דיגיטל וטק

בית המשפט הכריע: הניצחון של ענקית הגיימינג על אפל

תביעת הענק של חברת אפיק גיימס ואפל, הגיעה לסיומה כשבית המשפט העליון בארה"ב הודיע כי הוא מסרב לדון בערעורים שהוגשו לפסק הדין שניתן בשנת 2021. אלו השינויים שתבצע אפל בעקבות הפסיקה
מערכת ice |  1
טים קוק, מנכ"ל אפל (צילום ויקיפדיה)
המשפט בין אפל, לחברת אפיק גיימס, החל אי שם בשנת 2021, במסגרתו, תבעה אפיק גיימס את אפל ודרשה שתבצעה שינויים מרחיקי לכת בחנות האפליקציות שלה ה-App Store. לאחר מתן פסק הדין, שתי החברות הגישו ערעורים עליו וכעת עולה כי בית המשפט העליון בארה"ב סרב באופן רשמי לדון בערעורים שהן הגישו.
לפי הממצאים עולה כי מרבית הדרישות של אפיק גיימס, נדחו ובמקביל בית המשפט חייב את אפל לאפשר למפתחים לקשר ולהציע למשתמשים שירותי תשלום חילופיים בבואם לבצע רכישה בתוך האפליקציה.
 
כתוצאה מהחלטת העליון שלא לדון בערעורים, אפל לא תאלץ לנקוט מהלכים קיצוניים כמו לאפשר התקנת אפליקציות שלא דרך האפסטור בארה"ב, אך היא גם מביאה לכך שהחברה תחויב עתה ליישם את הפסיקה בנוגע לקישור לשירותים תשלום אחרים.
אומנם, אפל, מאפשרת לעשות זאת, אך כל התהליך עתיד להתרחש באופן מגביל ונוקשה. 
בנוסף, במידה והמשתמשים יבחרו לשלם באמצעות תשלום צד שלישי יוצג להם מסך הפחדה, שמתריע שהם עוברים לאתר שאפל לא יכולה לערוב לפרטיותו או לבטיחותו.
שם, הם ייאלצו להזין פרטי התחברות ולחפש שוב את הפריט או המוצר שביקשו לרכוש. מגבלות אלו מבטיחות שהיכולת להניע משתמשים לאמצעי תשלום חלופיים לאלו של אפל תהיה בלתי אפקטיבית כמעט לחלוטין.
ואם לא די בכך, אפל, עדיין מבקשת לגבות עמלה 12% ממפתחים בתוכנית העסקים הקטנים של האפסטור ו-27% מכל השאר על כל רכישה שנעשתה בשבעת הימים שלאחר הקלקה על הקישור.
לצורך כך, מפתחים שמציגים קישור לאמצעים חלופיים נדרשים לספק לאפל דוח תקופתי מאושר של רכישות מחוץ לאפליקציה, כאשר לדברי אפל תעמוד לה הזכות לוודא עמידה בדרישות תשלום העמלה שלה. דרישה זו, על המורכבות שלה, בוודאי תניע מפתחים קטנים רבים משילוב הקישור. עם זאת, אפל אומרת שאיסוף העמלה יהיה: "קשה ביותר, ובמקרים רבים בלתי-אפשרי".
המדיניות של אפל והצורה שבה היא אוכפת אותה זכה במרוצת השנים לביקורת רבה בקרב חברות אחרות בשוק. מנכ"ל אפיק, טים סוויני, אמר ב-X (לשעבר טוויטר) שאפל פעלה ב"חוסר תום לב", ושבכוונת החברה לעתור בנושא לבית המשפט הפדרלי המחוזי שדן בתביעה נגדה.
אפל, לא נשארה חייבת למהלך של אפיק גיימס, לפי שעה נראה כי היא החליטה לנקום בה והגישה לבית המשפט דרישה שהחברה תשלם את הוצאות המשפט שלה בסך 73.4 מיליון דולר.
לפי לטענת אפל, כלל הוצאות המשפט שלה עומדות על 82.97 מיליון דולר. לפי הבקשה שהגישה, אפל עדכנה את הסכום כלפי מטה ל-81.56 מיליון דולר, והורידה 10% נוספים מכיוון שבית המשפט קיבל 1 מתוך 10 הדרישות של אפיק. עם זאת, אפל מתעדת להוסיף לסכום את העלות המשפטית של ההליך הנוכחי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שום נצחון ושום ענק.תקראו מה אפל עושה לישום ותבינו
    דג ברשת 01/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יהיו אפשרויות סיברות לתשלום וכל הפעילות שאפל עושה מוציאה חשק לעבור מסע יסורין מתיש והפחדות למי שבלכ זאת ירצה לנסות. לא יהיה שינוי בעמלות הגבוהות מאוש דאפך גובה ולכן היא רוצה ומצליחה לשמר אצלה את התשלום. ועוד לא דברנו על תביעת הפיצויים שהיא הגישה נג דאפיק. השעבוד לאפל נמשך. ןימשך.
    סגור