דיגיטל וטק

גוגל מאפשרת לעקוב אחריכם? אזהרה חמורה למשתמשי אנדרואיד

על פי חוקר אבטחה בכיר, המשתמשים במערכת גוגל כרום דרך האנדרואיד נתונים למעקב, כאשר נתוני התנועה של הטלפון שלהם משותפים אוטומטית עם האתרים שהם מבקרים במכשיר שלהם ולא מעט פרטים שלא הייתם רוצים לחשוף
מערכת ice |  6
גוגל משתמשת באנדרואיד כדי לרגל אחרי אפליקציות מתחרות (צילום pixabay, pexels)
חוקר האבטחה הבכיר טומי מיסק מצא לאחרונה ממצא מדהים במיוחד, עליו דיווח בסדרת ציוצים, לפיהם גוגל כרום מעבירה אוטומטית את נתוני המיקום של משתמשי אנדרואיד, כאשר: "דפדפן Chrome באנדרואיד מספק לכל אתר שבו אתה מבקר גישה לנתוני מד התאוצה של הטלפון שלך", ציין.
מדי תאוצה של סמארטפונים ידועים ברגישותם בזיהוי הכיוון והמיקום של המשתמש. חיישן זה מאפשר למשתמש לעבור ממצב דיוקן למצב נוף ולעקוב אחר מיקומך על גבי מפה. חוקרים כבר גילו שאפליקציה או אתר אינטרנט עשויים לקבל מידע על המצב הנפשי שלך, קצב הלב, הרגלי השינה ועוד רק על ידי שימוש בחיישן הזה.
 
מיסק גילה שגוגל כרום מאפשר לכל אתר שבו משתמש מבקר לבקש נתוני תנועה כברירת מחדל. אתרים עושים זאת כדי לעקוב אחר מכשיר, לעקוב אחר אינטראקציות עם מודעות ולבדוק הופעות של מודעות. לפי מיסק, גוגל עושה זאת גם כאשר הדפדפן מועבר ל"מצב גלישה בסתר". בעקבות הממצא, מאמר של פורבס דחק במשתמשי אנדרואיד להסיר את גוגל כרום מהטלפונים שלהם.
בעוד שפייסבוק/מטא הן אלו שחוטפות את הביקורות הקשות, המציאות היא שגוגל מהווה איום גדול בהרבה על הפרטיות של המשתמשים לכאורה על פי הממצאים. "פייסבוק היא לא אוספת הנתונים המצליחה ביותר בעולם; הכבוד הזה שייך לגוגל, בזמן שפייסבוק אספה את המידע הזה לעצמה, כרום שמחה לאסוף אותו עבור אחרים - בעצם מאפשרת גישה חופשית לכולם כשמדובר במידע רגיש מאוד על כל פעולה והתנהגות שלך".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אי הבנה בטכנולוגיה
    אוף כל כך הרבה בורות 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה שכרום הוא דפדפן שפוגע בפרטיות ידוע, אבל העובדה שהוא נותן גישה לאתרים שפתוחים גישה למד התאוצה לא מאפשרת להם מעקב אחר התנועה שלכם כי מדי התאוצה לא מדויקים מספיק, היכולת נתונה לאתרים על מנת לזהות את תנועת הטלפון במרחב ולהגיב בתצוגה נכונה. האם זה הכרחי? לא, והיה טוב שגוגל לא תאפשר זאת ללא אישור המשתמש. האם זה נורא? לא כל כך ביחס לאפליקציות אחרות שבאמת מקבלות את המיקום המדוייק של הטלפון, מטה/תיקתוק/אפליקציות של בנקים....
    סגור
  • 4.
    מעניין לי תתחת מי עוקב אחריי לסופר
    מאור 12/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי ישמע סוכם ביון
    סגור
  • 3.
    מה אם מפעילים בהגדרות של הכרום ''לא לעקוב (DNT)? (ל"ת)
    שאלה 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ומה עם הג'ימייל או אפליקציות אחרות של גוגל?
    חנה 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הכרום עוקב אחרינו, מה עם שאר האפליקציות?
    סגור
  • תקרא את תנאי השימוש. בהצלחה (ל"ת)
    גל 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מהומה על לא מאומה
    חחח 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניתן לכבות את הפיצ'ר הזה בהגדרות של כרום. חוץ מזה, הכל כבר במעקב ע"י גוגל. מה הסיפור?
    סגור