קריפטו

כתב אישום חמור: מכר השקעות בקריפטו – וגנב את הכסף

משרד המשפטים האמריקאי הגיש כתב אישום נגד גבר שמכר לגולשים הזדמנות להשקעה בקריפטו – אך במקום להשקיע את הכסף כפי שהבטיח שלשל אותו לארנקים הדיגיטליים שלו
יאיר מור | 
קריפטו (צילום freepik)
מחלקת המשפטים של ארה"ב חשפה ביום שישי כי הגישה כתב אישום נגד גבר שחשוד בהונאת קריפטו בינלאומית ששלשלה לארנקים הדיגיטליים שלו ושל שותפיו מיליוני דולרים.
לואיז קאפוצ'י ג'וניור, תושב מיאמי בן 44, ייסד וניהל חברה בשם Mining Capital Coin, שהציעה למשקיעים שתי דרכים להרוויח מטבעות דיגיטליים: הראשונה היתה "חבילות כרייה", שהבטיחו לכרות ביטקוין ומטבעות נוספים, תמורת תשלום של 50 דולר לחודש ועמלת משיכה של 3%, תמורת רווח בגובה 1% כל שבוע למשך שנה; והשנייה היתה שירות "בוטים למסחר", שמבצעים "אלפי עסקאות בשנייה" כדי להעלות כל הזמן את השווי של הסכום שהושקע תוך מכירת מטבעות במחירים גבוהים ורכישת אחרים במחירים נמוכים.
 
עם זאת, בפועל, לפי כתב האישום, הכסף ששילמו המשקיעים כלל לא הושקע בכריית מטבעות או בהפעלת "בוטים" – אלא פשוט הועבר ישירות לארנקי הקריפטו של קאפוצ'י עצמו ושותפיו. כתב האישום מציין כי קאפוצ'י הצליח לשכנע 65,535 אנשים מרחבי העולם לרכוש חבילות כרייה, ועוד מספר לא מוגדר של אנשים לרכוש חבילות "בוטים", בסכום כולל של 62 מיליון דולר.8.1 מיליון דולר מחבילות הכרייה ו-3.2 מיליון דולר מעמלות היו רווח נקי.
כתב האישום הזה מגיע באיחור משמעותי, שכן בלוגר הקריפטו פיטר אוֹבּי הזהיר כבר לפני שלוש וחצי שנים כי לפי כל הסימנים מדובר בתרמית פירמידה שהמרוויח היחיד ממנה הוא קאפוצ'י. כעת, הוא מואשם בסעיפים של קשירת קשר לביצוע הונאה כספית, קשירת קשר לביצוע הונאה בניירות ערך וקשירת קשר לביצוע הלבנת כספים בינלאומית. העונש המירבי על העבירות הללו הוא 45 שנות מאסר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה