דיגיטל וטק

היוזמה שתציל את הסטארט-אפים בישראל? זו הקרן שתגן עליהם במלחמה

קרן TechShield, יוזמה חדשה בהובלת קרנות הון סיכון ישראליות תגן על הסטארט-אפים הישראלים. היוזמה בהובלת קרן Sarona Ventures מאחדת את תומכי הטכנולוגיה הישראלית על מנת לתמוך בסטארט-אפים הישראלים שנפגעו מהמלחמה ולהאריך את אופק העבודה שלהם ל15 חודשים
מערכת ice | 
משבר בהיי-טק (צילום shutterstock, freepik)
קרן ההון סיכון הישראלית Sarona Ventures בשיתוף עם קרנות ישראליות ואמריקאיות מקימות קרן חירום ייעודית, בכדי לאפשר לחברות הישראליות, המייסדים, המנהלים והטאלנטים הטכנולוגיים להמשיך לפעול ולקדם את החדשנות הישראלית לצד המלחמה.
קרן TechShield תשקיע בעשרות חברות ישראליות את ההון התפעולי הדרוש להן באופן מותאם אישית להארכת אופק הפעילות עד מאי 2025. התנאים לקבלת התמיכה כוללים פגיעה ישירה מהמלחמה, כאשר המייסדים, המנהלים או הצוות הקריטי גויסו למילואים והפעילות העסקית חוותה האטה עקב המחסור בכוח אדם, שמירה על לפחות שלושה לקוחות פעילים, וגיוס קודם של סבב Seed או A. סטארט-אפים העומדים בקריטריונים אלה יכולות להיות זכאיות להשקעה מיידית באמצעות תהליך יישום מזורז.

צילום: מנש כהן
היוזמה החדשה תפעל במתכונת של סדרת קרנות קטנות כשכל אחת מהן מורכבת מ5-10 חברות שנבחרו מראש, מה שמבטיח למשקיעים וודאות ושקיפות בנוגע לחברות בהן ישקיעו, בשונה מקרן רגילה. המשקיעים יוכלו להשקיע סכומים קטנים, החל מ25 אלף דולר, ועד 5 מיליון דולר בכל אחת מהקרנות הקטנות.  
סקטור ההייטק הישראלי הפגין חוסן חסר תקדים לאורך העשורים האחרונים. לאחר מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006, ישראל חוותה צמיחה חדה במימון הון סיכון, כאשר ההשקעות זינקו ל-1.76 מיליארד דולר עד שנת 2007. באופן דומה, לאחר מבצע צוק איתן בשנת 2014, ההתאוששות הייתה מהירה כשעד שנת 2015 חברות סטארט-אפ ישראליות גייסו סכום שיא של 4.43 מיליארד דולר. 
 
תות שני, שותפה מנהלת ב-Sarona Ventures: "מדינת ישראל מהווה את אחד ממרכזי הטכנולוגיה והחדשנות המתקדמים בעולם, כשסקטור ההייטק הוא המניע המרכזי של הכלכלה המהווה כמעט 30% מהתמ"ג הישראלי. כמשקיעים, תפקידנו לזהות נקודות מפנה בשווקים, וכפי שההיסטוריה כבר הוכיחה פעמים רבות, ההייטק הישראלי חסין ובעל יכולת התאוששות מהירה במיוחד, לכן, זוהי נקודת כניסה טובה לשוק".
ההשקעות יתבצעו באמצעות הפלטפורמה המאובטחת של Fundit, זרוע של קבוצת Headstart, פלטפורמת המימון האלטרנטיבי המובילה בישראל. "זה יותר מסתם שיתוף פעולה. מדובר בשמירה על עתיד הכלכלה הישראלית", אומרת רינת ברמן, מנכ"לית Fundit.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה