תרבות ופנאי

הפסטיבל חוזר לבריכת הסולטן: אלה הזמרים שייקחו בו חלק

אירועי התרבות מוסיפים למלא את עונת הקיץ ברקע המלחמה שממשיכה להתנהל בדרום ובצפון, וכעת מודיעים על חזרתו של פסטיבל ירושלים מזרח ומערב שעלה לראשונה ערב המלחמה
שירה יום טוב | 
בריכת הסולטן (צילום דור פזואלו)
פסטיבל ירושלים מזרח ומערב חוזר בפעם השניה, ויתקיים בבריכת הסולטן בירושלים בתחילת יולי. הפסטיבל חוזר השנה אחרי ההצלחה בשנה שעברה, וכנגד כל הסיכויים תעלה הפקת ענק חד פעמית של כוכבים וכוכבות עם תזמורת ירושלים מזרח ומאסטרו תום כהן.
בפסטיבל ישתתפו אהוד בנאי, גליקריה, דני סנדרסון, נסרין קדרי, מתי כספי ושלומי שבת להופעות בבריכת הסולטן תחת כיפת השמים, לצד תזמורת ירושלים מזרח שנבחרה על ידי משרד התרבות כתזמורת המובילה בישראל. 
הפסטיבל ייערך במשך יומיים רביעי-חמישי בשבוע הראשון של יולי. בערב הראשון מאסטרו תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח ומערב מארחים את גליקריה, נסרין קדרי ושלומי שבת.
מהפקת הפסטיבל נמסר כי "מופע הפתיחה של הפסטיבל מביא אל הבמה של בריכת הסולטן את הקסם הסוחף של המוזיקה היוונית, את הפאר המלכותי של המוזיקה הערבית, את הריגוש הענק שבמוזיקה הטורקית ואת כל הצלילים שמתנגנים כאן באגן הים התיכון. גליקריה, נסרין קדרי ושלומי שבת יחברו להתזמורת לערב חד פעמי שכולו להיטי ענק אהובים שנוצרו בשכונה שלנו, ערב שהוא חובה לכל מי שהמוזיקה הזו מרחיבה את ליבו".
בערב השני והאחרון, מאסטרו תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח ומערב מארחים את אהוד בנאי, דני סנדרסון ומתי כספי. הערב השני של הפסטיבל מקבץ יחד שלושה מוזיקאים אגדיים ששינו את הסאונד הישראלי מקצה לקצה. אהוד, דני ומתי היו מהראשונים שהצליחו לתרגם את הקסם של המערב לעברית וליצור ממנו סגנון מקומי וייחודי, כזה שמחבר בין יבשות וזמנים. יחד, הם חתומים על מאות שירים שהפכו לקלאסיקות וליוו את ההיסטוריה שלנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה