דיגיטל וטק

ותודה לפטיש: החברה שעקפה את טסלה בסיבוב

יצרנית רכב חשמלי שרוצה להתחרות בטסלה הצליחה להשיג אותה באחד המירוצים החשובים, לאחר שמאסק התעסק יותר מדי עם פטישים וגרם לעיכוב משמעותי בחברה שלו
יאיר מור |  13
אילון מאסק (צילום אינסטגרם)
היסטוריה קטנה בעולם הרכב: אמש (לפי שעון ישראל) יצא מפס ייצור בעיר נורמה שבמדינת אילינוי הטנדר החשמלי המסחרי הראשון בעולם, והוא צפוי להגיע לרוכש בימים הקרובים.
החברה שניצחה במירוץ להפוך את אחד מסוגי הרכב הפופולאריים ביותר בארה"ב לחשמלי היא Rivian, יצרנית רכבים חשמליים שנוסדה ב-2009, ומאז ועד היום עבדה על תכנון, עיצוב וייצור מוקדם, וכעת, 12 שנה לאחר ייסודה, עומדת למכור את הרכב הראשון שלה ללקוח.
מייסד ומנכ"ל  החברה, רוברט ("אר.ג'יי") סקארינג', העלה לטוויטר תמונות מהמפעל וכתב: "לאחר חודשים של בניית רכבי קדם-ייצור המוני, הבוקר הרכב המסחרי הראשון שלנו נסע מתוך פס הייצור בנורמל! המאמצים הקבוצתיים של הצוות שלנו הפכו את הרגע הזה לאפשרי. לא מסוגל לחכות למסור את (הרכבים) האלה לידי הלקוחות שלנו!"
 
מדובר בהישג לא קטן ל-Rivian, שלמרות שצמחה בשנים האחרונות במהירות, מ-250 עובדים ב-2018 ל-7,000 כיום, עדיין נחשבת למתחרה חדשה ובלתי מנוסה מול טסלה, שנוסדה לפני כמעט 20 שנה ומייצרת רכבים מסחריים מאז 2008, ופורד, שקיימת כבר כמעט 120 שנה.
שתי האחרונות עובדות על טנדרים חשמליים משלהן: טסלה הציגה ב-2019 את Cybertruck, שאמור היה להיות מושק ב-2020 אך נדחה בעקבות המבוכה הרבה שנגרמה לאחר שהמעצב הראשי של החברה, פרנץ פון הוֹלְצְהאוּזֶן, ניסה להדגים את העמידות שלו כשהיכה בפטיש עצום בשלדת הרכב ואז ניפץ את החלונות המשוריינים שלו בכדורי ברזל (החל מ-3 דקות לתוך הסרטון שמתחת לפסקה זו). הדבר הכריח את החברה לבצע שינויים רבים בעיצוב הרכב, שיחד עם עיכובים באספקת רכיבים שהחלו במשבר הקורונה דחה את ההשקה ל-2022. במקביל, פורד, שהשקיעה ב-Rivian חצי מיליארד דולר וכעת האחרונה מוערכת בשווי שוק כמעט כפול משלה (80 מיליארד דולר ל-Rivian לעומת 52 מיליארד לפורד), עובדת כבר מספר שנים על F-150 Lightning, שגם הוא צפוי להגיע ב-2022.
גם Rivian סבלה מעיכובים בייצור הרכב, שתוכן להגיע למזמינים ב-2020. תחילה היא התקשתה לעמוד בקצב של הסבת המפעל הישן של מיצובישי באילינוי לייצור רכבים חשמליים, ולאחר מכן נתקלה בבעיות בשרשרת האספקה שנגרמו על ידי מגיפת הקורונה, וכמובן גם בקשיים הקשורים בפתיחת המפעל לאור כללי הריחוק החברתי.
למרות הכל, בתחילת החודש פרסמה הסוכנות להגנת הסביבה בארה"ב את אומדני טווחי הנסיעה של שני הדגמים הראשונים של Rivian – צעד סמלי במדינה, שאומר שרכב מסוים קרוב מאוד להשקה: טווח הנסיעה של ה-R1T הוערך ב-505 ק"מ וזה של דגם R1S, שיגיע בקרוב, הוערך ב-508 ק"מ – מעט יותר ממרחק הנסיעה בין קרית שמונה לאילת (כ-502 ק"מ), מה שאומר שהרכב הזה יכול, באופן תיאורטי, לחצות את ישראל לאורכה ללא עצירה. וזה עוד לפני שהחברה החלה לשווק את חבילת הרחבת הסוללות שתגיע בשנה הבאה וצפויה להגדיל את טווח הנסיעה לכ-640 ק"מ.
תגובות לכתבה(13):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    כתבה מלאה השטויות (ל"ת)
    יוני 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    איזה בדיחה
    ציון 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי ידידי הכתב לא הבנת משהו , יש לסייבטרק מעל מיליון הזמנות , מי בדיוק עקף את זה ?
    סגור
  • 10.
    עקפה בסיבוב ?
    דרור 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנתי במה עקפה בסיבוב עד היום 0 רכבים יצרה כתבה לשם לכותרת רמה נמוכה מעוד יש עובדות,אם אין לכם מה לכתוב אז עדיף שלא תפרסמו כלום ותפסיקו להאכיל ישראלים עם הלוקשים שלכם במזרח התיכון.אייייייייייייף
    סגור
  • 9.
    ממש עקפה בסיסוב
    חובב חשמל 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק שכחו לציין שטסלה מסיימת סיבוב חמישי וריוויאן את הראשון
    סגור
  • 8.
    חוסכים בדלק ? החשמל לטעינה יקח שעות
    בנצי 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשתית חשמל לטעינת רכב כזה תקפיץ את מחירי החשמל לא בטוח שחוסכים בדלק אבל לפחות יהיה פחות זהום אוויר חתי נחמה
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    מנסים לייצר כותרות בכוח.
    זורגר 09/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שים לב למה שכתבת. החברה עומדת למסור את הרכב הראשון שלה ללקוח. טסלה מייצרת מליוני מכוניות.
    סגור
  • 6.
    מה לעזאזל?
    תומר 09/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאיפה הבאתם את ה"עובדה" שהם דחו בגלל השבירה? קודם כל, אין קשר בשום צורה שהיא בין הדחייה לבין כל מה שהלך באירוע ההוא. הסיבה שהטנדר נדחה די פשוטה - הוא צריך את סוללות ה4680 החדשות. אבל, כפי שדווח לאחרונה, הייצור שלהם יידחה יחסית ככה שגם כל מה שתלוי בו נדחה - הסייברטראק, הPlaid+, הרודסטר, הModel Y המחודש עם ה4680. דבר שני, הם דווקא הוכיחו די טוב שני דברים: א' הזכוכית יותר חזקה ממה שהוצג כשהיא נשברה מכדור הברזל. וב' זו זכוכית חזקה בטירוף, ו(כנראה) הכי טובה שיש בשוק מבחינת עמידות, אפילו אם היא כן הייתה "חלשה" כמו שהוצגה. כל זכוכית אחרת הייתה מתנפצת לחלוטין מכדור הברזל שם. גם אם היא נסדקה זה פי מיליון יותר טוב מאשר לקבל את זה בפרצוף בתוך האוטו. אז בטח אתם שואלים, אז למה היא נשברה שם? אני אתן דוגמא אישית. ביום ראשון שלמחרת נסעתי לבסיס, ואני מבטיח שלפחות רבע מהשיחות היו על הסייברטראק. מבטיח שכמעט אף אחד מהם לא "מתלהב ענק" של מכוניות חשמליות, וטסלה ספיציפית, שדווקא כל כך הרבה ידברו על זה...אבל המופע היה פשוט שווה דיבור אצל כולם. לא נשאר לי כמעט לכתוב, אבל זה גרם לכולם לדבר כי הכל היה הזוי.
    סגור
  • 5.
    הסינים עוקפים את כולם בסיבוב
    גוני 09/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אקספנג,ניאו,לי זה העתיד,עזבו אתכם משטויות
    סגור
  • 4.
    הסייברטראק מתעכב בגלל מחסור בסוללות
    ריביאן תייצר כמה אלפ 09/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חשוב להבין, טסלה צריכה לייצר כחצי מיליון בשנה. אין אפשרות לייצר. כל כך הרבה בלי סוללות כרגע טסלה נמצאת ב yeald של כ 70-80% בקו הייצור של ה 4680. ברגע שיגיעו ל 90% יתחילו ייצור המוני
    סגור
  • 3.
    רכב מכוער, ללא ספק...
    עודד 09/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל הטנדר ה"עתידני" של טסלה אפילו יותר מכוער, ככה שבאמת יש לו סיכוי לעקוף אותו בסיבוב...
    סגור
  • 2.
    איזה קשקוש
    שי 09/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסייברטראק של טסלה נדחה משום שלטסלה אין מספיק קיבולת ייצור כרגע ואין מספיק בטריות. טסלה, בניגוד לאחרים, לא מוכנה לצאת לשוק עם מספרים נמוכים כי בזה היא פותחת עצמה להעתקות סיניות. ריוויאן לא עקפה את טסלה בסיבוב... זה לא חוכמה להוציא רכבים בודדים עם עבודת יד. ברגע שתתחיל לייצר מספרים ממשיים, אז נדבר
    סגור
  • 1.
    איפי כל חובבי טסלה? לאן ברחתם? (ל"ת)
    אילון 09/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אף אחד לא ברח
    רובי 09/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא ברח אתה פשוט ישראלי קטן שאוכל כל בולשיט של כתב עוד יותר קטן ממך יש עובדות חבוב לא רכבים בתאוריה
    סגור