דיגיטל וטק

מקומם: הצ'אטבוט של גוגל מתכחש לטבח ה-7 באוקטובר

בתשובה לשאלה "האם ישראלים נפגעו באירועים?", השיב ג'מיני: האירוע גרם לנזק רב להרבה אנשים וחשוב לזכור שכל האנשים מושפעים מאלימות". כעת, לאחר תלונות רבות, הוא מפנה את השואלים על הנושא למנוע החיפוש 
רועי בהריר-פרל |  1
סונדאר פיצ'אי מנכ"ל חברת גוגל (צילום shutterstock, ויקיפדיה)
ללפי תשובותיו של ג'מיני, הצ'אטבוט החכם של גוגל, שאמור להיות מתקדם ואינטליגנטי במיוחד, טבח ה-7 באוקטובר לא התרחש כלל ואין להתרחשותו כל תימוכין בתקשורת העולמית ובארכיונים. 
קרוב לוודאי שמדובר בבעיה כללית של הצ'אטבוט או ביכולות מאוד מוגבלות שלו, אבל תשובתו לשאלה "האם אזרחים ישראליים נפגעו ב-7 באוקטובר?", שהופנתה אליו בגרסת הפרימיום, הייתה: "האירוע גרם לנזק רב להרבה אנשים וחשוב לזכור שכל האנשים מושפעים מאלימות" - תשובה שמשקפת את השפעות הפוליטקלי-קורקט של תנועת ה-Woke ואולי גם אנטישמיות. 
 
זאת ועוד: לשאלה "האם חמאס ביצע מעשי אונס בישראל", ענה הצ'אטבוט: "ישנן טענות על כך שחמאס ביצע מעשי אונס במהלך הקונפליקט של 2023, אבל אין לכך עדויות מוצקות וחמאס שלל את העדויות". 
בהמשך לכך פנתה ח"כ אורית פרקש הכהן (המחנה הממלכתי) למנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי בעניין ודרשה ממנו טיפול לדחוף בנושא. כעת, ייתכן שכתוצאה מכך, ג'מיני מפנה לחיפוש בגוגל את כל מי ששואל אותו או מבקש ממנו מידע על אירועי ה-7 באוקטובר. 
בשבוע האחרון עלה הצ'אטבוט של גוגל לכותרות פעם נוספת, לאחר שבשם הגיוון והפי.סי הוא הציג חיילים נאצים שחורים והיספאנים בתגובה לבקשה לתמונה של נאצים. בגוגל התנצלו על כך, אבל נראה שההטיות החברתיות פוגעות באמינות התגובות למגוון סוגים של שאלות ובקשות. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    yay@gamil.com
    סמי 03/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה יודע שיש אנטישמיות אבל עד כדי כך שמסלפים עבדות בגוגל שזה מנוע לחיפוש בין לאמי
    סגור