בחירות 2022

סקר מנדטים: כיצד השפיעו הפריימריז בליכוד ומבצע "עלות השחר"?

האם המבצע בעזה חיזק את לפי ואת גנץ? וכיצד השפיעה הרשימה החדשה של הליכוד? | סקר מנדטים חדש
מערכת ice | 
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
שבוע לא רגיל במערכת הבחירות, עם שינויים קלים בסקרים בעקבות מבצע "עלות השחר" נגד הגי'האד האסלאמי בעזה, המבע הצבאי הראשון תחת כהונתו של ראש הממשלה יאיר לפידעוד אירוע משמעותי הוא כמובן הפריימריז בליכוד שתוצאותיו התפרסמו אתמול
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הביע שביעות רצון מאחוז ההצבעה הגבוה בפריימריז, ורואה זאת כסימן טוב לקראת הבחירות. הסקרים ממשיכים להראות את אותה המגמה, ובסקר של Panel4All עבור עיתון מעריב, הליכוד זוכה ל-33 מנדטים, לעומת 30 בבחירות האחרונות 
מבצע עלות השחר חיזק את תדמיתו של ראש הממשלה יאיר לפיד כ"מבוגר האחראי", וגם ככזה שלא חושש לצאת לעימות עם האויב. על פי הסקר, המצביעים גמלו לו על כך, והוא זוכה ל-25 מנדטים.
 
עם זאת, הגוש בראשותו נחלש, ובמיוחד "כחול לבן התקווה החדשה" שיורדת ל-10 מנדטים בלבד. שר הביטחון גנץ קיווה שגם התדמית שלו תשתפר מהמבצע בעזה, אך מבחינה תדמיתית הוא כבר מוכר כ'ביטחוניסט' שהרי הוא רמטכ"ל לשעבר, ומי שזכה לתמיכה הוא לפיד.
הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' מגיעה לאותו מספר – 10 מנדטים. האם תהיה המפלגה השלישית בגודלה בבחירות הקרובות? נחכה ונראה.
מפלגת ש"ס יציבה על 9, יהדות התורה כנ"ל עם שבעת המנדטים שלה, העבודה שבחרה גם היא רשימה חדשה, מתחזקת וחוזרת ל-7 מנדטים – כמובן על חשבון מרצ שלא עוברת על פי 'מעריב' את אחוז החסימה.
 
הרשימה המשותפת עומדת על 6 מנדטים, ישראל ביתנו של ליברמן על 5, רע"מ על 4, ו'הרוח הציונית' של איילת שקד מצליחה לעבור על פי הסקר הזה, עם 4 מנדטים.
במפגת הגושים, גוש נתניהו על 59 מנדטים, גוש לפיד עם 51 מנדטים, ובתווך הרשימה המשותפת עם 6, והרוח הציונית עם 4.
בסקר השתתפו 717 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה