דיגיטל וטק

שוב: התגלה באג מטופש שהורס אייפונים

יש לכם אייפון? אם מישהוא מציע לכם להתחבר לרשת האלחוטית שלו ויש לה שם מוזר - אל תעשו את זה. אחרת, זו תהיה הרשת האלחוטית האחרונה שהאייפון שלכם יראה אי פעם
יאיר מור | 
אייפון שבור (צילום Pexels)
חיבור לרשת ווייפיי עלול להרוס את האייפון, כך גילה בימים האחרונים המתכנת קארל שו. ה"הרס" הנגרם למכשיר הוא השבתה של קישוריות הווייפיי, כך שלא ניתן להתחבר לרשתות אלחוטיות. גם כיבוי והפעלה מחדש של המכשיר אינה עוזרת.
כל מה שצריך לעשות כדי לגרום לתקלה הזו, שתאלץ את בעל המכשיר לבזבז את תוכנית הגלישה היקרה שלו, הוא לגרום למכשיר להתחבר לרשת וויפיי ששמה "%p%s%s%s%s%n". לאחר החיבור לרשת הזו, קישוריות הווייפיי נהרסת, כך שהיא לא מצליחה למצוא רשתות אחרות או כלל אינה נדלקת. כך זה נראה לאחר ביצוע החבלה במכשיר אייפון עדכני:
 
שו סיפר לאתר Bleeping Computer שהוא נוהג ליצור בכוונה תרחישים טכנולוגיים מוזרים בביתו כדי לבדוק איך מכשירים שונים מתמודדים איתם. כך הוא הגיע לתת לרשת הווייפיי שלו שם שלפי ההסבר גורם למכשיר לנסות לעבד אותו כקוד תוכנה, וכך גורם לו לבעיות.
אפל טרם הגיבה לבעיה, אך בדרך כלל היא משחררת עדכונים לתיקון של בעיות מהסוג הזה תוך שבוע-שבועיים. בינתיים, הדרך להימנע מבעיות היא כניסה ל"הגדרות", "אינטרנט אלחוטי", ואז וידוא שאפשרות "הצטרפות אוטומטית" בתחתית התפריט אינה מופעלת. ומי שכבר נפל בפח והתחבר לרשת אלחוטית בעלת השם ההורס, יכול להחזיר את המצב לקדמותו על ידי איפוס הגדרות הרשת האלחוטית, הנמצא תחת "הגדרות", "כללי", "איפוס", "אפס הגדרות רשת", או בממשק האנגלי Settings->General->Reset->Reset Network Settings.
כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שבה אפל תיאלץ לשחרר עדכון לתיקון באג טפשי באייפון שגורם לו נזק תוכנתי. ב-2015, כפי שניתן לשמוע בקטע הבא, התגלה גי שילוב של תווים ממספר רב של שפות בהודעת טקסט אחת גורם להשבתת אפליקציית ההודעות של האייפון; ב-2017 התגלה שילוב דומה של אימוג'י שגרם לתוצאה דומה; ב-2018 היה זה תו בשפה מסוימת שהתגלה כמבלבל את המכשירים של אפל; ב-2020 התגלתה סדרת תווים בשפה אחרת שגם היא לא באה להם בטוב; ובתחילת השנה הנוכחית התלוננה בעלת אייפון אחת על כך שהמכשיר אינו מוכן בשום אופן לקבל את שם משפחתה, משום שהוא נראה כניסיון להריץ קוד פריצה לחשבון.
תגיות אייפון | אפל | באג | תקלה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה