דיגיטל וטק

אחרי ביטול עסקת המיליארדים: פלטפורמת הענק בדרך לבורסה

Figma, שרק לפני כשנתיים כמעט נרכשה בעסקת ענק של 20 מיליארד דולר על ידי המתחרה אדובי, מגישה בקשה להנפקה בבורסה וחושפת לראשונה את המספרים האמיתיים; מהי האסטרטגיה המפתיעה של החברה בתחום הבינה המלאכותית?
רפאל בן זקרי | 
פלטפורמת העיצוב פיגמה (צילום אילוסטרציה, AI)
פלטפורמת העיצוב Figma הגישה בקשה רשמית להנפקה בבורסה (IPO), תחת הסימול "FIG", במהלך שמגיע לאחר תקופה של צמיחה מואצת והשקעות גוברות בתחום הבינה המלאכותית – תחום שהחברה מייעדת לו תפקיד מרכזי בהתפתחות העתידית של עולם העיצוב.
Figma, שפלטפורמת הענן שלה מאפשרת עיצוב מרובה משתתפים בזמן אמת, הייתה קרובה להירכש על ידי המתחרה Adobe בעסקה בשווי 20 מיליארד דולר ב-2022, אך העסקה בוטלה בעקבות התנגדויות רגולטוריות באירופה ובבריטניה. כעת בוחרת החברה במסלול הציבורי – מהלך שעליו רמז בעבר מנכ"ל החברה, דילן פילד, כשאמר: "יש שני מסלולים לסטארט-אפים ממומנים – אקזיט או הנפקה. אנחנו בדקנו את שתי האפשרויות לעומק."
על פי הדו"ח הפיננסי שנחשף כעת, הכנסות החברה זינקו ל-228.2 מיליון דולר – לעומת 156.2 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. בשנה האחרונה הרחיבה Figma את סל המוצרים שלה, והוסיפה כלים לבניית אתרים, מיתוג שיווקי ואיור דיגיטלי. כמו כן, איפשרה למודלי בינה מלאכותית גישה לשרתי העיצוב שלה, כדי לייעל תהליכי קוד.
"ההשקעה בבינה מלאכותית עשויה לפגוע ביעילות שלנו בטווח הקצר", כתב פילד במסמכי ההנפקה, "אבל היא גם חיונית לאופן שבו תהליכי עיצוב יתפתחו בעתיד. לכן נמשיך להשקיע בה במלוא הכוח."
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה