דיגיטל וטק

באיגוד ההייטק חוששים: "הנזק לטווח ארוך לתחום יהיה הרסני"

נציגי איגוד ההייטק של התאחדות התעשיינים השתתפו בדיון בועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת במסגרת הדיון על המשבר העמוק שפוקד את ענף ההייטק הישראלי בעקבות מלחמת חרבות ברזל והמשבר הכלכלי בשנת 2023: "חוששים שהנזק לטווח ארוך לענף יהיה הרסני"
מערכת ice |  1
משבר בהייטק (צילום shutterstock)
נציגי איגוד ההיי-טק של התאחדות התעשיינים השתתפו היום בדיון ועדת המדע הטכנולוגיה בכנסת, במסגרת דיון דחוף על המשבר העמוק שפוקד את ענף ההיי-טק הישראלי בעקבות מלחמת חרבות ברזל והמשבר הכלכלי בשנת 2023.
סיון נויפלד, נציגת איגוד ההיי-טק הישראלי בהתאחדות התעשיינים, הציגה בפני הוועדה נתונים מדאיגים של ירידה חדה בהיקף ההשקעות הזרות והמקומיות בסטארט-אפים וצמצום מספר סבבי הגיוס.
עוד ציינה נויפלד כי גיוס הרב לשירות המילואים פגע קשות ברציפות העסקית של חברות רבות, במיוחד סטארט-אפים קטנים שבהם למעלה מ-50% מהעובדים משרתים במילואים. "יש חברות שכל עובדיהן גויסו ונאלצו להפסיק את פעילותן לחלוטין ברבעון קריטי" אמרה.
בתגובה לנתונים המדאיגים, נויפלד קראה לממשלה ולוועדה לנקוט בצעדים ממשיים ומידיים לחיזוק הענף, ובפרט הזרמה של מענקים, הרחבת תקציבי רשות החדשנות ומתן ודאות רגולטורית: "אני חוששת שהנזק לטווח הארוך לענף עלול להיות הרסני. הפגיעה בהקמה של סטארטאפים חדשים ובגיוס עובדים חדשים תשפיע לרעה על היקפי הצמיחה ויצירת מקומות העבודה בהיי-טק ב-2024."
"מדובר בשנה מכרעת עבור עתיד ההיי-טק הישראלי, התמיכה בענף חיונית כדי שיוכל להמשיך ולהוביל את המשק. הוועדה חייבת לפעול על מנת להזרים כספים אל ההיי-טק הישראלי, לתמוך בהסברה רחבה לענף אל מול העולם במטרה להגדיל את היקף ההשקעות בישראל ולייצב את פעילות מאות החברות שנקלעו לקשיים".
 
שחק משה, משנה למנכ"ל וסמנכ״ל כספים בחברת אירונאוטיקס ויו"ר פורום TechFinance באיגוד ההיי-טק אמר במהלך הדיון: ''שוק ההיי-טק הישראלי ובראשו ההיי-טק הבטחוני, נרתם באופן מלא למלחמה החל מה-7 באוקטובר. העדר העובדים בהיקפים גדולים לשירות מילואים, יחד עם עליית מחירי השילוח והביטוחים, חוסר היכולת לבטח עסקים מסוימים זאת לצד קשיי גיוס כסף בחברות Early stage עקב חשש המשקיעים, דורשים פעולה מיידית לתמיכה מיידית בחברות אלו שהן מנוע הצמיחה למשק הישראלי לא יכולות להישכח מאחור.''
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    wow wow wow
    wow 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איגוד ההייטק.............................חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    סגור