דיגיטל וטק

ממציא רשת האינטרנט ימכור אותה במכירה פומבית

סיר טים ברנרז-לי, שהמציא את האינטרנט, הודיע כי ימכור את ההמצאה שלו, ששינתה את האנושות, עוד כשבועיים, במחיר התחלתי מצחיק
יאיר מור |  1
אינטרנט (צילום freepik)
מי רוצה לקנות מוצר שהיה בשימוש של לפחות 4 מיליארד איש במהלך ההיסטוריה? טים ברנרז-לי, ממציא האינטרנט בן ה-66, עומד למכור אותה בקרוב, כך הוא הודיע בראיון לפייננשל טיימס.
מה שיימכר הוא לא האינטרנט עצמה, מאחר שאין לה קיום עצמאי, אלא קוד המקור לגרסה הראשונה שלה, אותה יצר ברנרז-לי הבריטי ב-1989, בעת שעבד ב-CERN (המועצה האירופית למחקר גרעיני) בשווייץ, כמו גם קוד המקור לדפדפן הראשון, אותו יצר ב-1991. הקוד, שמעולם לא נרשם עליו פטנט אלא שוחרר לשימוש חופשי והתפתח מאז רבות, יימכר כ-NFT - פריט ייחודי שאינו ניתן לשכפול ותעודת המקוריות שלו קיימת על גבי הבלוקצ'יין של המטבע הקריפטוגרפי את'ריום.
לדברי ברנרז-לי, "הרעיון הוא שמישהוא עשוי לרצות גרסה חתומה דיגיטלית של הקוד, קצת כמו שהרבה אנשים ביקשו עותק חתום של הספר" Weaving the Web, אותו הוציא לאור ב-2000. "זו הזדמנות להסתכל אחורה. 30 שנה אחרי הקוד המקורי, שהיה מאוד, מאוד פשוט, למצב עכשיו, שיש לו כמה צדדים נפלאים בפשטותם, אך יש בו גם בעיות רבות מסוגים שונים".
ברנרז-לי נחשב בשנים האחרונות לאחד הקולות הבולטים נגד ההתנהלות של חברות הטכנולוגיה הגדולות ברשת. כיום הוא מנהל פרויקט בשם Solid (קיצור של Solcial Linked Data), שמטרתו ליצור סטנדרטים חדשים שיתנו לגולשים שליטה על המידע האישי שלהם, היכן הוא מאוחסן ומי יכול לגשת אליו.
הממציא אמר שעד כה לא עסק בקריפטו, אך הוא חושב שהחזון של התחום זהה לזה שהיה לו לגבי הרשת: חזון של "הימנעות משליטה מרכזית".
המכירה הפומבית של קוד המקור של הרשת תנוהל על ידי בית המכירות הפומביות סות'ביז, החל מה-23 ועד ה-30 ביוני. המחיר ההתחלתי הוא 1,000 דולר בלב, שייתרמו לארגונים בהם תומכים ברנרז-לי ואשתו, וסביר להניח כי מחיר הסגירה יהיה גבוה בהרבה. ייתכן שהוא אף יעבור את כמה מפריטי ה-NFT האחרים שנמכרו בחודשים האחרונים, כמו הציוץ הראשון של מנכ"ל טוויטר שנמכר ב-2.9 מיליון דולר, סרטון התינוק שנושך לאחיו את האצבע שנמכר ב-760,000 דולר, תמונת הילדה המחייכת לפני בית בוער שנמכרה תמורת יותר מחצי מיליון דולר, "החברה התלותית" שתמונתה נמכרה ביותר מ-400,000 דולר וסרטון הילד המטושטש מחומרי הרדמה לאחר טיפול שיניים שנמכר בכ-13,000 דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כהנא צדק (ל"ת)
    טנטו 06/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור