דיגיטל וטק

רגע לפני הבחירות: נחשף מה באמת מעניין את המצביעים

נתונים חדשים ומפתיעים מגלים שהסקרים לקראת בחירות 2022 התמקדו בכנראה בשאלה הלא נכונה, ומה שהישראלים באמת הולכים להצביע לו שונה לחלוטין מכל מה שראינו
יאיר מור | 
בחירות 2022 (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, לעמ)
רגע לפני הבחירות, העלתה גוגל עמוד מיוחד לניתוח מגמות החיפוש של ישראלים בנוגע לבחירות. לצד נתונים אודות המפלגות והמועמדים המחופשים ביותר, היא ריכזה מידע לגבי חיפושים נפוצים אחרים שקשורים לבחירות - ומהם עולה שמה שהכי מעניין את הישראלים אינו למי להצביע, היכן ומתי, אלא איך לנצל את יום החופש לטיולים ושופינג.
החיפושים הבולטים (מדד שלא ברור כיצד בדיוק הוא מחושב, אך מובא לעתים קרובות ככלי אמין לניתוח התעניינות הציבור בנושאים מסוימים) לפי גוגל נכון להערב (ראשון) הם "מבצעים ליום הבחירות 2022" שמסומן כ"פריצה", "נסעה ברכבת ביום הבחירות", "סגר ביום הבחירות", "פעילויות ליום הבחירות" עם עלייה של אלפי אחוזים בעניין לכל אחד.
 
החיפושים "מבצעים ביום הבחירות", "מבצעים ליום הבחירות", "נסיעות חינם ביום הבחירות", "יום הבחירות אטרקציות", "מבצעי בחירות" ו"הנחות ביום הבחירות" נהנים כל אחד מעלייה של 500% ומעלה. החיפוש היחיד שרשם עלייה דומה וקשור במהות האמתית של היום - הצבעה - הוא "מתי נפתחות הקלפיות ביום הבחירות", עם עלייה של 500%.
גם במקומות הבאים נמצאים בעיקר חיפושים הנוגעים לבילויים: "רכבת חינם ביום הבחירות" (400%+), "תחזית ליום הבחירות" (400%+), "מה עושים ביום הבחירות" (350%+), "רכבת ביום הבחירות" (300%+), "תחבורה ציבורית ביום הבחירות" (300%+), "ט בבחירות" (300%+), ו"אוטובוסים ביום הבחירות" (250%+).
רק בחמישייה החמישית - כלומר במקומות שמתחת ל-20 - נמצאים "בירור מקום הצבעה בבחירות" ו"רשימת מרצ בבחירות 2022", הקשורים להצבעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה