קריפטו

נכסי בורסת הקריפטו הקורסת נחשפים: כמה כסף תוכל להחזיר?

צוות הפירוק של FTX מדווח כי לאט לאט הוא מצליח לחשוף את מצבה הכספי הקשה של החברה, הכולל חובות כבדים וחוסר תיעוד של הפעולות הגדולות ביותר שביצעה, ככל הנראה בניסיון להסתיר את מעילת הענק שלה בכספי הלקוחות
יאיר מור | 
FTX (צילום shutterstock)
מי שהיה לו חשבון בבורסת הקריפטו FTX, שפשטה רגל בנובמבר, ודאי ישמח לשמוע שלאט לאט מצליח צוות הפירוק שלה למצוא עוד ועוד נכסים שמהם אפשר יהיה לשלם את חובותיה האדירים - אך מצד שני, הוא פחות ישמח לשמוע שלדברי המנכ"ל החדש, מומחה פירוק החברות ג'ון ג'יי ריי השלישי, החברה עדיין נמצאת ב"מחסור עצום" בנכסים. 
לפי מסמך והודעה לעיתונות שפורסמו ביום חמישי, צוות הפירוק הצליח להגדיל את סכום הנכסים הנזילים שמצא מ-5.5 ל-6.1 מיליארד דולר. זאת הודות לשני דברים: ראשית, איתור של נכסים בשווי כולל של כמעט 400 מיליון דולר, ושנית, עלייה בשערי מטבעות הקריפטו מאז החישוב הקודם של סך הנכסים הזמין. 
 
החברה ציינה כי מצאה 2.2 מיליארד דולר בארנקים של הלקוחות, אך רק 694 מיליון מתוכם זמינים במטבעות קריפטו מרכזיים. בחשבונות הבורסה נמצאו רק 191 מיליון דולר בנכסים שונים, לצד חובות של 28 מיליון דולר מצד משתמשים ו-155 מיליון דולר מחברות אחרות. עם זאת, חוב משמעותי אחד, של 107 מיליון דולר מ-FTX ארה"ב לאלאמידה, החברה שגרמה לקריסת הקבוצה, לא יעזור למאמצי ההתאוששות. 
"נכסי הבורסות היו מעורבבים באופן הדוק, והספרים והרישומים שלהן אינם שלמים, ובמקרים רבים כלל אינם קיימים. מסיבות אלו, חשוב להדגיש שהמידע הזה עדיין ראשוני ועשוי להשתנות", הודה ריי, והוסיף כי הסיבה לכך שהחברה בכל זאת מפרסמת דו"ח לא שלם היא החשיבות שבשקיפות מול הלקוחות. 
נכון לדו"ח הזה, החברה מאמינה כי אלאמידה קיבלה מ-FTX "הלוואות" בסך אדיר של 9.3 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה