תרבות ופנאי

דאנה איבגי מתחרה בעצמה: אלו המועמדים לפרס אופיר

דנה איבגי מועמדת פעמיים בקטגוריית השחקנית הראשית הטובה ביותר, ששון גבאי עשוי לשבור שיא זכיות וייצוג השנים עולה עם 4 מועמדות בקטגוריית העריכה ושתיים בקטגוריית הבימוי והתסריט
מערכת ice | 
דנה איבגי בסינמה סבאיא (צילום יחצ)

האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה פרסמה היום (רביעי) את רשימת המועמדים לזכייה בטקס פרסי אופיר לשנת 2022, שיערך ב-18 לספטמבר. בקטגורית הסרט העלילתי הישראלי הטוב ביותר מועמדים "איפה אנה פרנק", "בדרך לאילת" ,ולריה מתחתנת" , "סינמה סבאיא", ו"קריוקי".

הסרטים המועמדים לזכייה בתואר "הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר" הם "בת האמן" שיצרו מרגריטה ויניב לינטון, "גרוסמן" של עדי ארבל, "זויה צ'רקסקי חיים סובייטים" שיצרה הבמאית ענת שוורץ, "צבי אומר" שנוצר ע"י צבי שיסל , ו"שבע השנים של אבשלום" בבימיוים של דוד אפק ועמית עזז. בכך, בולט ערוץ 8 של HOT -  כאשר 3 סרטים מתוך חמשת המועמדים הופקו בהשקעתו.


בין המועמדים בקטגורית הסרט העליליתי הקצר הטוב ביותר נמנים: "אנה המתן לנציג" שכתבה וביימה מורן נקר, "הגיע הזמן שתמותי כבר" שיצרה הדר מורג, "לאהוב אותך אני לא חיבת " , שכתב וביים יותם קניספל, "מחצבה" שיצרה הילה רויזנמן, "מכתב לחזיר" של טל קנטור, ו"רוסו" שיצורתו היא אתי ציקו. 

ארבע מתוך חמשת המועמדים לזכייה בפרס הבימוי הטוב ביותר, עומדים מאחורי סרטים המועמדים לזכות בפרס הסרט הטוב ביותר. רבים מהם מועמדים גם בקטגורית "התסריט הטוב ביותר", כאשר רשימת המועמדים היא כדקלמן: אורית פוקס רתם על בימוי ותסריט "סינמה סבאיא" ,יונה רוזנקיאר על בימוי וכתיבת "הדרך לאילת" , מאור זגורי על בימוי ותסריט הסרט "בתולים", ומשה רוזנטל  על בימוי וכתיבת התסריט לסרט "קריוקי", מיכל ויניק על תסריט ובימוי "ולריה מתחתנת". בנוסף, זהר וגנר מועמד בפרס התסריט על כתיבת "סבוי".
על הזכייה הנכספת בתואר "השחקנית הראשית הטובה ביותר" מתמודדות רק 4 שחקניות, זאת מכיוון שדאנה איבגי - מציגה 2 מועמדויות בקטגוריית השחקנית הראשית ואם תבחר, תהפוך לשחקנית הראשונה בהיסטוריה של הטקס שתגרוף בפעם ה-4 פרס בקטגוריית המשחק. האחת על תפקידה בסרט "סינמה סבאיא" והשנייה על תפקידה ב"סבוי". 


מי שיתחרו עם איבגי על התואר הן לבנה פינקלשטיין שגילמה תפקיד ראשי בסרט "השתיקה" , לנה פרייפלדת על תפקידה בסרט "ולריה מתחתנת", והשחקנית הראשית בסרט "קריוקי" - ריטה שוקורון. 

בקרב הגברים מתמודדים על התואר, יואל רוזנקיאר שחקן "הדרך לאילת", יעקב זדה דניאל שכיכב בסרט "ולריה מתחתנת", מאור לוי על תפקידו ב"בתולים", מוריס כהן על התפקיד שגילם בסרט "השתיקה", וששון גבאי ששיחק לצידה של לנה ב"קריוקי". גבאי הינו השחקן היחיד שיתמודד בפעם ה-4 על פרס אופיר. במידה ויזכה, יעקוף את מניין הפרסים של משה איבגי, אסי דיין וליאור אשכנזי -שגרפו כל אחד 3 פרסים. בקטגורית "שחקנית המשנה הטובה ביותר" מועמדות: אביבה נגוסה שחקנית "הדרך לאילת", אבתי זקהיים על תפקידה ב"השתיקה", ג'ואנה סעיד שחקנית "סינמה סביאיא", מורן רוזנבלט על תפקידה ב"כאילו אין מחר", ותיקי דיין על תפקידה ב"ילדים של אף אחד". 
כתוצאה של שיוויון במספר הנקודות: ב-3 קטגוריות מתמודדים 6 מועמדים (במקום 5). אחת מהן היא "שחקן המשנה הטוב ביותר", בה מועמדים: אברהם שלום לוי על "ולריה מתחתנת", דורון תבורי על "הבשורה על פי יהודה", שחקן "כאילו אין מחר" - דין מירושניקוב , ליאור אשכנזי ששיחק ב"קריוקי", מוני מושונוב שגילם תפקיד ב"כל מה שאני יכולה", ושחקן "הדרך לאילת" - שמואל וילוז'ני. 
הצלמים המועמדים בקטגורית "פרס הצילום הטוב ביותר", הם:  אתי מרום, בועז יהונתן יעקב, גיא רז, דניאל מילר, ועודד אשכנזי. בקטגורית "המוזיקה המקורית" מועמדים: יוצרות פס הקול ל"קריוקי" גילה לב וליאור פרלה, דפנה קינן על עבודתה ב"ולריה מתחתנת", ישראל ברייט שיצר מוזיקה עבור "הדרך לאילת", וקרני פוסטל יוצר המוזיקה של "סינמה סבאיא". אליהם מצטרפים פרנק חיים אילמפמן, עומר הרשמן ושולי רנד שיצרו מוזיקה מקורית עבור "ילדים של אף אחד". 
בפרס העריכה הטובה ביותר, מועמדים: עורך "הדרך לאילת" - אור לי-טל, עורכת "קריוקי" דפי פרבמן, עורכת "ולריה מתחתנת" מאיה קניג, נטע דבורקיס שערכת את "סינמא סבאיא", וערכי "סבוי" - נילי פלר ושאולי מלמד. 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה