הלווייתנים' נתפסת כסימן לאופטימיות, היא אינה מהווה ערובה לפריצה בשוק".
ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3:
"הבוקר התפרסם כי כמות כתובות הביטקוין, המחזיקות למעלה מ-1,000 btc עלתה ב-3.6% בשבועיים האחרונים. לנתון הזה מצטרפת העובדה שעל פי נתוני glassnode ירדה כמות הביטקוין בשבוע האחרון, בבורסות השונות ברחבי העולם, בכמה אלפי ביטקוין. בפועל, יציאה של ביטקוין מהבורסות מצביעה על כך שהמחזיקים לא לחוצים למכור והם מעדיפים להחזיק את המטבעות באחסון בטוח יותר, שייקח יותר זמן לשחרר ממנו.
למרות שאי אפשר לחזות בטווח הבינוני והארוך את שער הביטקוין, הנתונים הללו מראים ביטחון הולך וגובר של המשקיעים בתחום, כנראה על רקע התקדמות הסחר ב etf השונים, ועל רקע החצייה המתקרבת. אבל הדבר החשוב ביותר הוא שעליית השערים מושכת יותר השקעות בטכנולוגיה, מאפשרת ליותר סטארט אפים להתפתח, וליותר יוזמות לקום.
אנחנו נמצאים בסופו של מחזור העליות בתחום, וחברות שיוכלו להתפתח בשלה הזה, יוכלו לנצל את הנגישות הטובה יותר להון לטובתן. ברמה הישראלית, זה הזמן שהרשויות יפתרו את שורת הבעיות שעומדות בפני חברות ישראליות, בהן אי האפשרות לשלם מיסים, האפליה לרעה של משקיעים זרים והאפליה בתחום האופציות לעובדים. לו בעיות אלה לא יטופלו, אנחנו נראה מישראל את עליות השערים אך לא נוכל ליהנות מהם, ולא נוכל לאפשר לטכנולוגיה הישראלית להתפתח ולהצמיח כאן את חדי הקרן של הסבב הבא של המטבעות הדיגיטליים".

ניר הירשמן. צילום: יעל צור.
עו"ד גיא סרוסי, יו"ר (משותף) ועדת מטבעות קריפטוגרפיים ונכסים דיגיטליים בלשכת עורכי הדין:
"לביטקוין כמו לביטקוין תנודות משלו. יש שנהנים מהמרווחים ומהתנודות לאורך הדרך ויש שסובלים.
ככל שנתקרב לאירוע החצייה נקבל קריאת כיוון ברורה יותר. לאורך השנים, היסטורית, אירוע החצייה (שמתרחש באפריל ואחריו בכל פעם שנכרה בלוק יופצו תעולם קצת יותר משלושה ביטקוינים ולא שישה), היווה זרז לעליות בביטקוין. הפעם ביטקוין מגיע בשער בעל 5 ספרות לאירוע החצייה. לכאן או לכאן, יש למה לצפות".

עו"ד גיא סרוסי. צילום: מקסים דינשטיין.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תחשבו פעמיים
    מאיר 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חכמים הזהרו בכספכם בסופו של דברהביטקוין עולה או יורד לפי שמועות וציפיות המשקיעיפ לדעתי אין לו ערך פנימי בפני עצמו. עצתי אל תסכנו כספים מהותיים עבורכם אם בכלל
    סגור
  • 1.
    הכי טוב dce
    דוד 02/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם חכמים גדולים. חלקם ניתחו ואמרו שהביט יגיע ל38,35,32
    סגור