קריפטו

מטבע בלי כיפת ברזל: המתקפה האיראנית, התגובה הישראלית ושוק הקריפטו

אומנם, המתקפה האווירית של איראן על ישראל נבלמה, אך ההשפעה שלה על השוק עוד ניכרת. לצד החששות מחוסר היציבות במזרח התיכון, השוק ספג בימים האחרונים ירידות משמעותיות. אסף אלמליח, אנליסט קריפטו בכיר, בסקירה מיוחדת על המצב בשוק
אסף אלמליח | 
קריפטו (צילום shutterstock)
המתקפה האיראנית חסרת התקדים אמנם נבלמה באוויר, אך שוק הקריפטו, בלי ההגנה של כיפת ברזל שיש לנו, ספג בימים האחרונים ירידות משמעותיות. לכך מתווספים הדיבורים על תגובה ישראלית והחשש במערב מאי היציבות המדאיגה במזרח התיכון.
לדברי אסף אלמליח, אנליסט קריפטו בכיר בבית בפרקסיביט, בית השקעות למטבעות דיגיטליים: "בהיבט זה, שוק הקריפטו, שמלכתחילה היה אמור ללא קורלציה לנעשה בשווקים, מראה שוב שתיאוריה זו אינה נכונה. המטבעות המרכזיים בהחלט מגיבים לאירועים המשפיעים גם של שוקי ההון המסורתיים".
  
במהלך השישי שבת האחרונים מחיר הביטקוין צנח ביותר 13% ממחיר של 70,000 דולרים ל-60,000 דולרים למטבע. מטבע נוספים כמו סולנה, ריפל ודוג'קוין נפלו גם הם בשיעורים דו ספרתיים, בשיא נפילה של יותר מ 30% בחלק מהמטבעות.
בהמשך הביטקוין רשם התאוששות קלה, וכעת הוא נסחר ברמה של כ-63,000 דולר למטבע. רחוק בכ-14% מהשיא שנרשם במחצית מרץ. גם השפעת נתוני האינפלציה האחרונים של ארה"ב על שוק הקריפטו נתפסת כמורכבת. נתון האינפלציה השנתי הנוכחי ל-12 החודשים שהסתיימו במרץ 2024 עומד על 3.5%​. האינפלציה משפיעה על שוק הקריפטו בדרכים שונות, כאשר לעיתים קרובות מדובר בהשפעה שלילית שמביאה לפחות ביטחון של המשקיעים וירידות בשווקים.
בזמנים אלו רצוי להזכיר – שוק המטבעות נסחר 24/7 ללא הפסקות, זאת בשונה משווקי ההון – נוסיף על כך שהתגובות בשוק הקריפטו חדות יותר – לטוב ולרע וזה משאיר למשקיעים 2 אופציות:
ניסיון לתזמן ולקרוא את מצב השווקים באופן עקבי  - מה שלא מתאים לרוב המשקיעים
השקעה ללא טווח תוך התעלמות מאנומליות בשווקים – מה שמצריך עקביות ולא מעט סבלנות
תיקון חיובי אירוע חצייה וחדשות חיוביות
"למרות התיקון החיובי בתחילת השבוע, השוק עדיין נאבק עם חוסר ודאות" אומר אלמליח. "מחיר הביטקוין עומד על 63,000 דולרים, והאתריום על 3,050 דולרים. כעת, נותר לגלות כיצד ישראל תגיב למתקפה האיראנית מיום שבת, תגובה שעשויה להוביל לשינויים נוספים במצב השוק".
לדברי אלמליח, זהו זמן קריטי למשקיעים, עם פתיחת חלון הזדמנויות וסיכונים.  במיוחד לקראת אירוע החצייה שמכניס הרבה סנטימנט חיובי לשוק הביטקוין. "השאלה הגדולה נותרת – האם יהיה מדובר באירוע של 'sell the news' או שהאווירה החיובית ותחושת הנדירות המתגברת של הנכס תמשיך לתת מומנטום חיובי ועליית ערך".

אסף אלמליח, צילום: ישי פימונטל.
בינתיים, פורסם כי הונג קונג אישרו למסחר קרנות סל בביטקוין ובאתריום – המשקיעים כמובן חוגגים אירוע בו הלגיטימיות עבור שני הנכסים הגדולים בשוק המטבעות הדיגיטליים מגיעים ממערב וממזרח. ההפתעה הגדולה כמובן היא אישור קרנות הסל למסחר באתריום. הרשות לניירות ערך האמריקאית מספקת רמזים שליליים על אישור קרן ספוט של אתריום בשוק האמריקאי, הדד ליין להחלטה הינו ה-23 במאי. כמובן שהאמריקאים נוטים להיות זהירים יותר, אך בהחלט תהיה עין פקוחה אחת על המתרחש בהונג קונג על מנת לראות כיצד עובד הניסוי הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה