דיגיטל וטק

מכה לעליבאבא: סין מכריזה מלחמה על הצ'ט בוטים?

הרשויות בסין הודיעו כי יחייבו "בדיקה ביטחונית" לשירותים מבוססי בינה מלאכותית, כמו ChatGPT, שיפותחו במדינה
מערכת ice | 
יחסיה הבינלאומיים של סין (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
הרשויות בסין הודיעו כי יחייבו "בדיקה ביטחונית" לשירותים מבוססי בינה מלאכותית, כמו ChatGPT, שיפותחו במדינה. ממנהל הסייבר בסין נמסר כי "לפני מתן שירותים לציבור באמצעות בינה מלאכותית, יש לפנות לבדיקת אבטחה במחלקת הרגולציה באינטרנט".
"תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית יוצרת צריך לגלם ערכי ליבה סוציאליסטיים ואסור להכיל כל תוכן שמערער את כוח המדינה, תומך בהפלת השיטה הסוציאליסטית, מסית לפיצול המדינה או מערער את האחדות הלאומית", אמרה מינהלת מרחב הסייבר של סין.

הודעת הרשויות בסין הגיע אחרי שמקודם יותר היום Alibaba Cloud, חטיבת מחשוב הענן של ענקית הטכנולוגיה והקמעונאות הסינית עליבאבא, הודיעה שהיא תשיק מוצר משלה בסגנון ChatGPT, מבוסס בינה מלאכותית בשם Tongyi Qianwen.
התוכנה כרגע בעלת הבנה של סינית ואנגלית, תופעל בתחילה ב-DingTalk, תוכנת התקשורת במקום העבודה של עליבאבא, וב-Tmall Genie, ספקית של מכשירי חשמל ביתיים חכמים, כך מסרה החברה.
מניות עליבאבא הנסחרות בהונג קונג רשמו עלייה של יותר מ-3% לאחר ההודעה.
בפסגת הענן של עליבאבא ב-2023, החברה אמרה שהיא תפעיל את הצ'ט בוט בינה מלאכותית לכל מוצרי עליבאבא, מתקשורת ארגונית ועד מסחר אלקטרוני בעתיד הקרוב. "אנחנו נמצאים ברגע קו פרשת מים טכנולוגי המונע על ידי AI ומחשוב ענן, ועסקים בכל המגזרים החלו לאמץ טרנספורמציה כזו כדי להישאר במשחק", אמר דניאל ג'אנג, יו"ר ומנכ"ל קבוצת עליבאבא, בהצהרה.
"מודל הבינה המלאכותית החדש ישולב בין העסקים השונים של עליבאבא כדי לשפר את חווית המשתמש בעתיד הקרוב. ללקוחות ולמפתחים של החברה תהיה גישה למודל כדי ליצור תכונות בינה מלאכותית מותאמות אישית בצורה חסכונית", אמרה החברה.
הצ'אטבוט יהיה "מכוונן" עם מידע קנייני ונתונים מלקוחות, ויפחית משאבים ועלויות עבור חברות. הלקוחות הארגוניים של Alibaba Cloud בסין יוכלו לגשת ל-Tongyi Qianwen לצורך בדיקות בטא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה