השוק

טראמפ מתפוצץ בוול-סטריט: בכמה עלתה המניה?

אלפי משקיעים מיהרו לרכוש את מניית החברה החדשה של דונלד טראמפ, והזניקו את המחיר שלה במאות אחוזים, עד שמחשבי הבורסה נאלצו להתערב ולעצור את המסחר
יאיר מור |  3
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ)
עוד לא עברה יממה מאז הודעתו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, על החברה החדשה שהקים כדי להילחם בפייסבוק, טוויטר ויוטיוב, וכבר היא עולה לכותרות בעקבות עלייה מטורפת בשווי המניה שלה.
מניית Digital World Acquisition Corporation (או בקיצור DWAC), חברת ה-SPAC המקושרת עם Trump Media & Technology Group, חברת האם של הרשת החברתית החדשה Truth Social, זינקה בשעות הבוקר בבורסת נאסד"ק במאות אחוזים – ממחיר של 9.96 דולר למניה עד אתמול, למחיר של כ-39 דולר למניה נכון לשעה שמונה וחצי לפי שעון ישראל – עלייה של כ-290% תוך 4 שעות מתחילת המסחר. שווי השוק של החברה עומד כרגע על 1.22 מיליארד דולר.
לפי דיווח של בלומברג, בפלטפומות מסחר מסוימות המתינו הבוקר 18,000 הזמנות קנייה של המניה – פי שניים מטסלה, שהיתה במקום השני עם פחות ממחצית מהמספר הזה. הסיבה היא ככל הנראה קריאות להשקעה במניה שמופצות בפורומים וצ'אטים ברשת, ביניהם פורום WallStreetBets באתר Reddit, ש"הציל" בשנה שעברה את רשת חנויות המשחקים GameStop ורשת בתי הקולנוע AMC מקריסה לאחר שהמשתמשים בו התארגנו לקנות המוני מניות של שתי החברות בזמן שאנליסטים העריכו כי הן עומדות לפשוט רגל בשל סגירת העסקים במהלך סגרי הקורונה. בלומברג הוסיפו כי המסחר במניה של טראמפ הגיע לרמות שהפעילו נוהל לעצירת המסחר בה על ידי המחשב – אך בדקות האחרונות הוא הומשך, והמניה ממשיכה לזנק.
כזכור, אתמול הכריז טראמפ על רשת חברתית חדשה בשם Truth Social, שמיועדת להתחרות ברשתות החברתיות שחסמו אותו לאחר המהומה בגבעת הקפיטול בשישי בינואר. זמן קצר לאחר מכן כבר הודלפה כתובת להרשמה לגרסה הניסיונית של האתר, שאמורה להיות פתוחה למוזמנים בלבד, והמוני גולשים "חטפו" שמות משתמש מבוקשים, כולל כאלה של טראמפ ואנשיו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מניית הזהב ..מי שלא נכנס מפסיד גם כספית וגם ערכית (ל"ת)
    ניר 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תהיה שווה גם 500 דולרלמניה!
    תקנו את המניה הזו 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העמסנו
    סגור
  • 1.
    הנדסת תודעה!?
    דב 10/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פייסבוק הסיר את הדף שלי לפני כ 4 חודשים! אני מרגיש שאני חשוב לפחות כמו כמו טראמפ!!! פייסבור כבר זמן רב לא משמשת כבמה להצגת דעות ! יש לה כללים! ומי שלא עומד בהם מסולק! כלומר אתה צריך להיות בדעות המתאימות לדעות מנהלי הרשת אחרת.......... הגיע הזמן למשהו חדש פתוח המאפשר שיח פתוח ולא כפיית דעות. שיהיה לו בהצלחה! אני אצטרף ברגע שיפתח !!
    סגור