קריפטו

עוקץ הקריפטו נחשף: כך פועלים ארגוני הפשיעה הישראלים

ראש ארגון הפשע ערן חייא, עזב לפני כשנה את ישראל לטובת דרום אפריקה, שהפכה למקלט ידוע עבור עבריינים ישראלים, ממנה על פי החשד הוא  מפעיל רשת שלמה של האקרים שעוסקים בהונאה במטבעות דיגיטליים. והוא ממש לא היחיד
מערכת ice |  1
פריצות קריפטו (צילום shutterstock)
ראש ארגון הפשע ערן חייא, עזב לפני כשנה את ישראל לטובת דרום אפריקה, שהפכה למקלט ידוע עבור עבריינים ישראלים, ממנה על פי החשד הוא  מפעיל רשת שלמה של האקרים שעוסקים בהונאה במטבעות דיגיטליים, כך פרסם היום (שישי) ב"מאקו" שמעון איפרגן.
למעשה, בהונאות הקריפטו השונות מעורבים עשרות עבריינים ישראלים שמעסיקים בין השאר עובדים בחברות הייטק לשעבר והאקרים כי לגרוף עשרות מיליוני שקלים לכיסם. חייא הוא בנו של העבריין המוכר איתן חייא שמרצה עונש מאסר בכלא הישראלי.
 
קצין במשטרה טוען: "ערן חייא ועבריינים בכירים גילו את הונאת הקריפטו ועשים מזה הרבה מאוד כסף. הם מעורבים על פי החשד בעוקץ קריפטו ברחבי העולם במיליוני דולרים מידי יום. בחו"ל אתה לא יכול לזרוק רימונים ולסחוט אנשים כי יעצרו אותך מיד אז קריפטו זה המקום הכי בטוח והכי רווחי לעקוץ בו. אלה עולמות חשוכים שקשה מאוד לאתר את המעורבים בהם, במיוחד כשהם שוהים במדינות כמו טורקיה ודרום אפריקה שקשה מאוד להסגיר משם עבריינים לארץ".
חייא נחשב לפורץ דרך בתחום מה שמקשה מאוד על משטרת ישראל להניח עליו את ידיה ולעצור אותו. "ערן ושאר העבריינים עברו לעבוד בהונאות של 'צווארון לבן', הם לעולם לא ילכלכו את הידיים שלהם. הם יתנו לאחרים לעשות להם את העבודה", הסביר גורם במשטרה. ראש ארגון הפשע יוסי מוסלי ניסה להיכנס לעולמות הקריפטו לפני כחצי שנה. על פי החשד הוא יצר קשר עם שני בעלי עסקים ישראלים וביקש להיכנס איתם לשותפות בתחום אבל הם סירבו, ובעקבות כך התחיל בלגן שלם.
 
אחד מהם חשף בפני חוקרי להב 433 כי כמה ימים לאחר שסירב לבקשתו של מוסלי נזרק רימון לעבר ביתו.  השבוע החוקרים ערכו עימות בין מוסלי לבין איש העסקים. הוא הודה שמוסלי לא בדיוק איים עליו אבל הוא חש אי נוחות מזה שביקש ממנו להיכנס שותף בתחום מטבעות הקריפטו.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הציבור מאויים בעקבות הרשלנות של המדינה
    אהרון 08/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבעייה בישראל שבתי המשפט לא מבינים את הסכנה הקיומית לחברה מכל ארגוני הפשע והם משחררים אותם ואו שמרשיעים אותם בתקופות קצרות והעבריין יוצא לחופשי ומתנהג כגיבור מסוכן אחד שניצח את כל רשויות החוק ושיזהר מי שיתעסק איתו והאזרח רואה את המצב העגום הזה והוא מפחד מהעבריין ונמנע להתלונן עליו כי אין לאזרח אמון ברשויות החוק ואת זה המדינה חייבת לתקן בדחיפות ובמהרה ולא כל הנוער במדינה יעדיף להיות עבריין והמדינה תהפוך לחממת עבריינים ופשע
    סגור