דיגיטל וטק

גוגל ואוניברסיטת רייכמן משיקות: בית ספר להייטק

חברת גוגל ואוניברסיטת רייכמן מקימות בית ספר למקצועות הייטק. בית הספר החדש יפעל למתן הזדמנות שווה וקידום אוכלוסיות הנמצאות בתת ייצוג
מערכת ice |  1
(מימין לשמאל) ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, גלי שחר-אפרת, מנכ"לית המרכז ללימודי חוץ והכשרת מנהלים, אוניברסיטת רייכמן, פרופ' אוריאל רייכמן, הנשיא המייסד ויו"ר הדירקטוריון, אוניברסיטת רייכמן, פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל ומנכ"ל מרכז ההנדסה של החברה בישראל (צילום יחצ)
חברת גוגל ואוניברסיטת רייכמן מקימות בית ספר למקצועות הייטק. מטרת בית הספר היא לתת הזדמנות לכל אדם שרוצה להשתלב במנוע הצמיחה הגדול ביותר במשק הישראלי – תעשיית ההייטק, על-סמך כישוריו האישיים והתאמתו לתוכנית. למשתתפות ולמשתתפים מאוכלוסיות הנמצאות בתת ייצוג תהיה הזדמנות שווה להצטרף לתוכנית ללא קשר ליכולתם הכלכלית לשלם על הקורס. בית הספר להייטק כולל פורטפוליו של קורסים שונים, טכנולוגיים ועסקיים, למקצועות כניסה הנמצאים בביקוש גבוה בשוק ההייטק הישראלי: קורס תכנות, בדיקות תוכנה, פיתוח עסקי, מכירות, דאטה אנליסט ועוד.
גוגל השקיעה במתן מלגות למשתתפי התוכנית, מתוך חזון משותף להנגיש את הכשרות ההייטק ולהעניק הזדמנות שווה למגוון האוכלוסיות בישראל. הקבלה לתוכניות הלימוד השונות, היא על בסיס מיומנויות, יכולות וכישורים  בינאישיים, כשמימון שכר הלימוד אינו מהווה חסם או שיקול בתהליך הקבלה.
הקורסים מבוססים על לימודי ליבה אקדמיים, בשילוב הכשרה מקצועית עדכנית ביותר מהתעשייה. בשונה מבוטקמפים (קורסים מזורזים למקצועות הייטק) אחרים, הקורסים הינם בפיקוח אקדמי, מקנים נקודות זכות אקדמיות לצבירה לתואר אקדמי וליווי להשמה איכותית וקליטה בשוק התעסוקה.
בית הספר להייטק פונה לאוכלוסיות הנמצאות בתת-ייצוג בהייטק הישראלי, ביניהן נשים, חרדים, ערבים, יוצאי הקהילה האתיופית ופריפריה גאו-חברתית. ההגעה לאוכלוסיות מוחלשות הינה בשיתוף החברה האזרחית וארגוני המגזר השלישי. הלימודים יתקיימו ב-Google קמפוס בתל אביב ובאוניברסיטת רייכמן בהרצליה.
מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב: "את המסע לגיוון ההייטק הישראלי מובילה גוגל כבר מספר שנים עם תמיכה ביוזמות כמו she-codes, קמא-טק וחסוב, שהתחילו את צעדיהן הראשונים בקמפוס של גוגל לסטארטאפים לפני כעשור. אנחנו מאמינים שמגוון קולות, דעות ונקודות מבט מעשיר את ההייטק הישראלי ואת הפיתוחים שלו. היום אנחנו נרגשים לקחת את המחויבות הזאת לשלב הבא יחד עם אוניברסיטת רייכמן.
בעת ביקור רות פורת סמנכ"לית הכספים של גוגל העולמית בתחילת השנה, התחייבנו להשקיע סכום של 25 מיליון דולר בגיוון בתעסוקת ההייטק בישראל. בית ספר להייטק של אוניברסיטת רייכמן בשיתוף גוגל הוא השלב הראשון בתוכנית Journey to Tech שתאפשר להרחיב את מעגל המועסקים בהייטק ובו זמנית לגוון אותו דרך כוח אדם מיומן ואיכותי מכל שכבות האוכלוסייה והמגזרים בישראל".
הנשיא המייסד ויו"ר הדירקטוריון, אוניברסיטת רייכמן, פרופ' אוריאל רייכמן: "בית הספר להייטק הוקם מתוך אחריות לאומית ואמונה כי רק על ידי חינוך נוכל לקדם מוביליות חברתית. אוניברסיטת רייכמן ממשיכה לפעול לחיזוק החוסן החברתי ולהכשרת מנהיגות העתיד של החברה הישראלית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחריות חברתית
    אחריות חברתית 10/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא ברור איך איש בגוגל לא חשב על הגדלת הפערים החברתיים כתוצאה מהצעד
    סגור