דיגיטל וטק

פריצת דרך: בינה מלאכותית יכולה לזהות סימנים מקדימים לפרקינסון

חוקרים בבריטניה מצאו כי בעזרת שימוש בבינה מלאכותית, הם הצליחו באמצעות סריקות עיניים לזהות סימנים מקדימים למחלת הפרקינסון 
מערכת ice | 
רפואה ובינה מלאכותית (צילום pexels)
פריצת דרך באבחון מחלת הפרקניסון: חוקרים העידו כי בעזרת בינה מלאכותית, ניתן לחזות את מחלת פרקינסון. הדבר קורה באמצעות סריקות עיניים  שמצליחות לזהות סימנים מקדמים ולתת אזהרה ממוצעת של שבע שנים. על פי חוקרים מבית החולים מורפילדס לעיניים בלונדון: "זו הפעם הראשונה שמישהו הראה את הממצאים הללו מספר שנים לפני האבחנה".
 
רופא העיניים של בית החולים מורפילדס, אלסטייר דניסטון, הוסיף כי: "עבודה זו מדגימה את הפוטנציאל לנתוני עיניים, שנרתמו על ידי הטכנולוגיה לקלוט סימנים ושינויים עדינים מכדי שבני אדם יוכלו לראות אותם. כעת אנו יכולים לזהות סימנים מוקדמים מאוד של פרקינסון, ופותחים אפשרויות חדשות לטיפול".

כשזה מגיע לבדיקות עיניים, פרקינסון קשורה בעיקר לעובי מופחת בשתי שכבות אופטיות: המקלעת הפנימית של תא הגנגליון המקולרי וסיב העצב ברשתית. לפי הודעת החוקרים: "הרשתית מספקת חלון זעיר פולשני למערכת העצבים המרכזית וניתן לצלם במהירות באמצעות מכשירים מודרניים ברזולוציה גבוהה. הקשר בין עובי שכבת הרשתית לאירועי מחלת פרקינסון טרם נחקר. עם זאת, ממצאים במחלת פרקינסון מוקדמת ופרודרומלית מאששים את התוצאות שלנו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה