דיגיטל וטק

מטריקס תשבור את שוק הפינטק? "המגרש נפתח לשחקנים חדשים"

החברה משיקה פתרון בנקאות פתוחה המקל על מוסדות פיננסים וחברות פינטק לצרוך מידע פיננסי בעידן הבנקאות הפתוחה. קהל היעד: מוסדות פיננסיים וחברות פינטק, יקל להשיג מידע פיננסי על אודות לקוחות מן המוסדות הפיננסיים בהתאם לכללי הרגולציה. אלכסיי ברוק, CTO: "אינטגרציה יעילה וחסכונית, המייצרת חיבור חלק עם שותפים רבים"
מערכת ice | 
שירותי ענן (צילום vecteezy)
חברת מטריקס השיקה את ה-Open banking Hub, פתרון חדש לבנקאות פתוחה (Open Banking) אותו פיתחה חטיבת הפינטק והדיגיטל בחברה. ה-Open banking Hub, פותח על מנת לענות על אתגרי הרגולציה בתחום הבנקאות הפתוחה, ששמה לה למטרה להנגיש מידע פיננסי של הלקוחות ובאישורם, באופן שיגביר את התחרות בתחום. רגולציית הבנקאות הפתוחה שינתה את המציאות בישראל בה המידע הפיננסי של הלקוחות היה שמור אצל ספקי המידע בהם ניהל הלקוח את חשבונותיו.
במסגרת מהפכת הבנקאות הפתוחה יכולות חברות פינטק לקבל גישה למידע פיננסי של הלקוח הפוטנציאלי, מידע הכולל את מצב החשבון, הלוואות, משכנתאות ועוד, לגבש דירוג אשראי מותאם ללקוחות, ומתוקף זה להציע להם הצעות פיננסיות מתחרות בחברות אחרות, דבר שבסופו של יום מיטיב עם הצרכן הפיננסי. ספקי המידע מצד שני, יכולים לקבל גישה לאקוסיסטם שלם של חדשנות ולהציע ללקוחותיהם שירותים ומוצרים נוספים. ה-Open Banking Hub מאפשר למוסדות הפיננסיים, חברות פינטק וכלל הגופים שיש להם רישיון לבנקאות פתוחה, לתקשר באמצעות ממשקים פיננסים לקבלת המידע הרלוונטי הנדרש, לפי תקן PSD2 Berlin Group , בצורה אוטומטית קלה ונוחה. 
 
"מטריקס, המתמחה בפתרונות ללקוחות מהמגזר הפיננסי מצאה כי הטמעת תקן בנקאות פתוחה מכבידה על חברות פינטק ומונעת מהם להתמקד בשירות שהן מציעות לציבור הרחב, זאת בשל מאמץ ההטמעה והתחזוקה הנדרש מצד חברות הפינטק (צרכני המידע) בתקשורת מול ספקי המידע המחזיקים במידע הפיננסי של כל לקוח. לפיכך החלה לפני שנה לעבוד על הפתרון החדש שהושק לאחרונה", אומר אלכסיי ברוק, CTO במטריקס.

אלכסיי ברוק (צילום: סם יעקובסון)
לדבריו, "ה-Open Banking Hub מאפשר אינטגרציה יעילה וחסכונית, המייצרת חיבור חלק עם שותפי פינטק מרובים. בכך הפתרון מייתר את הצורך באינטגרציות אינדיבידואליות, חוסך זמן, ופותח את המגרש הפיננסי לשחקני פינטק חדשים ולמוסדות שירותים פיננסיים".
ה-Open Banking Hub מאוחסן ב-AWS, המשמש כתשתית עננית בעלת ארכיטקטורה מודרנית, היוצרת סביבה פרסונלית עבור כל לקוח (Silo model tenant isolation) ושומר על פרטיות המידע של הלקוח. הפתרון החדש משלב כנדרש בתקן API Management מנוהל של חברת IBM, המאפשר את הממשקים בין המוסדות.
 
בעבודתה על הפלטפורמה לבנקאות פתוחה הקפידו מומחי חטיבת הפינטק והדיגיטל של מטריקס על תקני אבטחת המידע המחמירים ביותר הקיימים, כולל עמידה ב- PSD2 Berlin Group, והפחתת העומס על מוסדות שירותים פיננסיים. בנוסף ה-Open Banking Hub מסייע לנהל באופן אינדיבידואלי תאימות עבור שילובי פינטק ועמידה בדרישות הרגולטור עבור בנקאות פתוחה למוסדות שירותים פיננסיים, בכך מבטיח כי פרטי המידע הרגישים של לקוחות המוסדות ישמרו בחיסיון ובהם יוכל לצפות רק הצד לו אישר הלקוח להעביר את פרטי המידע ולתקופת זמן קצובה. 
ברוק הוסיף ואמר: "ה-Open Banking Hub מספק למוסדות שירותים פיננסיים גישה לאקוסיסטם של חדשנות פינטק משגשגת. הפתרון מאפשר הרחבה של היצע השירותים המוצע והגעה לקהל לקוחות רחב יותר. הפלטפורמה מאפשרת שותפויות בין מוסדות שירותים פיננסיים וחברות פינטק ומספק שוק שבו הן מוסדות שירותים פיננסיים והן חברות פינטק מרוויחים". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה