תרבות ופנאי

החידה השנתית של אמ"ן: מה מסתתר בריבוע השחור?

אגף המודיעין של צה"ל פרסם את חידת הפסח השנתית שלו, ועד כה יותר מ-150,000 איש לא הצליחו לפתור, האם אתם תצליחו?
מערכת ice |  2
החידה של אמ"ן (צילום צילום מסך)
כמו בכל פסח בשנים האחרונות, אגף המודיעין של צה"ל פרסם את החידה השנתית שלו. הנכנסים לאתר של אמ"ן נתקלו הפעם בריבוע שחור, שממנו הם אמורים להתחיל לפתור את החידה. "הפעם מדובר בריבוע שחור לגמרי", נכתב באתר, "הוא יוביל אתכם לשלוש תחנות אוטובוס ברחבי הארץ ולכתובת מייל אחת".
מי שחיבר את החידה הוא מדור טכנולוגיות למידה במערך ההדרכה למודיעין ולסייבר של אמ"ן, מדור שאחראי על דיגיטציה ופיתוח של ההכשרות האגף, באמצעות שילוב לומדות, משחקי למידה וסימולטורים שתפקידם להטמיע את הידע בצורה טובה וחווייתית יותר.
 
בשנה שעברה, יותר מ-200,000 אנשים נענו לאתגר הלא פשוט, והשנה באגף המודיעין דיווחו כי עד כה נכנסו כבר 150 אלף איש לאתר. ככל הידוע בינתיים אף אחד מהם לא הצליח לפתור אותה. כדי לעזור מעט בפיתרון, הנכנסים קיבלו רמז ממפתחי החידה: "באמ"ן מנסים למצוא את הנסתר שבגלוי - רק מי שיצליח לראות (ולמדוד) אותו, יצלח את האתגר".
כזכור, בשנה שעברה פרסם אמ"ן חידה מורכבת המבוססת על השיר "דיינו" מההגדה של פסח. פחות מ-200 הצליחו לענות נכונה על החידה אז - 0.1% מכלל הניסיונות. החידה כללה שבעה שלבים, שבסופם יש לגלות מייל ולשלוח לו תשובה נכונה. הרבה אמנם הצליחו לפענח את המייל, אך מעט מהם שלחו אליו את התשובה הנכונה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פתרון אפשרי לחידה 2022
    Moses 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסבר על תהליך הפתרון: 1. תחנה ראשונה, מחלף גבעת שמואל/מבצע קדש מס' תחנה 20055: בתמונה בצידה הימני כתובה שנה, 1956, כמו כן על גביי תמונתו של משה דיין יש קוד בינארי שבהמרה לטקסט נותן תאריך 29.10.1956 מלחמת סיני או ידוע גם כ״מבצע קדש״ בו הרמטכ״ל היה משה דיין. מסביב לתמונתו של משה דיין יש פסוק שלקוח מספר שמואל א ט ב. בחיפוש של תחנת אוטובוס רלוונטית באינטרנט מתקבלת תחנת גבעת שמואל/מבצע קדש מס׳ 20055. 2. תחנה שניה, נשיאי ישראל/פארק אופירה מס׳ תחנה 50729: הטקסט שמופיע סביב התמונה הוא שמות נשיאי ישראל לדורותיהם (שם משפחתו של יצחק הרצוג חסר). השם שמודגש הוא של יצחק נבון. בחיפוש באינטרנט על משפחה של יצחק נבון מופיעה תמונה של אשתו אופירה נבון. האישה שמופיעה במרכז. בחיפוש של תחנת אוטובוס רלוונטית באינטרנט מתקבלת תחנת נשיאי ישראל/פארק אופירה מס׳ 50729. 3. תחנה שלישית, בהמשך לתאריך שמופיע בקישור תמונת הריבוע השחור, 11.07.1947 - תאריך יציאת אוניית המעפילים ״אקסודוס״ או יציאת אירופה תש״ז. בכתיבת המילה ״אקסודוס״ בלינק המצורף מתקבל רמז שמכוון כנראה ל: תחנת אוטובוס גבעת התחמושת, ערימת תרמילים ותעלו
    סגור
  • לא הובלת לקישור אינטרנט? (ל"ת)
    אבי 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור