דיגיטל וטק

משרד האוצר וליברמן הקימו קרן סייבר, כמה הושקע במהלך?

מערך הסייבר הלאומי יחד עם המשרד בראשותו של שר האוצר הקימו קרן סייבר ייחודית בשיתוף הבנק הבין-אמריקני לפיתוח (IADB). הקרן, בגובה 2 מיליון דולר, נועדה לתמוך במדינות אמריקה הלטינית והקאריביים בתחומי הגנת סייבר
מערכת ice |  1
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, pixabay)
משרד האוצר ומערך הסייבר הלאומי הצטרפו לקרנות סייבר המסייעות למדינות מתפתחות
משרד האוצר ומערך הסייבר הלאומי הקימו קרן סייבר ייחודית בשיתוף הבנק הבין-אמריקני לפיתוח (IADB). הקרן, בגובה 2 מיליון דולר, נועדה לתמוך במדינות אמריקה הלטינית והקאריביים בתחומי הגנת סייבר. 
בנוסף, ישראל הצטרפה כחברה בקרן הסייבר החדשה של הבנק העולמי ומקדמת אסטרטגיות ופרויקטים להגנת סייבר יחד עם קרן גייטס העולמית ומדינות תורמות נוספות כגון ארה"ב, יפן, גרמניה, הולנד ואסטוניה. שתי הקרנות מממנות הכשרה, ייעוץ ופיתוח כלים עבור מדינות מתפתחות העושות את צעדיהן הראשונים בהגנת סייבר.
 
שיתופי פעולה מסוג זה עם כלכלות מתפתחות מהווים הזדמנות כלכלית עצומה שמסייעות לחברות ישראליות בכניסה לשווקים חדשים.  ההצטרפות לקרנות תחזק את שיתופי הפעולה של ישראל בתחום ההגנה ותייצר חילופי מידע הדדיים עם גורמי מקצוע בתפקידים משמעותיים במדינות בעולם המתפתח.
הקרנות יקדמו את תעשיית הסייבר הישראלית ויקנו לישראל מוניטין, נגישות לשווקים חדשים ויתרון לטווח הארוך. מנתונים שנאספו, ההשקעות הקודמות של מדינת ישראל בקרן של הבנק הבין-אמריקני לפיתוח כבר הניבו לתעשייה הישראלית עשרות מיליוני דולר. בנוסף, פעילות הסיוע של ישראל בתחום זה מחזקת את מעמדה של ישראל כמובילת סדר יום עולמי בתחום הסייבר.
לדברי הכלכלנית הראשית, שירה גרינברג: "הצטרפותה של ישראל לקרן הסייבר היא חלק ממהלך אסטרטגי של קידום שיתוף הפעולה עם הבנקים לפיתוח וסיוע בקידום הפיתוח של מדינות מתפתחות. יוזמה זו משתלבת בפעילותו של משרד האוצר בזירה הבינלאומית לצורך חיזוק הקשרים הכלכליים ושיתופי הפעולה עם מדינות מתפתחות. המהלך יאפשר את בניית היסודות לקליטת טכנולוגיות סייבר מתקדמות ויפתח הזדמנויות חדשות בפני התעשייה הישראלית".
לדברי רועי ירום, ראש מרכז התעצמות במערך הסייבר הלאומי: "קידמה אנושית במאה ה-21 היא קידמה דיגיטלית ומרחב סייבר מוגן הוא התנאי למימושה. ההסכמים מחזקים את השותפות של ישראל עם קהילת הפיתוח העולמית ומקבעים את מעמדה כשחקן מוביל בסיוע לעולם המתפתח ביצירת מרחב סייבר מוגן ומאפשר. הפעילות המשותפת תייצר גשרים כלכליים ומדיניים מבוססי הגנת סייבר בין האקו-סיסטם הישראלי לשווקים מתפתחים חדשים לתועלת כל הצדדים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ליברמן הטינופת על חשבונינו רוקם קשרים עם מדינות לטובתו
    סייבר פוליטי אישי 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לטובתו האישית החזירון המושחת נותן מיליונים קופת המדינה על מנת שאחר כך יאכלו מהם מיליונים רבים לו ולמשפחתו וטובות הנאה על מה שעשה להם על חשבוננו
    סגור