דיגיטל וטק
משלוח עד הדלת: זה הרובוט שיחליף את השליח על האופנוע?
סטארטאפ אמריקני מציג כלי רכב אוטונומי חדש שמבטיח להפוך את המשלוחים לזולים ויעילים יותר, תוך איום ישיר על אפליקציות הענק. אבל האם לקוחות באמת יתנו אמון בתהליך?
חברת Robomart מלוס אנג'לס הציגה את RM5 – רובוט משלוחים אוטונומי חדש, במטרה להפוך את תחום המשלוחים המיידיים לרווחי. מדובר בכלי רכב אוטונומי ברמה 4 המסוגל לשאת עד 500 פאונד ומצויד בעשרה תאים נפרדים להזמנות, מה שמאפשר ביצוע מספר משלוחים במקביל.
המודל העסקי של Robomart מתבסס על שיתוף פעולה עם קמעונאים, שיפתחו חנויות מקוונות באפליקציה של החברה – בדומה ל-Uber Eats או DoorDash, כאשר ההבדל המרכזי הוא במבנה העלויות. כל הזמנה תישלח בתשלום קבוע של 3 דולר בלבד, לעומת העמלות המרובות באפליקציות משלוחים קיימות. לדברי המנכ"ל והמייסד-שותף, עלי אחמד, הטכנולוגיה האוטונומית מצמצמת את עלות המשלוח בעד 70%.
החברה מתכננת להתחיל בפיילוט בשוק הראשון שלה, אוסטין שבטקסס, כבר בחודשים הקרובים. זהו מעבר טבעי עבורה לאחר שהחלה ב-2020 עם פיילוט של "חנות על גלגלים" – כלי רכב אוטונומי שהגיע ישירות ללקוחות עם מוצרים בסיסיים. אחמד עצמו מגיע מרקע בתחום המשלוחים: ב-2015 הקים בבריטניה את Dispatch Messenger, שהתבססה על שליחים אנושיים אך לא הצליחה להגיע לרווחיות.
עוד ב-
Robomart פעלה עד כה עם גיוס הון מצומצם יחסית של פחות מ-5 מיליון דולר ממשקיעים בהם Hustle Fund ו-SOSV – סכום שלדברי אחמד הספיק לפיתוח חמישה דורות של רובוטים. החברה מקווה כי שילוב בין עלות נמוכה וחוויית משלוח אוטונומית יעניק לה יתרון בשוק האמריקני הצפוף הנשלט כיום על ידי ענקיות כמו Uber Eats ו-GrubHub.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



