דיגיטל וטק

האם הרשת החברתית של טראמפ תיסגר עוד לפני שנפתחה?

האנשים מאחורי התוכנה של הרשת החברתית Truth Social, עליה הכריז השבוע נשיא ארה"ב לשעבר, מאיימים לסגור אותה עוד לפני שנפתחה, מסיבה מוזרה במיוחד
יאיר מור |  4
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ, pixabay)
נשיא ארה"ב לשעבר ממשיך לחולל סערות בלי הפסקה: בסוף השבוע פורסם איום חדש, לפיו הרשת החברתית של דונלד טראמפ תיאלץ להיסגר עוד לפני שנפתחה.
ארגון בשם "משמר חופשיות התוכנה" (SFC), המפקח על שימוש בתוכנות חופשיות, הודיע בבלוג שלו כי בכוונתו לדאוג לכך שהרשת החברתית החדשה עליה הכריז טראמפ השבוע, Truth Social, תאבד את הגישה לפלטפורמה שעליה היא מבוססת ולכן לא תוכל לעבוד. הסיבה: הפרה של תנאי השימוש בתוכנה.
זמן קצר לאחר ההכרזה על הרשת החברתית הצליחו קוראים רבים למצוא דרך להירשם לגרסה הניסיונית שלה, ועד מהרה הגיעו למסקנה כי היא מבוססת על Mastodon – מעין גרסת קוד פתוח של טוויטר, שמאפשרת לכל אחד ליצור רשת חברתית משלו, כאשר חשבון ברשת חברתית אחת כזו יכול להשתמש בכל אחת מהרשתות החברתיות האחרות המבוססות עליה, כך שאף גורם מרכזי אינו שולט ברשתות החברתיות המבוזרות הללו.
אך לתוכנות קוד פתוח יש רשיונות, והרישיון של Mastodon, שנקרא AGPLv3, מחייב כל מי שמשתמש בתוכנה ובונה לה גרסה משלו לחלוק את קוד המקור שלה עם המשתמשים בה. הרשת החברתית של טראמפ, בשעות הבודדות שבהן היתה חשופה למשתמשים, לא עשתה זאת, וכך עברה על תנאי השימוש בקוד שעליו התבססה.
"הרישיון מתייחס בכוונה לכולם באופן שווה (גם אנשים שאנחנו לא אוהבים או מסכימים איתם), אך הם חייבים לפעול תחת אותם כללי רישיון החלים על כל אחד אחר", כתב הארגון בבלוג, והטיל על טראמפ ואנשיו לחלוק את קוד המקור עם כל מי שהצליח להירשם לרשת החברתית תוך 30 יום. "ככה עובד תנאי התיקון של AGPLv3 – ללא יוצאים מן הכלל – גם אם אתה איל נדל"ן, כוכב ריאליטי, או אפילו נשיא ארה"ב לשעבר", הוסיפו, ואיימו כי "נעקוב מקרוב" אחר תגובת טראמפ ואף יגישו תביעה נגד Trump Media and Technology Group, שמניותיה של חברת ה-SPAC בה היא מתוכננת להתמזג עלו השבוע בחדות כה רבה שמחשבי נאסד"ק עצרו את המסחר בהן מספר פעמים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כל הכבוד ידידי טראמפ ככה צריך!
    בנג'מין ניתאי 10/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני ושרה וכל מנהיגי העולם גאים ותומכים בך בדרכך לעוד עסק מצליח ומשגשג שיישנה את פני האנושות ויקדם את צבא האמת ??
    סגור
  • 3.
    טראמפ
    בן 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טראמפ רוצה את הכח של צוקרברג ?הכסף יענה את הכל ,,
    סגור
  • 2.
    החוק רחוק, החוק שקוף
    ח״ן 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה לטראמפ ולתנאי שימוש? חוק זה לחלשים! הוא מעל זה - מרחף בשמי היהלומים! (לבד או על קריסטל?…)
    סגור
  • 1.
    הזוי. גרוע כמעט כמו מייקי
    גל 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שפה השתמש בקוד פתוח של פרוטוקול מבוזר (סטייל usenet) ולא cms. האמת, שמעתי ממש לאחרונה על השם הזה, מטוקבק על כתבה נגד פייסבוק ב"הארץ".
    סגור