דיגיטל וטק

הותר לפרסום: תקלה בכיפת ברזל - כמעט גרמה לאסון באסף הרופא

במהלך מטח הרקטות שנורה מרצועת עזה לעבר מרכז הארץ, חלקי מיירט ששוגר לעברן נפלו בשטח מרכז הארץ, סמוך לבית החולים הממוקם בצריפין. הצנזורה הצבאית אישרה את הפרטים. גורמים בצה"ל: "האירוע מתוחקר". וגם: תזכורת כיצד המערכת הישראלית החכמה עובדת ומצילה את חייהם של אלפי ישראלים מדי יום? 
מערכת ice |  1
תקלה בכיפת ברזל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א')
הותר לפרסום: במהלך מטח רקטי ששוגר על ידי חמאס לאזור מרכז הארץ אמש (ראשון), חלקים ממיירט ששוגר נפלו בשטח הארץ בעקבות תקלה טכנית. כלל השיגורים במטח יורטו על ידי מערך ההגנה האווירית, אין נפגעים באירוע והתקלה מתוחקרת על ידי הגורמים הרלוונטיים.
הצנזורה הצבאית אישרה לפרסם כי מיירט כיפת ברזל כשל אתמול ונפל סמוך לבית החולים אסף הרופא בצריפין. בצה"ל הוסיפו כי המקרה אירע "בעקבות תקלה טכנית" והדגישו לגבי שאר הרקטות שנורו במטח כי "כלל השיגורים במטח יורטו על פי מדיניות" ו"האירוע מתוחקר". 
 
אז איך זה עובד? 
מערכת כיפת ברזל מצילה את חייהם של ישראלים רבים מדי יום. היא מתוחזקת בכל שעות היממה ובכל ימות השבוע, על ידי לוחמות ולוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר. המערכת כוללת בתוכה מכ"ם, מרכז בקרה וטילי יירוט.
מערכת כיפת ברזל נכנסת לפעולה כאשר המכ"ם מזהה שיגור, ומיד לאחר מכן מעביר את המידע על מסלול תנועת הרקטה למערכת השליטה והבקרה, שתפקידה בין היתר לחשב את מיקום הפגיעה הצפוי.
 
התהליך עצמו אורך רגעים ספורים, שבמהלכם המערכת מזהה באופן אוטומטי את הרקטה ואת מקום נפילתה האפשרי, ומשגרת לעברה טיל מיירט.
עם זאת, למפעילי המערכת ניתן שיקול דעת לבטל את השיגור או לבצע הפעלה יזומה. לעיתים בוחר מפעיל המערכת לאפשר לרקטה ליפול ולהתפוצץ, אם הוא מזהה שהיא צפויה ליפול בשטח פתוח.
במקרה שבו נשלח מיירט, הראש הקרבי של טיל ה"טמיר" מתפוצץ סמוך לרקטה באמצעות מרעום קרבה, מרעום שמפעיל חומר נפץ באופן אוטומטי כאשר הפלטפורמה מגיעה למרחק מסוים מהמטרה, הנמצא בטווח מוגדר. פעולה זו גורמת להפלת הרקטה לפני שתפגע במקום מאוכלס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חלקי מיירט? לא בדיוק
    גדי רדיו 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלקי המיירט? כל המיירט עם כל חלקיו ביחד ועוד אחד מיד אחריו נכנסו נכנסו באדמה. יש סרטון אחר שרואים שהמיירט עושה לופ שלם והולך לאדמה ואחד אחר רודף אחריו לאותו המקום
    סגור