דיגיטל וטק

טסלה בצעד מטריד: גרמה למכוניות לנהוג בחוסר זהירות

נהגים בעלי מכוניות טסלה שמו לב שהמכוניות שלהם כוללות כעת אפשרות למצב נהיגה שהתיאור שלו מצביע על כך שהחברה מנסה לאפשר לרכבים להפר חוקים כפי שעושים נהגים אנושיים
יאיר מור | 
טסלה (צילום unsplash)
יצרנית הרכב החשמלי טסלה הוציאה לאחרונה עדכון תוכנה למכוניות שלה, שעלול לסכן את חייהם של הנוסעים בהן ומשתמשים אחרים בכבישים ובדרכים, כך מדווח אתר The Verge.
בגרסה 10.3 של תוכנת הבטא לנהיגה עצמית, ששוחררה באוקטובר, הושבתה לאחר יומיים בשל תקלה משמעותית אך הופצה שוב לאחר יום, מציעות המכוניות לנהגים "פרופילים" של נהיגה עצמית. הללו כוללים מצבים בשמות "רגוע", "ממוצע" ו"אסרטיבי".
 
המצב האסרטיבי מתואר על ידי טסלה עצמה באופן הבא: "בפרופיל הזה ה(מכונית) שלך תשמור על פחות מרחק מהרכב שלפניה, תבצע מעברי נתיבים תדירים יותר, לא תנסה לחזור מהנתיב השמאלי ימינה ועשויה שלא לעצור לחלוטין בצמתים ותמרורי עצור". כפי שיודע כל מי שלמד נהיגה, מלבד מעברי נתיבים תדירים, כל אחד מהסעיפים אחרים מהווה עברה על החוק ברוב העולם, כולל בישראל.
יכולת הנהיגה האוטונומית של טסלה זוכה לביקורת רבה מסיבות שונות: ראשית, היא מוכתרת שוב ושוב על ידי נסיינים כגרועה, ומואשמת באופן קבוע בתאונות דרכים – לפעמים בצדק ולפעמים כתירוץ של נהגים שפשוט בחרו לא לשים לב למה שהם עושים ולסמוך על הרכב לנהוג במקומם, בעוד שהחברה מזהירה במפורש כי על הנהג להיות ערני גם בעת שימוש ביכולת הזו. שנית, עצם העובדה שהחברה מאפשרת לנהגים בכבישים ציבוריים להשתמש בתוכנה ניסיונות, שכל תקלה קלה בה עלולה לסכן עוברי אורח, מעידה על לא מעט אפתיות להשלכות האפשריות של תקלות בתוכנה; שלישית, משתמשים מתלוננים על המחירים הגבוהים של התוכנה – שגם הולכים ומאמירים עם הזמן: לפני כשנה, כאשר החלו בדיקות הבטא של התוכנה, היא עלתה 8,000 דולר, במהלך 2021 היא עלתה ל-10,000 דולר (עלייה של 25%) ואתמול (ראשון) הודיע המנכ"ל, אילון מאסק, כי החל מעוד שבוע יעלה המחיר ב-20% נוספים ל-12,000 דולר – 50% יותר מהמחיר לפני שנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה