דיגיטל וטק

הסוף לסיסמאות 'מגוחכות? זה החוק שעתיד להכנס ב-2022

הצעת חוק PSTI החדשה אומרת כי ברירת מחדל, סיסמאות חלשות, מוגדרות במפעל, לא יורשו עוד לחברות הטכנולוגיה. במקום זאת, כל המכשירים הרלוונטיים יצטרכו להגיע עם סיסמאות ייחודיות שלא ניתן להחזיר לברירת מחדל אחת, אוניברסלית, של היצרן. אילו מכשירים ייאכפו?
מערכת ice |  1
סמארטפון (צילום freepik)
הצעת חוק אבטחת המוצר ותשתיות התקשורת (PSTI) טרם קיבלה תוקף, אבל לפי מקורות ממשלתיים זה יקרה בהקדם, כך שההערכה היא שהחוק נכנס לפעולה ב-2022. למעשה, הצעת חוק PSTI אומרת כי ברירת מחדל, סיסמאות חלשות, מוגדרות במפעל, לא יורשו עוד. במקום זאת, כל המכשירים הרלוונטיים יצטרכו להגיע עם סיסמאות ייחודיות שלא ניתן להחזיר לברירת מחדל אחת, אוניברסלית, של היצרן.
על פי החוק המתגבש,  יש ליידע את הצרכנים לגבי התקופה שבה המכשיר שהם קונים יקבל עדכוני אבטחה, וכך ייעץ בנקודת הרכישה. אם המכשיר לא יכול לקבל עדכונים או תיקונים כאלה או לא יקבל כאלה, יש להצהיר על כך. "אחד מווקטורי ההתקפה הנפוצים ביותר הוא באמצעות סיסמאות ברירת מחדל, שקל לנחש ונטענות מראש במכשירים מרובים", אמר ג'ורג' פפאמרגריטיס, מנהל ב-Obrella Security Industries.
 
"העובדה שהחקיקה החדשה הזו אוסרת על סיסמאות ברירת מחדל היא צעד ענק קדימה והיא תעודד את יצרני המכשירים לשקול אבטחה לפני שיווק מוצרים, אחרת הם עלולים להתמודד עם מטרות הרס עסק. אנחנו מגיעים למקום שבו אבטחה לפי תכנון תהיה דרישת חובה ולא מחשבה שלאחר מכן".
אילו מכשירים חכמים יכוסו בחוק החדש הזה?
החקיקה מכסה נתבים, מצלמות אבטחה, קונסולות משחקים, טלוויזיות, רמקולים חכמים ועוזרים, מוניטור לתינוקות, פעמוני דלת וכן, סמארטפונים. זה לא מכסה מחשבים ניידים ומחשבים נייחים, מכשירים רפואיים, מכוניות או מונים חכמים. החוק יחול הן על יצרני המכשירים והן על מי שמייבאים ומוכרים אותם. 
הדבר יפוקח על ידי רגולטור שעדיין לא מונה ויגיע עם בנק מטרות של 10 מיליון ליש"ט או 4% מההכנסות העולמיות; הפרות מתמשכות עשויות לגרור קנס יומי של 20,000 פאונד. כמובן שלקליפורניה כבר יש את חוק 327 של הסנאט שדורש כללי סיסמה דומים ונכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איזה שטויות טוב ככה זה כשאתה משועמם
    צדק 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש הערמת קשיים על האקרים עכשיו זהו יגמרו הפריצות כנראה חחחחחח הזויים
    סגור