תקשורת ומדיה

טוויטר מתעלמת מאנטישמיות? המעשה המחפיר שביצעה נגד מכחישי הטבח

ארגון CyberWell, המתמחה בניתוח וניטור שיח ברשתות החברתיות באמצעות בינה מלאכותית, חשף כי מתוך 910 פרסומים שנבחנו, 313 תכנים זוהו כמכחישים את אירועי ה-7 באוקטובר

מערכת ice | 
פרסומים אנטישמיים וגזעניים ב-X - אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ וויסאם השלמון)
על רקע מאבקה של מדינת ישראל בהכרה מצד מדינות העולם, דו"ח חדש חושף כי על אף העלייה המדאיגה בפרסום תכנים בעלי אופי אנטישמי, מסית ושקרי, פלטפורמת X (לשעבר טוויטר) הסירה רק 2% מהפוסטים המכחישים את אירועי הטבח שבוצעו ב-7 באוקטובר ביישובי עוטף עזה. 
על פי אתר N12, ארגון CyberWell, אשר פרסם את הדו"ח המדובר מציין כי מתחילת מלחמת "חרבות ברזל", אופן התנהלותן של הרשתות החברתיות מול פרסום תכנים המתקשרים לאירועי ה-7 באוקטובר אשר מתאפיינים בפייק ניוז, הסתה והכחשת הטבח, אינו ראוי נוכח העובדה כי אלו לא ממהרות למחוק את התכנים.
המחקר שנעשה לקראת יום השואה הבינלאומי אשר ייערך מחר, העלה נתונים מחפירים כי על אף שמחבלי חמאס תיעדו עצמם מבצעים את המעשים המזעזעים באזרחי ישראל, ברשתות החברתיות מתפשטות שמועות כי ישראל מבצעת תעמולה שקרית וכי ארגון הטרור הרצחני לא חטף נשים, ילדים ומבוגרים. 
על פי ממצאי המחקר, 313 תכנים מתוך 910 פרסומים שנבחנו, הוגדרו כבעלי אופי מסית ושקרי אשר מכחיש את אירועי הטבח המזעזעים שביצעו המחבלים ביישובי העוטף. המחקר בחן את חמשת הרשתות החברתיות המובילות; פלטפורמת X (לשעבר טוויטר), מטא (לשעבר פייסבוק), אינסטגרם, טיק טוק ויוטיוב.
על פי הממצאים, צוין כי כמעט ממחצית מהפרסומים הגיעו מרשת X ושאר הפוסטים הגיעו ממטא (לשעבר פייסבוק), טיק טוק, אינסטגרם ויוטיוב. רוב הפוסטים שהכילו תוכן מסית ואנטישמי, נכתב בשפה האנגלית ואלו זכו ליותר מ-25 מיליון צפיות. בהתאם לכך, רק 6% מהתכנים המצוינים הוסרו לאחר דיווח. מלבד זאת, צוין כי אחוז ההסרה הנמוך ביותר עמד על 2%, אשר מתקשר לרשת X  . 
את המחקר ביצע ארגון CyberWell, אשר מתמחה בניתוח וניטור שיח ברשתות החברתיות השונות באמצעות דאטה וכלי בינה מלאכותית. הארגון שפועל ללא מטרות רווח, בוחן את תופעת האנטישמיות ואף פועל למיגורה במגוון דרכים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה