דיגיטל וטק

וואטסאפ בצעד מדהים: מרחיבה את השירות השנוי במחלוקת שלה

החברה הודיעה על הרחבת אחד השירותים שחברת האם שלה מנסה לקדם בכל מחיר, אך רבים מאמינים כי יש לעצור אותו לחלוטין לפני שיהיה מאוחר מדי

יאיר מור |  2
וואטסאפ (צילום pixabay)
וואטסאפ מאפשרת החל מהיום לשלוח כסף לאנשי קשר באמצעות הודעה פשוטה, כך הכריזו בכירי וואטסאפ וחברת האם שלה, מטא (לשעבר פייסבוק), הלילה.
 
מנהל וואטסאפ במטא, וויל קאת'קארט, שיתף ציוץ של סטפן קסריאל, מנהל פרויקט ארנק הקריפטו של החברה, Novi. קסריאל הודיע כי החל מהיום, "מספר מוגבל של אנשים בארה"ב" יכולים להשתמש בארנק הווירטואלי כדי לשלוח תשלומים בווטאסאפ. כל מה שצריך לעשות הוא להתחבר לחשבון הנובי בתוך וואטסאפ, ומאותה נקודה אפשר "לצרף" תשלום להודעות דרך אותו כפתור שמשמש גם לצירוף תמונות, סרטונים או קבצים אחרים.
"היתה לנו יכולת לבחון וללמוד אילו תכונות ושימושיות חשובות לאנשים יותר מכל, ולמקד את מאמצינו בשיפורן", כתב קסריאל על הפיילוט של הארנק הווירטואלי, שהתחיל בארה"ב ובגואטמלה לפני שישה שבועות. "אנו שומעים לעתים קרובות שאנשים משתמשים בוואטסאפ כדי לתאם שליחת כסף לאהובים, ונובי מאפשר לאנשים לעשות זאת בבטחה, במהירות ובלי עמלות. התשלומים יופיעו ישירות בצ'ט של אנשי הקשר".
 
מצד אחד, העברת תשלומים בהודעות טקסט ללא עמלות היא סוג של גביע קדוש בתעשייה, שייתן לפייסבוק דריסת רגל במה שצפוי להפוך בעתיד לאחד ממקורות ההכנסה העיקריים שלה. עם זאת, המעורבות של פייסבוק בשירותי תשלומים בכלל ותשלומים מבוססי קריפטו בפרט שנוי במחלוקת. החברה הכריזה על כוונתה להיכנס לתחום כבר ב-2018, אך נאלצה לבטל את הפרויקט לאחר שביקורת קשה מצד ממשלות ומשתמשים גרם לרבות מהחברות שכבר הביעו הסכמה להשתתף בפרויקט נסוגו ממנו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שימוש יומיומי בוואטסאפ
    סנטיאגו גליקברג 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני דווקא משתמש באופן קבוע ב-OkBye, אפליקציה ישראלית שמשדרגת לי בצורה מדהימה את השימוש בווארסאפ מול לקוחות
    סגור
  • 1.
    כמה טוב שאין לי ווצאפ
    חחח 12/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור