קריפטו

קריסת טרה: מייסדי המטבע נחקרים, חברה נוספת נתבעת

הרשויות בקוריאה הכריזו על חקירה רשמית ראשונה מסוגה נגד מייסדי מטבע הקריפטו טרה, שצלל בשבועיים האחרונים והפך לכמעט חסר ערך. במקביל מתארגנת תביעה ייצוגית נגד חברה שהשתמשה במטבע
מערכת ice |  1
טרה לונה (צילום pixabay)
קוריאה הדרומית פתחה בחקירה פלילית נגד מייסדי מטבע הקריפטו טרה שקרס בשבועיים האחרונים, כך פרסמו בסוף השבוע סוכנויות הידיעות הקוריאניות יונהאפ ו-Donga.
לפי שני האתרים, משרד התובע המחוזי במחוז הדרומי של סיאול הודיע ביום שישי כי דוֹ-יוּנְג קְווֹן ויוּן-סיוֹנְג ("דניאל") שין, מייסדי Terraform Labs, יהיו מטרת החקירה הראשונה של צוות החקירה המשולב החדש לפשעי כספים ואג"ח. ההודעה הגיעה ימים בודדים לאחר שמשרד עורכי דין מקומי הגיש תביעה אזרחית ותלונה פלילית בשם חמישה תובעים קוריאנים, שהפסידו 1.4 מיליארד וון (יותר ממיליון דולר) בעקבות התרסקותם של שני המטבעות שהפעילה Terraform, טרה (LUNA) וטרה-דולר (UST). לפי התובעים, מפעילי המטבעות פעלו באופן מכוון תוך פיתוי משקיעים חדשים ושימוש בכספי ההשקעות שלהם לתשלום למשקיעים ותיקים בלי שהיתה להם כל תוכנית אחרת להניב למשקיעים ערך של ממש.
 
כמו כן, לקראת סוף השבוע דווח באתר הקוריאני Naver כי רשויות המסים במדינה פתחו בחקירה נגד קוון והחברה שלו כבר ביוני 2021, בחשד שהעלימו מסים בגובה 100 מיליארד וון (78 מיליון דולר).
בינתיים, בארה"ב נשלח בסוף השבוע מכתב ממשרד עורכי הדין אריקסון, קרמר ואוסבורן מקליפורניה, המתמחה בתביעות ייצוגיות, לחברת Stablegains. החברה מפעילה שירות להפקת רווח ממטבעות קריפטו על ידי "סיכון" שלהם – כלומר רכישה של מטבעות וצירופם ל"תיק השקעות" שהחברה או אנשים אחרים יכולים להשתמש בו.
 
החברה הבטיחה למשתמשים כי "לא חשוב אם שווקי הקריפטו ממריאים או מתרסקים – ערך הנכסים שתחת ניהולנו נשאר יציב", וטענה לתשואה שנתית של 15%. היא הצהירה באתר שלה כי היא משתמשת במטבע צמוד-הדולר USD-Coin כדי לשמור על יציבות המטבעות, אך בימים האחרונים נחשף כי בפועל המירה את "כל החזקות המשתמשים הן ב-UST" – המטבע צמוד-הדולר של טרה, ששוויו קרס בינתיים ל-5.5 סנט (כלומר צניחה של יותר מ-94%).
 
לפי הערכות, הפסידו כ-4,878 משתמשי השירות בעקבות כך יותר מ-40 מיליון דולר, וכעת דורש משרד עורכי הדין לקבל פרטים על חשבונות המשתמשים, אסטרטגיות פרסום ושיווק ותכתובות פנימיות הנוגעות לשימוש במטבע הטרה-דולר, במטרה להשתמש בחומר בתביעה שהוא מארגן נגד החברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש מצחיק "בלי שהיתה להם כל תוכנית אחרת להניב למשקיעים"
    דני 05/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש מצחיק התביעה נגד "Terraform Labs" הרי זה טיבעם של כל מטבעות הקריפטו משחק פרמידה שאין מאחריו כלום.
    סגור