דיגיטל וטק

מאסק מכר עוד 4 מיליארד בטסלה ומתכנן מהפכה בטוויטר

לאחר שתושלם רכישת טוויטר על ידי מאסק, הוא מתכוון להחליף את ההנהלה שלה כדי לחסוך בעלויות – אך הוא גם מתכוון להתחיל לגבות כסף על דברים שעד כה היו חינמיים, כך לפי דיווח חדש. וגם: מאסק מכר כבר למעלה מ-12 מיליארד דולר מאחזקותיו בטסלה
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום pixabay)
אילון מאסק אמנם הצהיר שוב ושוב שהוא רוצה שטוויטר תהיה רשת חברתית עם חופש דיבור מירבי – אך הוא לא הבטיח שהיא תספק את השירות הזה בחינם. כעת לפי שלושה מקורות שדיברו עם סוכנות הידיעות רויטרס, נראה שמאסק מתכוון לגבות כסף על כמה שימושים בסיסיים מאוד ברשת החברתית.
 
לפי המקורות, בשיחות של מאסק עם גופי ההשקעות שאותם ניסה לשכנע לממן את עסקת הרכישה של הרשת החברתית, הוא פרש בפניהם חזון כללי למדי, במקום תוכנית מפורטת, לקיצוץ בעלויות והעלאת ההכנסות שלה, במטרה להפוך אותה לעסק כלכלי מצליח, ולא רק פלטפורמה שמושכת המון תשומת לב אבל מדממת כסף כמעט בלי הפסקה כבר 16 שנה.
 
ראשית, מתכוון מאסק לחסוך לחברה מיליוני דולרים בשנה על ידי קיצוץ במשכורות הבכירים. הוא מתכוון לפטר את רוב ההנהלה הנוכחית של החברה, שלדבריו הוא אינו סומך עליה, ולפי המקורות כבר מתכוון למנות מנכ"ל חדש במקום פראג אגרוואל, שמונה לתפקיד בשנה שעברה. לחלופין, הוא מתכוון לכל הפחות לקצץ את משכורות הבכירים, שנכון ל-2021 קיבלו רק במניות של החברה תגמול בשווי 630 מיליון דולר.
אך החלק היותר מעניין בחזון של מאסק, לפי הדיווח כלל את הדרכים האפשריות להעלאת הכנסות החברה: הוא הציע לגבות כסף על ציטוט או שילוב (embed) של ציוצים פופולאריים או כאלה של אנשים חשובים באתרי צד שלישי, כמו זה שאתם קוראים כרגע. בנוסף, הוא הציע להוזיל את תוכנית המנויים של החברה, Blue (שכרגע מחירה 3 דולר לחודש), לבטל את הפרסומות, לאפשר תשלום בדוג'קוין ועוד.
 
כאמור, ההצעות נזרקו "באוויר", ללא תוכניות קונקרטיות – אך הן הספיקו כדי לשריין לו הלוואות בגובה 13 מיליארד דולר כנגד מניות טוויטר ו-12.5 מיליארד דולר כנגד מניות טסלה, שבימים האחרונים הוא כבר מכר מהן בשווי של יותר מ-8 מיליארד דולר.
 
נציג מטעם מאסק סירב להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה