בחירות 2022

פילבר תחת מתקפה: "עובד עבור סמוטריץ' בתשלום ומפרסם דעה ופרשנויות"

מפלגת עוצמה יהודית הגישה הערב לשלמה פילבר המשמש כיום כיועץ תקשורת ומנהל מכון סקרים שעובד עם ערוץ 14, מכתב התראה לפני הגשת עתירה לוועדת הבחירות בטענה שהוא מנצל את הבמה בערוץ כפשרן פוליטי וסוקר - בשעה שהוא עובד כיועץ אסטרטגי של מפלגת הציונות הדתית בתשלום. פילבר בתגובה: "לא הגיע אלי, איני משמש כיועץ של שום מפלגה"
מערכת ice |  1
שלמה פילבר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)

מפלגת עוצמה יהודית פנתה הערב (חמישי) ליועץ האסטרטגי מומו פילבר ומכון הסקרים דיירקט פולס, בהתראה טרם הגשת עתירה לוועדת הבחירות. בעוצמה יהודית דורשים מפילבר "להפסיק לפרסם פרשנויות ושברי סקרים נגד ח"כ בן גביר ללא גילוי נאות", תוך שהם חושפים כי פילבר משמש כיועץ האסטרטגי של מפלגת הציונות הדתית וח"כ בצלאל סמוטריץ'.

במכתב ששלח עו"ד חנמאל דורפמן בשם עוצמה יהודית לפילבר, הוא מפנה לאמירות של פילבר ובהם: "האם בן גביר עושה בנט?", "בן גביר הוא עוד פוליטיקאי שמחשבן כוח ושליטה ומנסה לקנות אותם דרך סטריאוטיפים מזרחיים", ו-"האם בן גביר הוא פוליטיקאי שמעדיף לבנות חצר אישית עם חבורת נאמנים כמו בנט?".


עוד כותב עו"ד דורפמן כי: "ביום 10/08/22 העברתם לערוץ 14 "מדגם" של הפריימריז בליכוד. מעבר לכך שהמדובר במדגם שהקשר בינו למציאות הוא מקרי ביותר, באופן המלמד בעיקר על 'מקצועיות' מכון הסקרים שלכם, הרי שבריאיון לערוץ 14 לאחר פרסום המדגם אמר מר פילבר כי סביר להניח שרשימה של הליכוד כפי שחוזה המדגם יחזירו מנדטים מבן גביר לליכוד".

לדברי עו"ד דורפמן: "מעבר לכך שבפרסומים שזורים דברי לשון הרע, הרי שפרסום טורי דעה ופרשנויות שונות הנחזים להיות אובייקטיביים, שעה שאתם עובדים עבור הציונות הדתית וח"כ סמוטריץ' בעריכת סקרים ובמתן שירותי ייעוץ אסטרטגי בתשלום, מבלי ליידע את ציבור הקוראים בכך, מהווה תעמולת בחירות אסורה על פי חוק".
לאור זאת, בעוצמה יהודית דורשים מפילבר למחוק את הפרסומים שפורסמו עד כה, ולפרסם בצמידות לכל פרסום עתידי העוסק בח"כ בן גביר כי מדובר בתעמולת בחירות מטעם היועץ האסטרטגי של סיעת הציונות הדתית.


ההודעה מגיעה ברקע הקשיים סביב המו"מ לריצה משותפת של עוצמה יהודית ומפלגת הציונות הדתית, בשבועות האחרונים ניהלו שני יושבי הראש איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', ויכוח מתוקשר והתאפיינו בחילופי האשמות הדדיות סביב כישלון המגעים לריצה משותפת, זאת על אף הסקרים החיוביים שמנבאים כ-9 מנדטים לרשימה המאוחדת.

בראיון לרדיו קול ברמה, אמר אתמול סמוטריץ': "מו"מ לא מנהלים בתקשורת, ולא בספינים תקשורתיים. שום דבר לא יצא מהצד שלי לתקשורת. בן גביר קיבל את ההצעה דרך צד שלישי שמתווך ביננו ולא דרך התקשורת. זו שגיאה עניינית וציבורית שמתנהל קמפיין במשך חודש".
 

משלמה פילבר נמסר: "שום פניה לא הגיעה אליי, ובנוסף איני משמש כיועץ אסטרטגי של מפלגת הציונות הדתית ולא של שום מפלגה".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין מה לדאוג. מפני שמי שנחוש להצביע ל"עוצמה יהודית"
    לח"כ איתמר בן גביר 08/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למושפעים לא משלמה פילבר , ולא ממישהו אחר. ולסמוטריץ הנני מאחל לעבור את האחוז החסימה כאשר לבן גביר יהיו לדעתי לפחות 6-7 מנדטים
    סגור