תרבות ופנאי

ענף התרבות דורש פיצויים מהשר מיקי זוהר: "2000 אמנים במצוקה"

במסגרת דיון בוועדת החינוך התרבות והספורט הודיע שר התרבות והספורט מיקי זוהר על תכנית פיצויים לאמנים שבמסגרתה תוקצה קרן של 6 מיליון שקל לאמנים במצוקה. יו"ר ארגון שח"ם ענתה לשר: "אני מייצגת למעלה מ-2000 אמנים. איך נחלק את הכסף רק ל-600 מהם?"
מערכת ice | 
מיקי זוהר (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
ועדת החינוך, התרבות והספורט בראשות ח"כ יוסף טייב דנה, אתמול (חמישי) בנושא המשבר בעולם התרבות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שיבח את האמנים שהתגייסו למען נפגעי המלחמה וכוחות הביטחון על רוח התנדבות וכל ההופעות שקיימו לאחרונה. 
השר זוהר אמר: "הגיע השלב למסד את זה ולהפוך את הפעילות ההתנדבותית לפעילות בשכר. זה לא יהיה השכר הרגיל, אבל זה יהיה שכר הוגן ושווה. עכשיו אושרה בקריאה ראשונה תכנית הפיצויים שעשויה להגיע ל-14,000 שקלום בחודש לאמן, תלוי בגודל ההכנסות שלו".
כמו כן השר זוהר הוסיף: "תהיה גם הקפאת תשלומים של משכנתאות והלוואות בתקופת המלחמה, ללא ריבית לכמה חודשים, עד שהאמן יחזור להכניס כסף. בנוסף, הקצנו קרן של 6 מיליון שקלים לאמנים במצוקה, וזה יחולק לכ-600 אמנים בסך של 10,000 שקלים לאדם."
יו"ר שח"ם ריקי בליך, יצאה נגד דברי השר ואמרה: "אתם מדברים על מתווה אבל איפה הוא? יש מבחני תמיכה מוכנים מהקורונה למה לא משתמשים בהם? אני מייצגת למעלה מ-2000 אמנים. איך נחלק את הכסף רק ל-600 מהם? בבקשה, תפשטו את זה. אל תדרשו מהקרן לדרג אנשים. צריך להגמיש קריטריונים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה