דיגיטל וטק

וואטסאפ נכנעה: החזירה חשבונות של פעילי הימין, אבל מה עם אשתו של בן גביר?

פייסבוק החזירה את חשבונות הוואטסאפ של פעילי עוצמה יהודית שנחסמו, אך עדיין השאירה בחסימה את רעייתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר שמנהלת תביעה אזרחית של כחצי מיליון שקל נגדה
מערכת ice |  1
איתמר בן גביר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
לאחר ביקורת חריפה סביב המהלך של חסימתם של פעילי ימין, חברת פייסבוק החזירה לפעילות חלק מחשבונות הוואטסאפ של אנשי הימין שנחסמו וזאת לאחר חודשיים. חבר הכנסת בן גביר מסר בתגובה: "ממשיכים בהליכים ובמאבק מול פייסבוק עד שכל חשבונות הווצאפ יוחזרו למשתמשים שנחסמו".
כזכור, חבר הכנסת מהציונות הדתית הודיע בסוף חודש מאי כי רשת המסרים השייכת לפייסבוק, וואטסאפ, חסמה את אישתו, את יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין ועוד 30 אנשים מעוצמה יהודית.
בן גביר בתגובה לחסימה מסר: "הבוקר מצאתי את רעייתי ממררת בבכי. שאלתי אותה מדוע, היא סיפרה שיחד עם הוואטסאפ, מחקו לה את כל הגיבויים ובהם התכתבות עם אחותה שנפטרה. זה הזיכרון האחרון שנשאר לה ממנה. וואטסאפ תתביישו".
בתגובה לחסימת החשבונות, קיימה לאחרונה מפלגת עוצמה יהודית הפגנה מול משרדי פייסבוק ישראל בהצהרה: "לא יסתמו לנו את הפה נגד החוק", ובה השתתפו עשרות מפגינים. היום, בעקבות המחאה חזרו לפעילות רק חלק מהמשתמשים שנחסמו לפעילות. בנוסף, רעייתו של בן גביר, איילה, הגישה באמצעות עורכי הדין גיא אופיר ורועי בן דוד תביעה אזרחית בסך 500 אלף שקל נגד פייסבוק ו-ווטסאפ
בכתב התביעה עורכי הדין תקפו את טענת פייסבוק שבתגובה לחסימה טענה כי היא ישות נפרדת מווטסאפ. "כל ההפרדה בין הנתבעות הינה מלאכותית בלבד, ובפועל מי שמנהלת, שולטת, מתווה מדיניות ומקבלת החלטות בכל המתרחש בווטסאפ – הינה פייסבוק". נכתב על ידי עורכי הדין כשבנוסף צוין בתביעה כי שתי החברות רשומות באותה הכתובת.
התביעה גורסת כי הסיבה לחסימתה של בן גביר היא "ניסיון להשתיק את התובעת, וניסיון עקיף להטיל מורא ולחץ פסול על בעלה של התובעת, ח"כ איתמר בן גביר". בנוסף ציינו עורכי הדין כי מדובר בפגיעה בפרטיותם של בני הזוג וכי בעקבות החסימה, בן גביר אינה יכולה לגשת לשיחות וואטסאפ שמורות עם אחותה המנוחה.
לאחר חזרתם של החשבונות של פעילי הימין, מסר ח"כ בן גביר כי "אנחנו שמחים שבעקבות ההפגנה שמפלגת עוצמה יהודית יזמה והמחאה שקיימנו מול משרדי פייסבוק חל שינוי מסוים לטובה, אבל אנו ממשיכים בהליכים ובמאבק המשפטי שמנהל עו"ד גיא אופיר מול פייסבוק, עד שכל חשבונות הווצאפ יוחזרו למשתמשים שנחסמו, רק בגלל שהם מזוהים עם הימין".
פייסבוק, כאמור, החזירה את חשבונות הוואטספ וכל המידע שהיה עם היסטוריית השיחות והתמונות חזר כשהיה, אולם פרט לחשבון אחד - רעייתו של בן גביר שחשבונה עדיין חסום והתביעה שלה נגד החברה עדיין מתנהלת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בן גביר תיתבע את פייסבוק על תוותר ! (ל"ת)
    אסף 07/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור