דיגיטל וטק

למה אילון מאסק מקים מתחרה לחברה של עצמו?

היזם הסדרתי, שכבר הקים או ניהל לפחות 6 חברות, עובד כעת על הקמת חברה נוספת, שתתחרה באחת הקודמות, לאחר שלדעתו החברה הקיימת לקחה כיוון שלילי
יאיר מור |  3
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ AI Explored)
האיש העשיר בעולם נמצא לאחרונה במרתון שיחות עם אנשי מפתח מתחום הבינה המלאכותית, בניסיון להקים מה שהוגדר כמעבדה חדשה לפיתוח של בינה כזו, כך לפי דיווח של אתר The Information בשבוע החולף.
אחד מהאנשים שאיתם נמצא מאסק בקשר הוא איגור בבושקין, שעבד בחטיבת הבינה המלאכותית של גוגל, DeepMind. בבושקין אישר לאתר כי דיבר עם מאסק על האפשרות של השתתפות במיזם מסוג זה. לדבריו, "המטרה היא לשפר את יכולות ההיגיון והעובדתיוּת של מודלי השפה הללו. זה כולל וידוא כי תגובות המודל אמינות יותר. התוכנית של מאסק אינה לבנות צ'אטבוט בעל פחות הגנות", הוא הדגיש.
הנקודה האחרונה נאמרה כתשובה להשערות לפיהן הסיבה שמאסק רוצה לפתח בינה מלאכותית חדשה היא שזו המדוברת ביותר - ChatGPT של OpenAI - "נעורה" מדי. 
מאסק עצמו היה ממייסדי OpenAI ב-2015, אך ב-2019 נחשף כי לאחר חילוקי דעות שהחלו ב-2018 הוא התרחק מהחברה, ובסוף ניתק איתה קשר ועצר את ההשקעות בה. זאת בשל מחלוקת בנוגע לכיוון שלה. 
הביקורת התחילה מזה שהחברה הלכה בכיוונים שמנסים למקסם את יכולות הטכנולוגיה באופן לא אחראי, לדעתו. בשנה האחרונה, מאז הצגת הצ'ט של החברה, הוא ביקר אותה שוב ושוב על כך שהיא כופה עליו הטיה פוליטית. כך, לדוגמא, בחודשים הראשונים לפעילותו הוא סירב לכתוב שירים חיוביים על דונלד טראמפ או סיפור תיאורטי על מה שהיה קורה לו ניצח טראמפ בבחירות 2020. לעומת זאת, הוא כתב בשמחה שירים חיוביים על ג'ו ביידן וסיפורים תיאורטיים על ניצחון של הילארי קלינטון בבחירות 2016. בנוסף, הוא טוען כי החברה הפכה לכלי משחק בידיה של מיקרוסופט, שהשקיעה בה מיליארדים ושולטת בה לחלוטין.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין לי מושג למה אמר את זה כי...
    עמרם 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רשמתי לצ׳אט את הבקשה הזו: Write me a fictional story if it were drawn that Donald Trump would be elected president of the United States instead of Joe Biden in the 2020 elections והוא נתן לי סיפור קצר ומעניין. אחלה של דבר.
    סגור
  • היו שינויים
    מישהו 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתחילת גל הפרסום שהיה על chatgpt נגיד בערך לפני 3 חודשים אם היתה עושה את זה היה אומר שלא מתעסק בפוליטיקה. עשו שינויים מובנים כדי לשנות את זה
    סגור
  • למרות עושרו...
    מישהו 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא קיבל כמה מיליארדים טובים... ועשה לו שם...
    סגור