דיגיטל וטק

משנה כיוון: נאפסטר נמכרה במאות מיליונים - זה הייעוד החדש שלה

נאפסטאר, שירד מגדולתו כאתר שיתוף מוזיקה, נמכר לאחר שנים של ניסיונות לחזור לתודעה לסטארט אפ טכנולוגיית התלת מימד Infinite Reality
מערכת ice | 
צילום shutterstock
נאפסטאר, שהחלה את דרכה ב- 1999 כאתר שיתוף מוזיקה פיראטי, נמכר לסטארט אפ טכנולוגיית התלת מימד Infinite Reality תמורת 207 מיליון דולר. המכירה מתבצעת לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים לאורך השנים של מיתוג מחדש של החברה. כך, בשנת 2011, Rhapsody רכשה את נאפסטאר ומיתגה אותו מחדש כשירות סטרימינג של מוזיקה.  
נאפסטאר נוסדה על ידי שון פארקר ושון פנינג, ולאחר מספר תביעות שהוגשו נגדה מצד חברות תקליטים בשל הפרת זכויות יוצרים, החברה הפסיקה את פעילותה בקיץ 2001. מטרת הרכישה של Infinite Reality היא להפוך את נאפסטאר לפלטפורמת מוזיקה חברתית, שאומנים יוכלו ליצור שיתוף פעולה מול המעריצים על שיצא להם מכך רווח גבוה יותר. 
ב- Infinite Reality, שנוסדה ב- 2019, מתכוונים במסגרת שיתוף הפעולה ליצור חללים תלת מימדיים וירטואליים בהם משתמשים יוכלו להשתתף בהופעות, ותוך כדי יתאפשר לאומנים למכור ממרכולתם - הדיגיטלית או הפיזית. כמו כן, תהיה אפשרות לאמנים להבין טוב יותר באמצעות מדדים שיוצעו על ידי הפלטפורמה את ההתנהגות של המשתמשים. בנאפסטאר ניסו במשך שנים להתחרות בענקיות סטרימינג כמו ספוטיפיי, אך עד כה ללא הצלחה. 
 
מנכ"ל נאפסטר, ג'ון ולאסופולוס, כתב בפוסט בבלוג כי, "האינטרנט התפתח ממחשב שולחני למובייל, ממובייל לחברתי, ועכשיו אנחנו נכנסים לעידן הסוחף. עם זאת, הזרמת המוזיקה נשארה כמעט זהה. הגיע הזמן לדמיין מחדש מה אפשרי". 
​מנהל העסקים הראשי של Infinite Reality, אמיש שאה, ציין: "אנחנו לא יכולים לחשוב על מקרה שימוש טוב יותר עבור הטכנולוגיה שלנו מאשר לשים אותה בידיים של אמני מוזיקה שפורצים כל הזמן את הגבולות של מה שאפשר". 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה