דיגיטל וטק

שינוי דרמטי בשוק התקשורת: זו הכוונה החדשה של הנדל

שר התקשורת הודיע על מכרז תדרים נוסף לרשתות 5G בישראל – אך במקביל הפתיע ואמר שהמכרז יאפשר לראשונה לחברות שאינן מתחום הסלולר להתחרות על תדרים להקמת רשתות פרטיות
יאיר מור |  1
יועז הנדל (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
שר התקשורת, יועז הנדל, הכריז לפני זמן קצר על רפורמה נוספת בשורה ארוכה של כאלו שהותנעו בתקופתו: לראשונה אי פעם, מפרסם משרד התקשורת שימוע המאפשר לחברות שאינן חברות תקשורת לגשת למכרזים על תדרי סלולר לצורך הקמת רשתות פרטיות ייעודיות.
לדברי המשרד, הקצאת תדרי סלולר לחברות שאינן מתחום התקשורת תאפשר יישום של מה שנקרא בין היתר "ערים חכמות" ו"האינטרנט של הדברים". כך, לדוגמא, מוסדות כמו משקים חקלאיים, איצטדיוני ספורט, בתי חולים, מפעלי תעשייה, אוניברסיטאות וכדומה יוכלו להקים רשתות סלולר משלהם, שיאפשרו לחיישנים ומכשירים מקוונים אחרים לתקשר עם הרשת המרכזית של הארגון ללא צורך במעבר דרך האינטרנט. כל רשת כזו נגישה רק למכשירים שמאושרים לגשת אליה, כך שהיא מאפשרת להם תקשורת מהירה ומאובטחת ללא הפרעות.
 
במקביל, פרסם המשרד גם את עקרונות המכרז הבא לתדרי דור חמישי לחברות הסלולר, שצפוי לצאת לדרך עד סוף השנה הנוכחית. לדברי המשרד, המכרז יכלול 2,500 מגה-הרץ של תדרים בתחום 26 גיגה-הרץ, שעליהם יוכלו להתחרות חברות הסלולר בלבד, במטרה לאפשר להן להרחיב ולשפר את כיסוי רשתות דור 5 בישראל.
"תפקיד שר התקשורת הוא לייצר תחרות ונגישות בתשתיות התקשורת לאזרחי ישראל", מסר הנדל. "שני המהלכים שאנחנו מקדמים היום – חיזוק מלאי התדרים לחברות הסלולר, לצד הנמכת חסמי הכניסה וסלילת הדרך לכניסת שחקנים חדשים – ימשיכו את השינויים הדרמטיים בשוק התקשורת בישראל, וישפרו את איכות הרשת הסלולרית. היעד שלי הוא הובלה ישראלית טכנולוגית בתחומים כמו חקלאות, חינוך, תעשייה ורפואה. ישראל מובילה היום בקצב פריסת הסיבים האופטיים, והיא תוביל גם בטכנולוגיות ויישומים חדשניים של הדור החמישי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יועז הנדל אדם מצויין, חבל שהוא יעלם יחד עם אילת שקד
    צדק 08/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יועז הנדל הוא שר תקשורת מצוין , אדם ראוי מאוד לתפקידים בכירים בממשלה. חבל מאוד שקשר את גורלו הפוליטי בזה של אילת שקד , העורגת לנתניהו. יש סיכוי משמעותי שסיעתם תעלם בבחירות הקרובות. הנדל יכול להצטרף לגדעון סער לגנץ ולאייזנקוט וכך להשפיע הרבה יותר על עתיד המדינה.
    סגור