תיירות

שיא מטיילים נרשם ביום הראשון של חול המועד פסח

ערב ליל החג מאחורינו וכעת, בימי חול המועד פסח, נראה כי עם ישראל יוצא בהמוניו לטייל ולבלות בארץ. רשות הטבע והגנים פרסמה את המספרים, נכון ליום הראשון של חול המועד. כמה מטיילים ביקרו בשמורות הטבע והגנים הלאומיים? 
מערכת ice | 
רשות הטבע והגנים (צילום יח"צ)
רשות הטבע והגנים מעדכנת כי כ-200 אלף מטיילים טיילו היום בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. זהו היום הראשון של חול המועד ונראה כי עם ישראל מטייל בהמוניו. בין הגנים הלאומיים הבולטים היום היו: ירקון תל אפק וגן השלושה עם  כ-5,000 מטיילים בכל אחד מהם, קיסריה ואשקלון עם 4,500 מטיילים בכל אחד, והבשור-פארק אשכול ובית גוברין עם כ-3,500 מבקרים בכל אחד.
 
בין שמורות הטבע בלטו עין גדי עם כ-5,000 מטיילים והבניאס ועיינות צוקים עם כ-3,000 מטיילים. אתרים בולטים נוספים היו מגדל צדק, מעיין חרוד, מצדה, עין אפק ותל דן.
אלפי מטיילים פקדו גם את תחנות המידע וההסברה שהציבה רשות הטבע והגנים בשיתוף המשרד להגנת הסביבה בעשרות מוקדי טיול מבוקשים בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים בשטח הפתוח.
לדברי רעיה שורקי מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "אני שמחה לבשר שהישראלים בחרו לטייל בישראל בחג הפסח. היום, יום ראשון של חול המועד, בחרו כ- 200 אלף מטיילים לבקר בגנים הלאומיים ושמורות הטבע". 
היא הוסיפה: "למרות מזג האוויר החם יחסית המבקרים גדשו גם את אתרי הטבע וגם את אתרי המורשת בהמוניהם ונהנו מעשרות פעילויות עשירות ומגוונות ומסיורים עם מורי דרך שמופעלים בימי החג וחול המועד. על מנת שהחג יעבור בביטחה והנאה אנחנו מבקשים לטייל על השבילים המסומנים להצטייד בנעלי הליכה, מים, כובע ושקית אשפה. קחו אחריות על שמירת הטבע והנוף".
ברשות הטבע והגנים נערכים גם מחר למטיילים רבים שצפויים לטייל בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין הפעילויות הבולטות שתתקיימנה מחר, יום שני: פסטיבל הקיסר בגן הלאומי קיסריה, הפסטיבל האתני והשוק הנבטי בגן הלאומי ממשית, חגיגה בארמון המלך בגן הלאומי הרודיון וצרים על אפולוניה בגן הלאומי אפולוניה.
בנוסף יתקיימו שלל מופעי "נושמים תרבות" בשיתוף מפעל הפיס עם להטוטנים, שחקנים, אומני קרקס ונגנים במגוון גנים לאומיים ביניהם: ציפורי, מגדל צדק ויחיעם. 
כמו כן המטיילים יוכלו להצטרף לעשרות סיורים מודרכים על ידי מורי דרך ללא תשלום וללא צורך בהרשמה בשיתוף משרד התיירות בעשרות שמורות וגנים הלאומיים ובכך ליהנות מחוויית ביקור מעמיקה ומעשירה יותר במסגרת ביקורם באתר.
בתוך כך, רשות הטבע והגנים מאריכה בחג הפסח וחול המועד את שעות הפעילות בכ-50 אתרים עד השעה 18:00 על מנת לאפשר למבקרים לפרוש את הטיול שלהם בחיק הטבע והמורשת על פני שעות רבות יותר.
 
קמפיין הפסח של ACE
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה