דיגיטל וטק

האם הרשת החברתית של טראמפ הפרה את החוק?

נשיא ארה"ב לשעבר מסתבך שוב, והפעם מדווח כי הרשת החברתית החדשה שלו עשויה לאבד את מקור המימון שלה בעקבות מה שנראה כהפרת חוק בארה"ב
יאיר מור | 
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ)
איום נוסף על הרשת החברתית של נשיא ארה"ב ה-45: ניו-יורק טיימס דיווח בסוף השבוע כי Truth Social, שהוכרזה לפני פחות משבועיים, עלולה לאבד את מקור המימון שלה ולהישאר ללא כסף לפעילותה. הסיבה: הדרך בה השיג טראמפ את המימון היוותה לכאורה הפרה של האסדרה על שוק ההון בארה"ב.
כדי להבין את הבעיה צריך להבין איך תכננו אנשי טראמפ, שכללו שני מתמודדים בעונה השנייה של "המתמחה" – ווס מוס ואנדי ליטינסקי, הידוע כאנדי דין – את השקת הרשת החברתית: החברה שמקימה את הרשת, Trump Media and Technology Group, נרשמה במדינת דלאוור בחודש פברואר, ומאז ועד לחודש האחרון לא היו לה משקיעים באופן רשמי. התוכנית היתה להתמזג עם חברת SPAC – חברת 'שלד', שאין לה פעילות עצמאית, וכל מטרתה לאסוף סכום כסף גדול בהנפקה בבורסה ואז להשתמש בו כדי להתמזג עם חברה אחרת שמחפשת מקור מימון.
ה-SPAC שאיתו התמזגה קבוצת המדיה של טראמפ נקרא Digital World Acquisition Corp, או בקיצור DWAC, והיא הונפקה בוול-סטריט בתחילת ספטמבר – כחודש וחצי לפני שהודיעה על המיזוג עם החברה של טראמפ. עד כאן הכל טוב ויפה, אלא שלפי הטיימס, החברות נמצאו במו"מ למיזוג חודשים ארוכים לפני הנפקת DWAC – מה שמהווה עברה על חוקי ניירות ערך בארה"ב, שאוסרים על חברות SPAC לנהל מו"מ למיזוג עם חברות עוד לפני הנפקתן. הן אף מחויבות להצהיר על כך בניירות ההנפקה, מה ש-DWAC עשתה והתחייבה כי לא ניהלה מגעים משמעותיים למיזוג לפני מכירת מניותיה בבורסה.
אך הטיימס טוען כי ממידע שהגיע לידיו נראה בבירור שמייסד DWAC, הבנקאי פטריק אורלנדו, ניהל מול טראמפ מו"מ למיזוג לכל המאוחר מאז מרץ האחרון – חצי שנה לפני ההנפקה. תחילה תכננו הצדדים למזג את החברה של טראמפ עם SPAC אחר של אורלנדו, בשם Benssere, שהוקמה באותו יום בו נחסם הנשיא לשעבר בכל הרשתות החברתיות (7 בינואר, למחרת ההתפרעות בגבעת הקפיטול). אך לבסוף החליטו אנשי טראמפ שסכום הגיוס המיועד של בנסרה – 100 מיליון דולר – אינו מספיק, והמו"מ עבר ל-DWAC, שגם היא כאמור שייכת לאורלנדו ותוכננה לגייס בין 300 ל-350 מיליון דולר.
בשנה האחרונה כבר חקרה הרשות לניירות ערך בארה"ב חברות SPAC שנחשדו כי ניהלו מו"מ למיזוג בטרם הנפקתן, וחברה אחת כזו אף נתבעה בידי משקיעיה. זה מה שעלול לקרות כעת גם ל-DWAC, ולגרום לטראמפ לאבד את המימון לרשת החברתית שלו עוד לפני שנפתחה.
כזכור, זהו אינו האיום הראשון על הרשת החברתית החדשה: ימים בודדים לאחר ההכרזה על Truth Social דיווחנו כאן כי ארגון המפקח על תנאי רשיונות של תוכנות חינמיות טוען כי הרשת השתמשה בקוד של Mastodon, רשת חברתית מבוזרת פתוחת-קוד, באופן המפר את תנאי השימוש שלה.
דוברו האישי של טראמפ הפנה את העיתון לבקש תגובה מדוברות TMTG, שסירבה להגיב. גם ב-DWAC סירבו להגיב.
בינתיים, שוויה של DWAC, שנסק מייד לאחר ההודעה על המיזוג עם הקבוצה של טראמפ מכ-374 מיליון דולר לכמעט 3.4 מיליארד, ירד לכ-2.4 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה